• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Menzerna 3 in 1 polijstmiddel

KenpachiFriedChicken

Detailing rookie
22 sep 2017
5
2
40
Ik wil binnenkort dit product gaan proberen. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Ik vraag mij af of ik bijv een laagje fusso over het wax laag die de Menzerna achterlaat.

Welke pads zijn aan te raden om hiermee te grbruiken?

Gebruik je hierbij ook dezelfde RPM als andere polijstmiddelen?
 
Nee, Fusso kan je niet op iets anders smeren.
Fusso is een sealant en deze moet echt op een ontvette lak gesmeerd worden.

Je kan wel een wax over Fusso smeren na 24 uur.
 
Nee, want de Menzerna 3 in 1 heeft de functie om te polijsten, finishen en te waxen in één.
Hierna is dus geen andere bescherming meer nodig.

Net zoals de Fusso heeft het geen zin om de Menzerna power lock sealer over de wax te smeren, want ook deze heeft een ontvette ondergrond nodig.

Verder geloof ik niet zo in all-in one producten, beter gebruik je een compound, polish en een wax/sealant als aparte producten.
Maar dat moet je zelf weten.
 
@KenpachiFriedChicken,

Ik ken de 3 in 1 polish van Menzerna. Heb het niet gebruikt, maar maak wel gebruik van de polijstmiddelen van Menzerna en ben hier zeer tevreden over. De 3 in 1 polish doet z'n ding, maar is vooral geschikt voor als je weinig tijd hebt en van de waxlaag die de Menzerna achterlaat moet je niet tig maanden standtijd verwachten... Er zijn meerdere merken, waaronder Auto Finesse, die ook zo'n product hebben. Hier staat ook bij : voor de speedy-detailer. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van die all in one producten..

Heb je de tijd om de auto te polijsten dan zou ik gaan voor de losse polijstmiddelen van Monello (finale, mezzo, veloce) Scholl (s3, s17, s30) of Menzerna (helaas niet leverbaar via CC). Om vervolgens op een goed ontvette auto een wax te smeren. Dan zou die Powerlock wel kunnen
 
Verder geloof ik niet zo in all-in one producten, beter gebruik je een compound, polish en een wax/sealant als aparte producten.
Maar dat moet je zelf weten.
Ik gebruik inderdaad normaal een compound polish en wax. Kwam deze product tegen en was wel benieuwd en wou het uitproberen. (wou dit weekend de auto van mijn vriendin winterklaar maken dus ik dacht mooi moment om het te testen)

Ik ken de 3 in 1 polish van Menzerna. Heb het niet gebruikt, maar maak wel gebruik van de polijstmiddelen van Menzerna en ben hier zeer tevreden over. De 3 in 1 polish doet z'n ding, maar is vooral geschikt voor als je weinig tijd hebt en van de waxlaag die de Menzerna achterlaat moet je niet tig maanden standtijd verwachten... Er zijn meerdere merken, waaronder Auto Finesse, die ook zo'n product hebben. Hier staat ook bij : voor de speedy-detailer. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van die all in one producten..

Heb je de tijd om de auto te polijsten dan zou ik gaan voor de losse polijstmiddelen van Monello (finale, mezzo, veloce) Scholl (s3, s17, s30) of Menzerna (helaas niet leverbaar via CC). Om vervolgens op een goed ontvette auto een wax te smeren. Dan zou die Powerlock wel kunnen

Helder. Dan ga ik toch maar voor de 3 stappenplan denk ik.

Dank jullie wel voor de input!