• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars - Monello welk pakket kiezen???

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Goeiemiddag,

Hier ben ik weer met mijn vragen:schaam ...

Ik ga vanavond een bestelling plaatsen op CC, heb speciaal gewacht tot het Paars Schaapje terug was:ja .

Maar ik zit met wat twijfels;

Heb mijn wagen pas gepolijst met dap500 en Ultimate Compound met oranje CCS pad gevolgd met Ultimate Polish (witte pad)

Ik zit nu te twijfelen omdat de zwaardere schrammen er niet uit zijn.

combo 1;
M105 (Schaapje)+ M205 (Oranje of wit)

(mss als tussenstap de UC?)

Combo 2;
Raffini V2 pakket

Forza op Geel of Schaap ?
Mezzo op wit
Finale op zwart

Combo 3

Mijn bestaande Ultimate Compound met zwaadere pads???

Zou dit helpen??????

Mijn wagen is een VAG-lakje maar volgens mij toch niet heel hard. Krijg bij de minste aanraking kleine schrammetjes.

grtjes

Combo 3 valt af.

Combo 1 is het makkelijkst in gebruik, maar gemiddeld gezien is de afwerking op een VAG lak minder strak dan Combo 2.

M105 is beduidend minder krachtig dan Inizio Forza!

Bedankt voor het snelle antwoord.

Zou ik voor Monello de gele of wollen pad nemen? Ben nog niet zo heel lang bezig :-"

Grtjes

Persoonlijk zou ik de foamed wool nemen (ivm minder hitte ontwikkeling)
Ook levert de foamed wool een lekkere finish :)

Goedemiddag Heren,

Nu de bovenstaande beslissing is zeer moeilijk te maken. Heb nu beide producten M105 + M205 + Monello Samples van BC911 (nog eens bedankt)

Nu ik vind ze allebei heel goed verwerken maar vraag me af wat ik nodig ga hebben bij een VW Passat van 2009. Zwarte lak met minimale swirls en schade (wat krassen van takjes enz)

Mijn samples zijn ondertussen bijna op en heb pas een bestelling geplaatst en al binnengehad (supersnel zelfs).

Nu heb ik ook de nieuwe Microfiberpads van carclean. Ik heb persoonlijk wat bang om dit te proberen op een nieuwere auto icm M105 + M205. (die niet van mij is:-/ )... Maar mijn handen kriebelen wel :lol

Het dilemma is dat ik wel nog genoeg heb van de Meg's M105 + M205 maar niet van Monello. :(

Zou ik nog snel een bestelling plaatsen, of proberen uit de voeten te geraken met de meg's??? (Ik heb een overdekte garage ter beschikking - Zijn vader is hoofd van Mireille België)

Graag tips van de ervaren en gepassioneerde leden :lol

Nogmaals bedankt voor het luisteren 'lezen' van het gezaag :ja