• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meer correctie dan met yellow + Monello Veloce

Crocky

Detailing addict
21 mrt 2015
41
65
Beste forumleden,

De jaarlijkse polijstbeurt komt eraan. Bij de vorige beurt had ik problemen met het corrigeren van krasjes die dieper zaten dan gewone swirls. Na zéér veel passes en wat extra druk kreeg ik uiteindelijk met geel + Monello Veloce een deel van de krasjes gedeeltelijk gecorrigeerd, niet volledig.
Is er een foolproof (beginneling) combinatie waarmee ik veilig wat meer correctie bekom? Ik werk met een DAP900. Gaat om een VAG-lak (Golf 6).

Alvast bedankt!
 
Owjee! Deze vraag komt veel voorbij. :)

Om het simpel te houden; Doe je Veloce op een Scholl - Sandwich Spiderpad of Navy Blue Spiderpad. :)

Diepere defecten kan je ook lokaal aanpakkej met je kleine plate + kleine pad. Dit kan ook met Monello pads of, volgens mij zij die er ook, kleine spiderpads.



Greeeetz
 
Oei, had ik beter wat langer gezocht, excuses :).
Thx voor de info!

Edit: ik lees ook vaak dat wool pads worden aangeraden, bvb deze: https://www.Carclean.com/product/Monello/Foamed_Wool_5_5_inch_Cutting_Pad_101648 of https://www.Carclean.com/product/Monello/Ultra_Thin_Foamed_Wool_5_5_Cutting_Pad_58_1255_1_103841. Zijn dit ook goede opties?

Verder is mijn Veloce op, gewoon opnieuw Veloce aanschaffen of een beter alternatief?
 
Laatst bewerkt:
Je sprak over een Foolproof beginneling combi, dus ik hield het bij goed en simpel; Foam. ;)

MF-pads moet je van houden. Zit meer prep-werk aan en kost je meer product.
Wol kan hard gaan en vraagt ook op een D/A om de juiste nabewerking. Wol op een D/A kan wel, maar dan heb je volgens mij weinig opties en alleen die van Monello. (Foamed Wool?)



Greeetz
 
Ik heb wel wat ervaring maar niet heel veel (ca. 4 wagens gedaan). Foolproof in de zin van dat ik met de DAP niet het risico loop om echt door de lak te zitten.

Ik lees op het forum ook veel goeds over Scholl S3 Gold i.p.v. Veloce.
 
Ik gebruik de S3 op mijn wagens ( BMW, SKODA). Deze hebben over het algemeen harde lak en de S3 heeft wel wat bite! Met de veloce nog niet gewerkt dus ik kan niet echt vergelijken...
 
Door de lak gaan word met een DAP lastig, tenzij de lak al flinterdun is en dat zie je wel. :)

Veloce en S3 zijn beide prima. Persoonlijke voorkeur is een grote factor in onze hobby. ;) S3 vind ik ook iets fijner in enkele opzichten, maar Veloce vind ik ook prima werken. Als jouw Veloce bijna op is, probeer gerust de S3.
Grootste voordeel van de S3 is de manier waarop hij afbreekt.
 
Bij de Spiderpad kan je dezelfde manier van polijsten aanhouden als bij je normale foampads, maar de corrigerende kracht zit hem in de hardheid van de pad en de sneetjes in het oppervlak. Hier blijft meer polijstmiddel in zitten. Maak deze pad dan ook iets vaker schoon! Slijtage is bij zo'n pad een killer als je hem niet schoon houd. ;)
 
Maar hoe zit het nu met de verpakking van Scholl ?
Meen nl gelezen te hebben dat die minder prettig zijn, en overgooien in een andere fles gaat je weer middel kosten.
 
Net als deze
20170717_091022.jpg
 
Op de 500 gram verpakkingen zit al een push pull dop. Op de 250 en 1000 gram verpakkingen zitten nog flip top rot doppen. Ik bestel er de Gyeon flesjes bij (300 ml lege fles met een hele lekker werkende push pull dop, € 3,99) en met het overgieten snij ik de fles doormidden om vervolgens te kunnen lepelen....
 
  • Leuk
Reactions: Klaas Schievink