• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meer dan 100ml Autobrite Supa Snow Foam. Hoeveel blijf veilig voor wax/selant

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Ik ben niet helemaal tevreden over de reinigingskracht van de Supa Snow Foam als ik 100ml aanvul tot 1 liter. Ik wil daarom iets meer Foam in de "fles" doen, maar welke hoeveelheid zou mijn sealantlaag (EX-P) niet al te veel extra aantasten?
 
Overdaad schaad zei mn moeder altijd al. En inderdaad dit geld ook voor schoonmaakmiddelen. Als een je de maximale waskracht hebt bereikt dan zal de oplossing alleen maar vetter worden en niet beter reinigen. Integendeel. De resten krijg je niet meer makkelijk weggespoeld. Niet doe dus.

Je waxlaag (EX-P is dacht ik een sealant) zal er ook zeker onder lijden als de oplossing agressiever is.

Overigens schijnt Bilt Hamber Foam wat meer reinigingskracht te bezitten (zie commentaar en review van Timus)

Deze ga ik later deze maand testen.
 
Ok, bedankt, duidelijk. Ik wist niet of ik zondermeer van de 1:6 verhouding uit kon gaan, omdat ik niet zeker wist of hier de verhouding in fles of aan de "spuitmond" mee bedoelt werd.

@Tinus: is de Bithamber volgens jou echt zoveeel beter als Centoquarantasette aangeeft? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je van de Bithamber altijd wat meer (200ml of 1 liter) moet gebruiken, maar als ik van de Supa Snow Foam nu ook telkensn 150-200 ml zou gaan gebruiken, dan is het prijsverschil te verwaarlozen. Ik heb gebruik tot nu toe nog steeds mijn eerste 1 liter verpakking Snow Foam in gebruik, dus ik ben toch telkens aan het twijfelen wat ik binnenkort (in het groot) ga bestellen.
 
Je kan meer doen, maar ik denk niet dat je gaat bereiken wat je wil. Hoeveel liter/uur geeft je HD uit? Het meeste van de reinigende werking komt uiteraard van je HD en niet van je foam-mengsel, hoe krachtiger die is hoe meer vuil je dus kan weg halen met afspoelen. En wat niet los wil komen komt meestal wel los bij het contact wassen.
 
Dat klopt :ja
De Lavor 145bar HD die ik nu gebruik is een heel verschil tov mijn vorige Kärcher 110bar.
Kan vanop een veilige afstand (+-30cm) meer vuil verwijderen.
Eigenlijk logisch natuurlijk.
Maar ook mijn foam is vaster van structuur.

Probeer anders eens bij iemand een sample van een ander merk foam te scoren, je kom je het meest te weten :idee
Beetje ruilhandel kan geen kwaad.
 
Sterker mengsel wil niet altijd zeggen dat je reiniging beter is.
Ik vind Bilthamber beter reinigen dan SSF; zie mijn test