• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiars shampoo alternatieven

lws009

Detailing rookie
17 apr 2014
5
0
Hi allemaal,

Ik was momenteel mijn wagen telkens met Meguiar's Gold Class.
Ik heb deze gekozen omdat die (naar mijn mening) een vrij mooie wetlook geeft na het wassen.
Nu is mijn fles stilletjes aan aan het leeg geraken en vroeg me af of jullie eventuele alternatieven hebben die ik eens kan proberen.

Wegens dat ik een metallic blauwe wagen heb vind ik een wetlook er heel mooi op en zou dus met de nieuwe shampoo ook deze richting mee willen uitgaan.

P.S. Mijn fles Wash&Wax anywere is ook aan zijn laatste centiliters toe en als jullie hier eventueel ook een goed alternatief voor hebben, laat maar weten!

Alvast bedankt,
Michiel

Gelukkig zat keuze ;).

Autoglym Bodywork, Autofinesse Lather, Dodo's Sour Power, Mothers Wax California Gold, Meg's Ultimate Wash en Wax Poorboy's Super Slick en Wax of Suds, Wolfgang's Auto Bathe, enz.

Allemaal hele fijne shampoos. Genoeg keuze dus. Mijn voorkeur: Ik vind die van Mothers Wax lekker ruiken. Of Sour Power, ook lekker fris.

Zoals GMToyota zegt, er zijn vele goede shampoos. Bijne geen verkeerde, kwestie van persoonlijke voorkeur. Zelf vind ik Supernatural shampoo van Dodo Juice een heel fijne.

Gebruik nu van DJ de BTBM en de sour power en ben er erg tevreden over. Doch heb de laatste keer de magifoam als shampoo gebruikt (en dat werkt ook heel best)

1. https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Born_to_be_Mild_shampoo_500ml_DJBM500_101038
2. https://www.Carclean.com/product/Po...k_Suds_Concentrated_Wash_946ml_PB_SS32_100713
Die 2 zijn mijn favoriten. Glijd gemakelijk over het lak, ruikt lekker en het is gewoon bekende merken :)

De shampoo van megs die u gebruikt, bevat gloss enhancers, die u die mooie look (deels) geven.
Dus best op zoek naar een shampoo die deze ook bevat.
Zoals poorboys superslick and wax, dodo juice sour power gloss, mothers gold carnauba wash and wax...

Zelf ben ik groot fan van de Born to be Mild, de Sour Power en Supernatural zijn ook fijne shampoo's maar komen voor mij niet op het niveau van de BtbM. Verder vind ik de Monello Lavara een echte aanrader, en als je een beschermende shampoo wilt vind ik de Gyeon Bathe+ erg goed.

Bedankt allemaal voor de tips! Ik houd ze in het achterhoofd (en de forum link bij de favorieten) voor wanneer de goldclass op is ;) Sent from my GT-I9505G using Tapatalk