• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Menzerna + buff and shine Uro Fiber pad

AndyVR

Detailing guru
11 jul 2020
1.838
158
Peer
Vandaag mijn wagen eens volledig onder handen genomen met de polijstmachine.

Machine: Krauss shinemaster S8
Polijstmiddel: Menzerna FG400
Pad: Buff and shine uro fiber

Ik ben gestart met enkele testspots nl.

1. Menzerna SF3500 icm Menzerna fijne foam pad -> Weinig correctie, swirls nog steeds aanwezig, weinig verbetering naar mijn gevoel.
2. Menzerna MC2500 icm Menzerna medium foam pad -> weinig tot geen verbetering ten opzichte eerste test.
3. Menzerna FG400 icm Menzerna medium foam pad -> net wat beter maar net iets te weinig resultaat naar mijn gevoel.
4. Menzerna FG400 icm buff and shine uro fiber -> gewenste resultaat behaald, voldoende correctie (in zoverre dit haalbaar is met een 8mm DA polisher...)

Ik vermoed dat mijn verwachtingen voor het gebruikte toestel net iets te hoog was al heb ik uiteindelijk wel het resultaat behaald waar ik naar zocht. Ik vraag mij af als een 15 of 21mm DA meer correctie zou kunnen behalen?

In de video kan je het verschil zien tussen na - voor (links - rechts)
 

Bijlagen

  • voor swirls.jpg
    voor swirls.jpg
    286,2 KB · Weergaven: 0
  • voor swirls2.jpg
    voor swirls2.jpg
    266,4 KB · Weergaven: 0
  • na glans.jpg
    na glans.jpg
    302,1 KB · Weergaven: 0
  • VID_20200921_120220.mp4
    10,8 MB
Hey Andy,

Wat mij opviel is dat je in je lijstje geen harde foam pad hebt gebruikt, maar meteen een grotere stap naar MF-pad?

Een machine met meer uitslag gaat sowieso meer correctie geven. Maar ik las in je eerdere topic dat je in 5 uurtjes al klaar was, dus dan heb je toch genoeg correctie? :p (Ik neem aan in die 5 uur de hele auto alleen met de compound)
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Hey Quantoxx,

Ja klopt, ik heb de harde foam pad niet gebruikt omdat ik in eerste instantie had verwacht/gehoopt dat ik met de medium pad zeker genoeg zou hebben wat niet het geval was en daarnaast had ik de uro pad nog nooit gebruikt, dit leek mij een geschikte kans.
De uro pad zou daarnaast ook ideaal zijn als 1 staps polijsten, net zoals ze van de FG400 aangeven dat deze kan dienen als 1 staps. Het resultaat bevestigd dit voor mij ook, al was ik erg sceptisch hier over voor ik ermee aan de slag ging.

Ik vond het toch goed geweest na 5u polijsten :D.
 
Lekker bezig geweest en goed verschil in de video. Hele mooie kindervingers bij de achterdeur ook; herkenbaar :innocent:

Goed opbouw; een testspot kunnen we niet vaak genoeg voor doen :eyes:
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Het is al een hele verbetering inderdaad, nice! Ik denk wel dat een extra stap finishen met een lichte combinatie misschien nog wel meer hoogglans op kan brengen? Inderdaad, de 400 van Menzerna finished al dikke prima, maar ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik zie nog een lichte waas? :blush:
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Het is al een hele verbetering inderdaad, nice! Ik denk wel dat een extra stap finishen met een lichte combinatie misschien nog wel meer hoogglans op kan brengen? Inderdaad, de 400 van Menzerna finished al dikke prima, maar ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik zie nog een lichte waas? :blush:

Voor het mooiste resultaat zou er best nog even met een 3500 of 3800 over moeten gegaan worden, helaas had ik daar vandaag niet meer de tijd voor.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Lekker bezig geweest en goed verschil in de video. Hele mooie kindervingers bij de achterdeur ook; herkenbaar :innocent:

Goed opbouw; een testspot kunnen we niet vaak genoeg voor doen :eyes:

Dank je! Ja zo frustrerend soms hé :sob: zeker net nadat de wagen gewassen is.
 
  • Grappig
Reactions: RoCo
@Dirk Post ik heb ze nadien nog eens gebruikt op een Volvo van de jaren 90 maar dat werkte minder goed/leuk. Ik vermoed dat die lak wat zachter was dan die van de BMW. Verder niet echt meer gebruikt zo ver ik mij kan herinneren.
 
Wat ik er van kon vinden, is dat ze perfect werken op medium, en op hardere lakken.