• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Menzerna compounds/polishes

RimmerH

Detailing rookie
20 okt 2022
9
15
Hallo,
Ik ben opzoek naar wat nieuwe polijstpasta's/compounds. Nu kwam ik uit bij Menzerna, maar zie door de bomen het bos niet meer. Welke pasta's/compounds kan ik het beste kopen? Ik hoor dat vele beginnen met 400 als heavy cut, dan een medium en dan een finish. Ik heb op dit moment alle drie de pasta's van Monello, en ook de bijbehorende pads. Iemand die mij kan aanraden welke producten van Menzerna ik het beste kan kopen? Het maakt mij niet uit als ik in meerdere stappen moet polijsten, of dat het langer duurt. Het resultaat is voor mij het belangrijkste. Ik ga natuurlijk wel eerst een testspot doen om te kijken wat ik moet gebruiken, maar wil niet het hele assortiment aanschaffen, en vervolgens maar 1/3 gebruiken. Alvast bedankt!
 
Monello en Menzerna zijn aardig vergelijkbaar, ze komen uit dezelfde fabriek.
400 is inderdaad een hele fijne om mee te beginnen, je zou dat op kunnen volgen met 2500 op de medium Monello pad (oranje) en dan 3000 op de witte Monello (ik neem aan dat je de Raffini lijn bedoelt?) Dat is een combinatie waar ik zelf erg prettig mee kan werken.
 
Het hangt allemaal wel een beetje af van je voorwerk en je laksoort, 3000 slijpt net iets meer (iets meer cut) dan 3500. Ik vind de verschillen erg lastig om waar te nemen.
3500 vind ik dan wel weer net even prettiger werken, dat dan weer wel. Het is alsof je dat net wat langer door kunt werken maar wellicht dat anderen daar iets meer over kunnen vertellen.
 
IK ben fan van Menzerna en heb ze eigenlijk allemaal staan.
Testspot blijft het advies.

Ik ben van mening dat
Veloce = ongeveer gelijkwaardig aan 400
Mezzo = ongeveer 2400
Finale = ongeveer 3000

Menzerna heeft ook zelf een mooi schema.

Zelf handteer ik soms het als volgt:
- Als ik een test spot doe met bijv 2200 en die doet net te weinig, dan pak ik 400, 400 finished ook al netjes, maar op donkere lakken in een echt finish pasta dan raadzaam, ik kies dan vaak voor
3000.
- 2200 (2400 en 2500 heb ik niet meer, die 2 zijn in mijn beleving gelijk waardig, de 2200 is doet denk ik net iets meer), 2200 als 1 stap kan, wil je er meer uit je lak halen dan finishen met 3800
- Staat een auto er goed bij en wil je vooral de swirls aanpakken, dan 3000.
- 400 - 2200 - 3800


812N-9hgnL._SL1500_.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RimmerH en RoyR