• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mequirs Hyperwash verdunnings factor voor foam lans

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hi,

Onlangs de hyperwash gekocht om mee te gaan foamen. gewoon als pre wash voor wekelijks gebruik. Heb zelf de HD foamlans met de liter bottle er aan.....

Hoeveel product moet ik toevoegen om tot een concentratie te komen die niet te schadelijk is voor mijn waxlaag maar toch goed reinigt.:weetniet

Grt

Ik voeg zelf op een liter 90/100 ml. toe beetje afhankelijk hoe smerig de auto is.. meestal dus 100 :lol
Werkt super!

Of het de waxlaag aantast weet ik niet want dit is niet iets waar ik op let ;)

Mensen bedankt voor de snelle reacties!

@sjoerd,.nog gekeken of 16 inch je ook past?

@dcd,.check je msn ;-)

Hyperwash heeft een verdunnigsratio van 1:400.
Denk dat als je 1:10 gaat doen dat het zeker je waxlaag aantast.

Koko,
Door de foam gun wordt het natuurlijk nog extra verdund met water. Het gaat hier enkel over de aanlenging in de beker van de foam gun.
Door het extra water dat de hoge druk spuit er nog eens doorspuwt wordt het nog een pak meer verdunt.

Ach ja, niet aan gedacht.
Maar zou die verdunning dan toch zo veel zijn?
Ik gebruik zelf super snow foam, daarvoor raden ze verdunning van 1:200 aan.
Ik gebruik meestal maar maximaal 40 ml in de 1 liter fles en dat is meer dan genoeg, daarom dacht ik dat je met hyperwash aan 20 ml genoeg zou hebben en leek 100 ml me dus teveel van het goede.

Geen idee, ik heb zelf geen ervaring met de hyperwash. Ik gebruik zelf ook de ssf in combinatie met de chemical guy's maxi suds, ongeveer 40ml ssf en 30ml maxi suds aangevuld met warm water.
Geeft een mooie foam laag en geeft mij niet de indruk de wax te strippen.