• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Ultra Plush Super Terry Towels

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Ik heb zojuist van onder uit de kast nog een pak Terry Towels getoverd en ben van plan deze te gaan gebruiken. Nou wordt over het algemeen MF doeken gebruikt om polijstmiddelen / sealants / waxen mee uit te poetsen dus ik vroeg me af voor welk doeleinden deze badstofdoeken over het algemeen gebruikt worden?

De doeken zijn redelijk aan de prijs dus ik ga er eigenlijk van uit dat ze voor meer doeleinden te gebruiken zijn dan alleen bijvoorbeeld lederen bekleding. Zijn ze ook veilig op de lak te gebruiken?!
 
Terry towels zijn eigenlijk de voorlopers van de huidige SSMF doeken van Meguiar's (Super Shine Micro Fiber), dus nog voordat er MF doeken bestonden (Meguiar's bestaat al vanaf 1901), en deze werden toen ook voor de lak gebruikt. Al zou ik dat tegenwoordig niet meer doen, aangezien MF doeken toch veiliger zijn en meer product op nemen (vind ik zelf).
 
Thx mannen! ;)

Ik vind ze wel iets harder aanvoelen dan de huidige SSMF doeken. Ik denk dat ik ze ga gebruiken voor interieurtjes na te wrijven na behandeling met de extractor.
 
De "nieuwe"Terry Towels van Meguiar's zijn trouwens een heel stuk minder zacht dan de oude, die zijn lekker dik en zacht. De nieuwe dun en zeker niet zo zacht.