• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars washmitt wassen + hoe doseer je best

ArcsS

Detailing chief
18 dec 2009
110
75
Als mijn washmitt na 40° en wasproduct voor de witte was uit de machine komt is die nog altijd grijs. Is dit normaal of hoe kan ik dit er uitkrijgen zodat ie weer mooi wit is? (nu is hij eens aan het draaien op 60°)

Wat gebruiken jullie om het poetsmiddel te doseren, nu doe ik er gewoon een scheutje van in in het water, maar heb altijd de de indruk dat het te weinig is.
 
Ik gebruik altijd vloeibaar wasmiddel zonder wasverzachter. Ik was de doeken e.d. altijd op 40 graden en eens in de zoveel tijd op 60 graden.

Als je de gebruiksaanwijzing leest van het wasmiddel, dan staat er als het goed is, het aantal ml te gebruiken bij het aantal kilo's was.

Ik kieper het wasmiddel altijd gewoon in de daarvoor bestemde lade van de wasmachine.

Als de washmitt grijzig blijft, dan heb je de mitt gebruikt op een te vieze auto. Daarom altijd goed voorwassen.
 
Ik heb nooit een voorwas gebruikt, mss ligt het daar aan.

Over de dosering bedoelde ik het wasmiddel voor de wagen :) (mss wat onduidelijk opgesteld :) )
 
Hier wat doseringen..hiervoor gebruikt men een maatbeker (deze verkopen ze bij CC ook).

https://forum.Carclean.com/threads/wat-is-je-favoriete-shampoo.3579/.aspx

Voorkomen dat je mitt vies wordt is het beste:
Vaker wassen :-b
Foamen / afspuiten..
Of gebruik voor onderste deel auto een eenvoudigere (goedkopere) mitt.
etc

Gebruik eens Cobra Micro Restore: dit verwijdert enorm veel troep uit de wasmitt/MF doeken

Mijn methode:
* eerst alles uitspoelen met dreft en warm water
* in machine: bolletje wasmiddel (zonder verzachter)
60 graden / 800 toeren met voorwasprogramma. in voorwasbakje een scheutje schoonmaak-azijn
bolletje met scheutje Vanisch Oxy Action in de trommel erbij

Alles uit de machine uitwringen (voorzichtig) en in een emmer warm water met scheutje schoonmaakzijn en Micro Restore (50 - 100ml)
Alles nachtje laten staan en dan uitwringen (je gelooft je ogen niet wat er nog uitkwam) en weer in de wasmachine:
* programma (extra) spoelen / 800 toeren
ff klapje om de vezels uit te laten staan en dan aan de waslijn..
 
Hmz, zo kan ik het ook eens proberen. Maar die vanish, dit is toch een bleekmiddel?
is het beter meer of minder toeren ipv die 800. Ik heb een wasmachine die normaal in wassalons staat, ze weegt 196kg, dus kan wel wat aan :)
 
Ik ben zelf even kwijt in hoeverre het nu echt schadelijk zou zijn om de mitt een keer met een beetje extra-wit-maker-poeder te wassen.
Zal ongetwijfeld een bleek oid inzitten, maar die ene keer ?

Ennuh: deze eikel heeft ook per ongeluk zijn smetteloos witte washmitt bij blauwe doeken in emmer laten voorweken .... sindsdien heeft een een blauwe gloed
( maar no worries, hij heeft het overleefd ( wel minder geworden na aantal keren gebruik + wassen )