Dit weekend mezelf niet mogen vervelen. Een CLK 280 Cabrio detail en behandelt met Gyeon Mohs.
Auto bij aankomst.
Auto word altijd goed onderhouden. Deze was dan ook niet overdreven vies.
Met de berijder besproken om ook het stoffen dak netjes in een coating te zetten. Ik heb goede ervaring met 303 Fabric Guard en dus voor de set incl cleaner gekozen. Had deze nog staan en met de Fabric Guard kan je zo'n 2 a 3 daken behandelen.
Dak reinigen met:
• Paarden haar borstel
• 303 Fabric top cleaner
Motor ruimte gedaan met:
• Diverse borstels
• Autoglym engine and machine cleaner
• Autoglym vinyl and rubber care
• Plastic zak en tape om motor regelapparaat af te plakken.
Banden en Velgen:
• EZ detail brush groot en klein
• Autofinesse hog hair brushes
• CG Diablo wheel gel
• Ijzer verwijderaar. Deze deed echter niks.
• CG APC 1:5 en 1:1
• Mothers acher brush
Deze later afgewerkt met:
• Swissvax Autobahn
• Swissvax Pneu
Auto gewassen met:
• 2 BM met gritguard
• Dodo Juice BTBM
• Dodo Juice Supernatural Wookie fist
• Microfiber Madness - Incredipad Wash Pad
Vervolgens de auto afgespoelt en de beading was nog goed aanwezig van de Swissvax Shield.
Vervolgens auto gekleid met:
• Autofinesse claybar
• Meguair's Last Toch 1:1
• Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Toen het opnemen van de schade. Niks schokkends maar hier en daar wat lichte swirls.
Mmm...mijn gevoel ging toch uit naar de Flex - XC3401 VRG. Diverse test spots kwam ik uit op het volgende. Echter was de motorkap overgespoten (rond 250 micron) en uit gespoten tot de voor deuren. Dus sommige delen lichter gepolijst of juist de iets zwaardere combi gebruikt.
• Menzerna IP2100
• Menzerna PF2500
• Buff and Shine pads 5,5" groen polish, en wit heavy polish
• Diverse MF doeken
Een leuke DIY namaak 3M Sungun. Werkt echter zeer goed.
Na finish:
flake en reflectie
Tape van het afplakken verwijderd en alles 2 maal ontvet met een tussen pauze van +- 15 min. Dit gedaan met Gyeon Prep.
Zo, tijd voor de Gyeon Mohs. Echter na de eerste laag te hebben aangebracht en 1,5 uur later begonnen met een 2e laag. Aan de achterzijde weer begonnen, net als de eerste. En rechtsom naar voren gewerkt. Toen kwam ik bij de motorkap aan en zag ik een lijn van kleur verschil in het midden.
Jup deze ging niet weg met een doekje. Er een laag overheen gezet, wachten en afnemen. Maar nee...nog steeds. Echter dit was moeilijk te zien en kon het dus ook niet vast leggen op foto. Er zat maar 1 ding op. Motorkap opnieuw polijsten en opnieuw 2 lagen aanbrengen met min een uur tussen pauze.
In de tussen tijd de auto afgedekt om de Fabric Guard aan te brengen.
Dak was uiteraard droog. Vervolgens gestofzuigd en een stof/haar roller gebruik om de laatste stof en haar deeltjes van het dak te verwijderen.
Voor en na:
Even een impressie van hoe dat dit plakt en wat het scheelt.
Dak goed in nevelen.
En laten drogen voor 6 tot 12 uur.
Toen tijd voor de 2e nieuwe laag op de motorkap en rustig met veel beleid het afdek folie verwijderd. Inmiddels was het erg laat door de tegenslag van de coating en lag ik om 01:30 op bed.
Volgende dag met het interieur begonnen
• Stofzuigen (binnenkort een Vac N Blow)
• Diverse MF pads en doeken
• Autofinesse Spritz
• Swissvax Leather cleaner regulair
• Swissvax Leather Milk
• CG APC 1:20
• Diverse borstels
• Strepen in tapijt geborsteld (nagelborsteltje)
• Kunststof gedressed met AutoFinesse Dressle.
Ook de Brabus pendalen schoon gemaakt.
Puntjes op de i zetten en vervolgend een laagje Gyeon Cure aanbrengen. En sticker in de sponning aanbrengen.
En klaar!
Reactie van water op het stoffen dak:
Helaas regent het hier de hele ganse dag al en dus geen mooie foto's buiten kunnen maken. Echter om deze reden staat de auto ook nog bij mij in de garage. Afgesproken met de berijder dat die hem maar komt halen als het droog is. Dit was natuurlijk zijn eigen verzoek.
Auto bij aankomst.
Auto word altijd goed onderhouden. Deze was dan ook niet overdreven vies.
Met de berijder besproken om ook het stoffen dak netjes in een coating te zetten. Ik heb goede ervaring met 303 Fabric Guard en dus voor de set incl cleaner gekozen. Had deze nog staan en met de Fabric Guard kan je zo'n 2 a 3 daken behandelen.
Dak reinigen met:
• Paarden haar borstel
• 303 Fabric top cleaner
Motor ruimte gedaan met:
• Diverse borstels
• Autoglym engine and machine cleaner
• Autoglym vinyl and rubber care
• Plastic zak en tape om motor regelapparaat af te plakken.
Banden en Velgen:
• EZ detail brush groot en klein
• Autofinesse hog hair brushes
• CG Diablo wheel gel
• Ijzer verwijderaar. Deze deed echter niks.
• CG APC 1:5 en 1:1
• Mothers acher brush
Deze later afgewerkt met:
• Swissvax Autobahn
• Swissvax Pneu
Auto gewassen met:
• 2 BM met gritguard
• Dodo Juice BTBM
• Dodo Juice Supernatural Wookie fist
• Microfiber Madness - Incredipad Wash Pad
Vervolgens de auto afgespoelt en de beading was nog goed aanwezig van de Swissvax Shield.
Vervolgens auto gekleid met:
• Autofinesse claybar
• Meguair's Last Toch 1:1
• Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Toen het opnemen van de schade. Niks schokkends maar hier en daar wat lichte swirls.
Mmm...mijn gevoel ging toch uit naar de Flex - XC3401 VRG. Diverse test spots kwam ik uit op het volgende. Echter was de motorkap overgespoten (rond 250 micron) en uit gespoten tot de voor deuren. Dus sommige delen lichter gepolijst of juist de iets zwaardere combi gebruikt.
• Menzerna IP2100
• Menzerna PF2500
• Buff and Shine pads 5,5" groen polish, en wit heavy polish
• Diverse MF doeken
Een leuke DIY namaak 3M Sungun. Werkt echter zeer goed.
Na finish:
Tape van het afplakken verwijderd en alles 2 maal ontvet met een tussen pauze van +- 15 min. Dit gedaan met Gyeon Prep.
Zo, tijd voor de Gyeon Mohs. Echter na de eerste laag te hebben aangebracht en 1,5 uur later begonnen met een 2e laag. Aan de achterzijde weer begonnen, net als de eerste. En rechtsom naar voren gewerkt. Toen kwam ik bij de motorkap aan en zag ik een lijn van kleur verschil in het midden.
Jup deze ging niet weg met een doekje. Er een laag overheen gezet, wachten en afnemen. Maar nee...nog steeds. Echter dit was moeilijk te zien en kon het dus ook niet vast leggen op foto. Er zat maar 1 ding op. Motorkap opnieuw polijsten en opnieuw 2 lagen aanbrengen met min een uur tussen pauze.
In de tussen tijd de auto afgedekt om de Fabric Guard aan te brengen.
Dak was uiteraard droog. Vervolgens gestofzuigd en een stof/haar roller gebruik om de laatste stof en haar deeltjes van het dak te verwijderen.
Voor en na:
Even een impressie van hoe dat dit plakt en wat het scheelt.
Dak goed in nevelen.
En laten drogen voor 6 tot 12 uur.
Toen tijd voor de 2e nieuwe laag op de motorkap en rustig met veel beleid het afdek folie verwijderd. Inmiddels was het erg laat door de tegenslag van de coating en lag ik om 01:30 op bed.
Volgende dag met het interieur begonnen
• Stofzuigen (binnenkort een Vac N Blow)
• Diverse MF pads en doeken
• Autofinesse Spritz
• Swissvax Leather cleaner regulair
• Swissvax Leather Milk
• CG APC 1:20
• Diverse borstels
• Strepen in tapijt geborsteld (nagelborsteltje)
• Kunststof gedressed met AutoFinesse Dressle.
Ook de Brabus pendalen schoon gemaakt.
Puntjes op de i zetten en vervolgend een laagje Gyeon Cure aanbrengen. En sticker in de sponning aanbrengen.
En klaar!
Reactie van water op het stoffen dak:
Helaas regent het hier de hele ganse dag al en dus geen mooie foto's buiten kunnen maken. Echter om deze reden staat de auto ook nog bij mij in de garage. Afgesproken met de berijder dat die hem maar komt halen als het droog is. Dit was natuurlijk zijn eigen verzoek.
Laatst bewerkt: