• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meg's NXT TechWax vraag

JvG

Detailing addict
28 jun 2009
74
52
Goes
Hoi,
Na veel gelezen te hebben op dit forum (ik zal me later voorstellen), heb ik mijn eerste bestelling binnen.
Andere auto, dus van de Halfords produkten afgestapt.
Ik heb nu Meg's NXT generation Tech Wax pasta aangeschaft en heb een vraag over de te gebruiken pad.
In de dop van de Wax zit een paarse applicator pad, die ruw is. Polijstend effect lijkt me.

Carclean had bij mijn bestelling een gratis PB world microfiber applicator gestopt (waarvoor dank). Deze is, zoals de naam al zegt, een zachte microfiber.

Newb als ik ben, ben ik nu natuurlijk in de war. Gebruik ik de ruwe pad van Meg's of de zachte van PB??

Wie o wie heeft een verlossend woord.

De te behandelen auto (volvo V50, barentz Blue) heeft hier en daar een klein krasje, verder geen last van swirls oid.

Jeroen

de bijgeleverde pad kan je rustig gebruiken, kan totaal geen kwaad. Polijsten doe je met andere producten. Gebruik de wax spaarzaam, dun aanbrengen, swipe-test om te kijken of die goed is ge-cured, daarna afnemen met een goede schone microfiber doek.

Lees anders nogmaals rustig de forums door, hier staan zeer veel nuttige tips en how-to's voor het gebruik van de verschillende producten.

enne, ohjah...: geen last van swirls? :-" :)_[]

Denk dat het weinig uit maakt welke pad je gebruikt zolang het maar een applicator pad is.

De kleine krasjes of swirls zul je er met een wax (of zoals NXT een syntetische wax/sealent) niet uit krijgen!

davejanssen zei:
enne, ohjah...: geen last van swirls? :-" :)_[]

Bedankt voor je reactie

enneh, geen last he, ik wil niet zeggen dat ze er niet zijn :lol Ik heb er alleen (nog) geen last van.

Ik wil eerst eens serieus gaan poetsen, mezelf kennende zal het dan wel steeds een stapje verder gaan.... :-d

Het is dus ook niet de bedoeling om nu te gaan polijsten, dat verwacht ik ook niet van NXt wax. Alleen de pad voelde 'polijsterig' aan..

De pad zelf is ook niet schurend hoor. Dus je kan beiden kiezen, probeer ze en kijk welke je het prettigst vindt. :ja