• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Menzerna vs. Blackfire

stijntjeraes

Detailing rookie
25 jul 2009
189
0
Graag had ik geweten of er nu een verschil is tussen Menzerna en blackfire naar het schijnt heeft menz. geholpen om het samen te stellen.

Zoals Wolfgang ook doet met zijn polijstmiddelen: je neemt een basis polijstmiddel van Menzerna, dan ga je eraan sleutelen tot je tevreden bent. Vervolgens geef je het "recept" aan Menzerna en zij maken vervolgens de polijstmiddelen die je "getweakt" hebt.

Denk je dat Menzerna zijn polijstmiddel gratis geeft? :lol Nee hoor ze verdienen er genoeg aan anders zouden ze het niet doen voor Wolfgang, Black Fire, SwissVax, Festool etc etc

Ja,dat is waar anders zouden ze het niet doen,maar ik wacht toch nog een beetje op de laatste stap van Menzerna want ben nooit tevreden.

Als je nooit tevreden bent dan zal je na de laatste stap ook niet tevreden zijn? Wat is er nu anders dan wat Menzerna kan fixen?

Wat een onzin; alsof Menzerna dat niet kan...
HET professionele merk voor harde en ceramische lakken :-"

Ik ken geen andere/mooiere finish na een final finish (zoals PO85RD), zeker niet met Dualaction op een finishing pad (zwart of zelfs rood).

Zo speciaal is jouw lak ook weer niet, dus zal het wel ergens anders aan liggen?

tinus zei:
Wat een onzin; alsof Menzerna dat niet kan...
HET professionele merk voor harde en ceramische lakken :-"

Ik ken geen andere/mooiere finish na een final finish (zoals PO85RD), zeker niet met Dualaction op een finishing pad (zwart of zelfs rood).

Zo speciaal is jouw lak ook weer niet, dus zal het wel ergens anders aan liggen?
Meg's M205 zeker nog niet geprobeerd?

SkyBuMp zei:
Meg's M205 zeker nog niet geprobeerd?

Ik wou het net zeggen! Erg goed product, gisteren nog bijna een hele dag mee gewerkt!

@stijntjeraes: ik ben ook geen Meg's fan maar ere wie ere toekomt en M205 is een verdomd goed product... volgens sommigen (op DW) even goed of beter dan final finish van Menzerna. (Beter omdat M205 minder temperatuurgevoelig zou zijn)

Menzerna maakt zowel polijstmiddelen voor ceramic/scratch resitant paints én niet ceramic/scratch resistant paints.
Zorg er dan wel voor dat de Menzerna die je koopt voor die harde lakken is. De keramische versie is wel duurder om te maken.

M205 is inderdaad een goed product alleen een stuk duurder hier in NL en alleen in liters te koop, de meeste hobbyisten willen liever een 500ml verpakking.

Dibbuz zei:
Menzerna maakt zowel polijstmiddelen voor ceramic/scratch resitant paints én niet ceramic/scratch resistant paints.
Zorg er dan wel voor dat de Menzerna die je koopt voor die harde lakken is. De keramische versie is wel duurder om te maken.

M205 is inderdaad een goed product alleen een stuk duurder hier in NL en alleen in liters te koop, de meeste hobbyisten willen liever een 500ml verpakking.
Formaat van de flessen kun je met de dispenser bottles gewoon oplossen, prijs technisch is de M205 wel duurder.