• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Melvivio

Melvivio

Detailing trainee
19 mei 2011
22
32
Goedenavond allen!

Heb hier op dit forum al enkele posts geplaats, maar zal me hier ook netjes voorstellen!

Ik ben Mel, 22jaar, student automotive engineering en I like things clean.
Zo ook mijn mijn auto's. Dit is mijn dagelijkse A-->B auto:
Een Opel Astra 1.6 16v Fresh
IMG_1284s.webp

Lekker goedkoop autotje met dat wat je nodig hebt in het nederlandse verkeer. Automaat, airco en redelijke motor. (yep flame away ;) )

Om dit te compenseren heb ik een ware snelle stof magneet! Een zwarte Alfetta Gtv6!
De motor is vervangen door een sterkere variant (3L 24v met 255pk-330nm) en is mijn jaren80 ding :)

_DSC8927_1.webp

_DSC8946_1e.webp

_DSC8930_1e-1.webp

_DSC8918_1.webp

Al is het niet mijn ultieme Eighties auto. Dat is namelijk de Chevrolet C3 Corvette ('69 - 72)

Ik heb al wat ervaring met detailing, maar ben nooit te oud om te leren. Zo bleek wel toen ik de video's van junkman2000 bekeken heb.
Ik werk met een Rotery machine... Dit is mijn enige apparaat. Ik weet dat ik zsm een dap900 aan moet schaffen, maar daar heb ik momenteel de centen even niet voor.

De producten die ik gebruik zijn;
3M Fastcut
onbekende glaze
EL goedkope redelijke liquid wax

Heb vandaag een fijne toevoeging gemaakt aan mijn producten
Iron-X
Poorboy BH
Poorboy EX-p
Natty's red ipv blue
Genoeg klei & detail spray

Dus hebben jullie nog goeie topic voor Rotery werk om goed finishen! let me know!

Jacco89 zei:
Hey mel!

leuk om je ook hier te zien :)
hoop je van de zomer nog wel een keer op een meeting te spotten!

veel plezier hier,

Jacco

Dat lukt tot nu toe al aardig! & we treffen elkaar zeker op een meeting!
Zandvoort 26juni Tunnelcruise 8juli, Assen 4september wil ik zowiezo allemaal bij zijn :)

Hallo Mel,
Welkom op het forum:-b
Laat ff weten wat je van de black hole vind,of test ff uit op 2 stukken om zelf het ,,verschil,, te zien.(de meningen hierover zijn verdeeld,de 1 vind dat het niks toevoegd,de ander juist wel)het werkt wel heel goed,easy on easy off is niet gelogen!

MVG Danny

Hey hey!

Ik zal kijken of ik dat kan doen! Al ben ik niet zo'n voorstander om een striptape over mijn auto te trekken.. Ik zal wel veel foto's maken voor in het show-off project! (voor & na & tussendoor)

De lak is er wel aan toe!
IMG_3481.webp

En met de nieuwe geleerde werk methodes/producten gaat dit goedkomen!

Vanavond Iron-X al gebruikt op de set velgen die ik boven had liggen. Dit zijn 31jaar oude velgen en hebben zeker 25jaar dienst gedaan.
IMG_3477.webp

IMG_3476.webp

Ze zijn zeer mooi terug gekomen.. Al zijn de beschadigingen nu wel extra goed te zien. Maar ik ben zeer blij met het product&resultaat!
IMG_3479.webp

De voorvelg mag misschien nog een keer.
IMG_3480.webp

Ze zijn onder de auto geplaats zodat ik de huidige velgen ook kan behandelen! Op deze velgen word de auto ook gedetailed!
IMG_3484.webp