• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Ultimate Liquid Wax ná Ultimate Wash & Wax

Bonna

Detailing rookie
24 dec 2019
4
2
Is het aan te raden om de Ultimate Liquid Wax aan te brengen nadat je de wagen hebt gewassen met de Ultimate Wash & Wax? Of krijg je dan de Ultimate Liquid Wax moeilijk opgepoetst?
Merci voor de hulp!
 
Laatst bewerkt:
De Ultimate Liquid Wax kan zonder problemen aangebracht worden. Het uitpoetsen zal geen enkel probleem geven.
Bedankt! Ik hoor ook uiteenlopende meningen over hoe lang de Ultimate Liquid Wax moet drogen. In een filmpje van Meguiars zelf hebben ze het over 3 - 5 minuten, paneel per paneel werken. In de speciaalzaak echter hebben ze het over laten drogen totdat de wax een soort stof wordt wanneer je er met je vinger over gaat. Dit kan uren duren volgens die man. Iemand ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Een swipetest kan je vertellen of de wax afgenomen kan worden. ;)

* Breng de wax, zoals bij elke wax, flinterdun aan. (Bijna onzichtbaar)
* Na een paar minuten trek je met een droge/schone vinger een streepje in de wax.
- Is de streep mooi schoon? ... Mooi zo, dan kan je af gaan nemen.
- Is de streep nog vettig? ... Dan moet je nog langer wachten. (Curen)

Omgevingstemperatuur, luchtvochtigheid en de dikte van de laag kan een curetijd flink aanpassen. Dus, met een swipetest weet je het altijd zeker. :D
 
  • Leuk
Reactions: Rytec en Bonna
De liquid Wax is eigenlijk meer een polymeren sealant dan een wax. Ik heb deze; in het verleden, reeds op de hele wagen aangebracht (in de schaduw of liefst in een garage en op koele panelen) alvorens deze af te nemen. Zelfs dan, was het makkelijk afnemen. Je hoeft zeker niet paneel per paneel te werken.
 
  • Leuk
Reactions: Bonna
Een swipetest kan je vertellen of de wax afgenomen kan worden. ;)

* Breng de wax, zoals bij elke wax, flinterdun aan. (Bijna onzichtbaar)
* Na een paar minuten trek je met een droge/schone vinger een streepje in de wax.
- Is de streep mooi schoon? ... Mooi zo, dan kan je af gaan nemen.
- Is de streep nog vettig? ... Dan moet je nog langer wachten. (Curen)

Omgevingstemperatuur, luchtvochtigheid en de dikte van de laag kan een curetijd flink aanpassen. Dus, met een swipetest weet je het altijd zeker. :D
Muchos gracias!
 
De liquid Wax is eigenlijk meer een polymeren sealant dan een wax. Ik heb deze; in het verleden, reeds op de hele wagen aangebracht (in de schaduw of liefst in een garage en op koele panelen) alvorens deze af te nemen. Zelfs dan, was het makkelijk afnemen. Je hoeft zeker niet paneel per paneel te werken.
Thnx!
 
Wat Quantoxx zegt... Duurt dus geen uren, ik reken op een 10 tal min om te drogen. Gewoon de hele auto insmeren en als je klaar bent zal de swipetest ook prima lukken op de panelen waar je begonnen bent, vervolgens oppoetsen. Succes !
 
Wat voor "speciaalzaak" is dat die denken dat een wax uren moet curen? :confused:
Haha, dat deed ik vroeger ook met de NXT wax in het begin. Hoe langer je het liet curen hoe beter het was... maar niet heus.
Maar toen was er nog niet zoveel informatie als nu. Ik heb eens een hele auto de hele nacht in de NXT gezet, iedereen vond het geweldig.
Klinkt leuk maar het enige wat er gebeurde was dat er de hele nacht stof op het lakwerk kwam wat ik de volgende dag aan het verdelen was met mijn doek...
Nu weet ik wel beter :)
 
Even een ander vraagje over de Meguiars Ultimate Wash & Wax.... Wat is de mengverhouding? Hoeveel shampoo met er in een emmer van 13L? Ik kon dit namelijk nergens op het forum vinden..
 
@Corsablok - "Mix 1 ounce (4 caps full) of Ultimate Wash & Wax per gallon of water in a wash bucket."

Omgerekend naar een GG-emmer die je met 18L vult, zou je zo'n 140ml product erbij moeten doen.

Dit lijkt mij erg veel, maar de math lijkt te kloppen? Er pas zo'n 4,75 gallon in 18L, dus 4,75 x 30ml (ounce) product.
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok
@Corsablok - "Mix 1 ounce (4 caps full) of Ultimate Wash & Wax per gallon of water in a wash bucket."

Omgerekend naar een GG-emmer die je met 18L vult, zou je zo'n 140ml product erbij moeten doen.

Dit lijkt mij erg veel, maar de math lijkt te kloppen? Er pas zo'n 4,75 gallon in 18L, dus 4,75 x 30ml (ounce) product.
Hmmm, dat kan toch bijna niet?
 
@Corsablok uit: https://forum.carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-18-update-geplaatst.4266/

Stap1 Wassen
Wat is goede shampoo? Vele shampoos zijn zeer geschikt om de lak veilig te kunnen wassen.
Belangrijk is om de aanbevolen dosering niet te overschrijden. Doe je dit wel dan bestaat de kans dat de waxlaag onnodig aangetast wordt.
Let op bij Amerikaanse merken, vaak wordt daar de dosering naar mijn mening behoorlijk overdreven. Bijvoorbeeld bij Mother's en Meguiar's. Zij adviseren ~30ml per ~3,8L water.
Dus met een emmer van 12 liter sop heb je 120ml shampoo nodig, begin met 30ml en voel met je vingers in het water, als het een beetje gladdig aanvoelt is het goed.
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok
Ik heb laatst van z'n testsample van de Meguiars Ultimate Wash & Wax, in de sample zat 29ml en op de achterkant stond dat 1 sample geschikt was voor 1 'bucket'. Dus ik had zo een 29ml op ongeveer 12L. Dit beviel mij wel goed. Ik denk dat ik er vanuit kan gaan dat deze verhouding (29ml op ongeveer 12L) ook op de ''echte'' Wash&Wax kan toe passen.

Bedankt voor de reacties!;)
 
Die sample ken ik idd. 29ml op 12 liter. Ik vond dat nogal veel, kom meestal niet verder dan 10-15ml shampoo op een emmer.
Toch maar eens proberen dan.
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok
Ik gebruik voor de meeste shampoo's zo'n 30 ml op een volle Meguiars bucket.. de verhoudingen van Meguiars zelf zijn wel heel ruim, dat is ook zo met de NXT shampoo
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok