• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mengverhoudingen Poorboy's World Biodegradeable APC

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.673
200
Berkel en Rodenrijs
Zoals sommige weten is de APC (All Purpose Cleaner) van Poorboy's een geconcentreerde vorm. Je kan het flink verdunnen en is daardoor economisch in gebruik.


1:100 - Te gebruiken om je ramen mee schoon te maken of als ruitensproeiervloeistof (handig!)
1:30 - Lichte vervuiling. Bijvoorbeeld onderhoud aan kunststof, het reinigen van leer etc.
1:15 - Normale vervuiling. Vlekjes / strepen op kunststof, lichte vlekken op leer, wielkasten, velgen etc.
1:7 - Stevige vervuiling. Vlekken in bekleding. Ontvetten van motoronderdelen etc.
1:1 - Hardnekkige vlekken in tapijt en andere bekleding. Ontvetten van zwaar vervuilde onderdelen
 
Als je dat 1:100 gebruikt denk ik dat ook daar veilig gebruik van kan worden gemaakt. Je maakt dan van 1 litertje 101 liter eindproduct, dus uitermate verdund en veilig.
 
Is misschien inderdaad geen gek idee Tim, om een maatglas in de collectie op te nemen!

Wie er nu een zoekt: in de betere kookwinkels kun je ze wel vinden.

1:100 voor de screenwash is inderdaad voordeliger dan de reguliere ruitensproeiervloeistoffen. Dan hoeft er maar 50cc in m'n vijflitertank.

Zo te zien is hij dan een stuk méér geconcentreerd dan de Meg's APC.
 
Ik gebruik bijna geen ruitenvloeistof. :p

Ooit in november 2007 eens een flesje Holts One Shot Concentrate gekregen van Tim,
aangemaakt met water. Tot op de dag van vandaag zit dat spul nog in het reservoir...

:party:
 
Maak jij je ramen nooit schoon, of was je de auto zo vaak dat de ramen geen kans krijgen vuil te worden? :D


Heb zelf net deze besteld op aanraden van Tim. Moet ook erg goed zijn.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Sven S8 zei:
Maak jij je ramen nooit schoon, of was je de auto zo vaak dat de ramen geen kans krijgen vuil te worden? :D

Correct. Elke week. De auto wordt 90% van de tijd alleen gebruikt in de stad.
En goed zorgen dat er een beschermlaag op zit in de vorm van dit produkt.

:idee
 
Dus een Gallon geeft je 400 L ruitenreiniger:party:

Tim kloppen deze mengverhoudingen ,ik dacht altijd dat het het zelfde was als de Megs..?
 
Tim zei:
... Zoek eens op de site op maatglas.. :)

Tim,

Ik was deze maatbekers al eens tegengekomen maar vond ze er wat wazig uitzien. De kleine is zowieso niet voorradig zie ik op de site, maar ik vroeg me af hoe de schaalverdeling van de grote is. Gewoon per ML ? Heb je er misschien niet nog een duidelijkere foto van zodat ik me er een iets betere voorstelling van kan maken?
 
Ik heb wat foto's gevonden en een soort van gebruiksaanwijzing...

autogeek_2015_13994252.gif


bottleinstructions.jpg


bottle32oz.jpg


Meguiars verkoopt ook een heel mooi mengstation. De DSM 3000.

Product Description
3-button selector dial dispenses up to six different concentrates. Metered, accurate dilutions minimize waste and reduce labor costs by eliminating mixing. Faster fill at 5GPM fill for car wash product. Includes tubes, metering tips and label kit. Stainless steel case.
51Z62DCKHFL._SS500_.jpg


Ik heb alleen geen idee wat ie hier zou moeten gaan kosten.
Op Amazon worden ze verkocht voor $ 179,00 dollar.

Tim?
 
Tim zei:
... Zoek eens op de site op maatglas.. :)

Weer wat nieuws... :D

Geen idee dat je die had...

Heb ook een beschrijving gevonden:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

This clever device saves you the trouble of trying to measure out concentrated products and pour them into another bottle. The Proportioner does it for you. Simply twist the Proportioner onto a bottle of your favorite product. Twist the black top to raise or lower the green regulator to the desired amount of liquid. Squeeze the bottle and watch the reservoir fill. Measurements in ounces and milliliters are marked on the side of the reservoir. Release the bottle and the liquid will drain down to the amount you selected. Flip the pop-top and pour the precisely measured liquid into another bottle. No dripping, spilling, or waste!


Dat Meguiar's mengstation lijkt me heel leuk voor in m'n volledig betegelde garage van 200m2 met vloerverwarming, vrijstaande brug en stofvrije verwarmde spuitcabine. Zolang ik die nog even niet heb doe ik het nog wel even met zo'n maatbeker... :grinning:

Tim: welke maateenheden staan er bij beiden versies op (ml +ounces?) en klopt het dat je er een nodig hebt voor gallon flessen en een andere voor 473 en 946 flessen?
 
Oeh, wat is dat voor eigenwijze coole maatbeker? :party:

Tim, zorg eens dat ze op voorraad komen! :p Oh en wacht Sven zijn vraagjes nog even af :weetniet


Of of of, maak er even een mooie Review van met alle mogelijkheden erbij! :D
 
Misschien een domme vraag, maar als je het 1:15 of zwaarder verstuift op je dashboard en zo, moet je dan naspoelen? Of mag je het gewoon met een microvezeldoek afvegen?