• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars DA mf correction system

350Z

Detailing guru
17 jan 2016
1.378
173
Hey hallo,

De laatste berichten met beloftes voor reviews van dit systeem stammen uit 2011. Ofwel ik kan ze niet vinden of ze zijn er nooit geweest maar ik kan maar bar weinig informatie hier vinden.

Volgens mij is het een niet afbrekende korrel (smat) en werk je dus gewoon door met wat natmaken evt tot de defecten weg zijn?

Iemand ervaring hoe dit systeem, de compound and finishing wax Werken? Voegt die finishing wax nog toe of kan je beter met wat anders finishen en dan waxen?

Ben vooral benieuwd hoe het met een 21mm uitslag machine werkt als iemand daar specifieke ervaring mee heeft!

Alvast bedankt!
 
hello,

ik gebruik deze al enkele jaren en er gaat voor mij niets boven deze combinatie.
Voeg er nog M105 en M205 aan toe en de xtra cutting pads. (werken prima op harde bmw en vag lakken)

Ik heb ook de 21mm machines, maar ik gebruik de 5" plate en pads.

Ik finish meestal met de M205 en de de D301 (finishing wax)
Soms ook met andere waxen, hangt van de wensen van de klant af.
Waxen doen ik bij donkere lakken met de Rupes gele pad.

Echt topspul, maar blijkbaar kan niet iedereen eraan wennen. Waarom weet ik niet ;)
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Ik heb gehoord dat Meguair's gaat stoppen met het maken van zijn MF pads? Echter vind ik dit ook erg fijne pads. Met name de cutting pads.

Het (bijbehorende) polijst middel heb ik dan geen ervaring mee. Weet wel dat de finishing wax fillers bevat.
 
Ow ik dacht enkel de 3 inch maat, maar dat zou ik moeten opzoeken.

Heb inderdaad ook een artikel gevonden over die finishing wax, dat is blijkbaar meer een all in one product, inderdaad met fillers en wat bescherming waar de Cut merendeels van de mf pad moet komen. AIOs ben ik over het algemeen niet zo'n fan van.. Dacht initieel dat het gewoon een Amerikaanse benaming was voor een polish, aangezien polish en glaze ook vaak anders wordt gebruikt dan hier.

Wel erachter gekomen dat je blijkbaar door het gebruik van hetzelfde draagmiddel de verschillende polijstmiddelen kan mixen voor een naar wens aangepaste cutting factor. Dat klinkt wel interessant.

Hebben de alwetenden misschien nog aanvullingen op wanneer de niet afbrekende korrel en voordeel heeft op de afbrekende scholl en monello korrels? Of zou het weinig toevoegen op de scholl en monello middelen die ik al heb? @Tim @nicknameless ;)

@PeterS als je met d301 finisht, doe je daar dan nog een wax overheen of laat je de d301 weg als je een andere wax gebruikt?
 
@350Z

Ik heb het Meguiar's DA systeem ooit in een grijs verleden gebruikt. Echter na een halve motorkap heb ik het de prullenbak ingebonkt, kon er niet mee overweg.

Nog steeds niet, zeker met mf pads.
 
Ik ben er zelf ook een fan van, maar niet per sé het systeem van Meguiars. De mf pads van andere merken vind ik vaak ook prima. Maar de Meguiars correction compound vind ik wel heerlijk om mee te werken, stoft niet, neemt heel makkelijk af. Prijzig, maar een fijne compound.
 
  • Leuk
Reactions: PeterS
Bedankt voor alle input, volgend jaar eens de compounds oppikken dan. Die finishing wax lijkt me ook niks.

Werken de compounds ook met foam pads of toch echt beter dan meteen microvezel pads erbij nemen?
 
Bedankt voor alle input, volgend jaar eens de compounds oppikken dan. Die finishing wax lijkt me ook niks.

Werken de compounds ook met foam pads of toch echt beter dan meteen microvezel pads erbij nemen?

Die compunds werken ook met Foam pads.
Ik gebruik ook al eens deze op zachtere lakken
https://www.carclean.com/nl/product...Foam_Cutting_pad_d_12_5cm_103223?o=pbMTAwMDA1

  • Foam Cutting Pad - rode pad geschikt voor het aanpakken van krasjes, diepere swirls en zware verwering.
  • Foam Polishing Pad - gele pad geschikt voor het verwijderen van swirls en lichte oxidatie.
  • Foam Finishing Pad - zwarte pad geschikt voor het optimaliseren van glans en het aanbrengen van glaze, wax en sealants.
 
Zo dan, voor die prijs mag dat wel de beste pad ooit zijn of is het een twee pack?

Wel goede info dat die dus werkt!
 
Ah dan valt het wel weer mee. Ik vond 2,5 keer duurder dan gemiddelde andere pads wel een groot verschil, maar per 2 valt dat verschil weer weg natuurlijk.