• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meegeleverde verstelbare spuit bij Karcher hogedrukreiniger gaat snel stuk

Fulvia-hf

Detailing rookie
10 apr 2026
2
2
dag forum leden. Ik heb al zeker 5 jaar een karcher K5 hogedrukreiniger. Deze wordt geleverd met onderstaande lans. Echter lijkt de kwaliteit van deze lans onder de maat omdat ik na 5 jaar al aan mijn derde toe ben.
De druk die de lans geeft gaat heel erg pulseren alsof de watertoevoer niet goed is. Met andere opzetstukken is dat echter niet het probleem.
Is dit een bekend probleem?
Groet,
W
135925656_1.webp

De Karcher K5 kan idd snel gaan bokken als de flow niet goed genoeg is voor hem.

OF grotere 19mm waterslang gebruiken als je 16mm gebruikt.
OF kortere aanvoerslang van aansluiting naar de Karcher. Sowieso niet op lange waterhaspel zetten!
OF gebruik geen Gardena aansluitingen met 'stop' erin.

Kan allemaal helpen..

• Leuk
Reacties: RedCat
Het gaat niet over de hogedrukreiniger zelf maar over de standaard meegeleverde verstelbare lans. Het vervangen van de lans herstelt de werking weer volledig. De andere lansen die erbij zitten zoals de vuilfrees geven geen problemen.