enige tijd geleden vroeg mijn zwager of ik zijn autootje een keer onder handen wou nemen. hij heeft een aantal keren wat voor mij gedaan en ik dacht dat dit wel een leuke tegenprestatie zou zijn.
Zijn huidige auto heeft hij vorig jaar aangeschaft en van een 27 jarige kan je eigenlijk niet meer spreken van een nieuwe auto:-b
desalnietemin is hij erg over deze auto te spreken en noemt hem liefkozend "the beast".
omdat dit dit al een oldtimer is, had ik vantevoren een plannetje van aanpak gemaakt....maar dat liep even anders.
even wat voor foto's
ik ben met de velgen begonnen en dat zat al erg tegen...het leek wel of deze al 27 jaar geen borsteltje hadden gezien...wellicht ooit eens een borsteltje van de wasstraat. na 2 uurtjes wielen poetsen had ik het wel gezien en maar de keuze gemaakt om ze zo te laten.
ik kreeg nog een goede tip van WaxWizzard maar helaas bleek ik tijd tekort te hebben...maar dat komt op een andere dag nog wel goed!
de zijkanten van de auto leken wel van kunststof en zo waren ze ook behandeld. op de grijze panelen zat een vreselijke vette laag...dus deze eerst maar eens behandeld met de Motorcycle cleaner van AG.
tijdens deze bewerking zag de slechte staat van het chroom, ik hier wat cleaners op los gelaten als proef maar deze gaven eigenlijk geen bevredigend resultaat. daarna heb ik als test de AG paintrenovater gebruikt en dat was al een stuk beter
voor:
na:
dit even in mijn achterhoofd geplaatst, want als ik straks met de lak klaar ben dan kan ik naderhand het chroom lichtjes polijsten en daarna met de chroom poets weer van glans voorzien....echter dat liep allemaal anders...
na de middag ben ik begonnen (na het wassen van de auto) met het polijsten met de dap voorzien van een witte pad en de monello mezzo...
jezus wat een lap met ijzer heeft dat blauwe gevaarte
er kwam geen einde aan.........
toen uiteindelijk het einde in zicht kwam, moest hetzelfde trucje nog een keer met de groene pad in combinatie met de finale.
na enkelele malen het ding vervloekt te hebben was uiteindelijk ook dit weer afgerond.
de groene pad heeft daarna plaats gemaakt voor de gele soft pad en daarmee heb ik de Autoglym SRP aangebracht. dit gaat op deze manier vanzelf!!
evetjes in laten trekken en daarna met niets uitgewreven.
met dit als resultaat.
toen was het inmiddels 17:30 en ik was om 08:30 begonnen...dus de bescherming komt in een later stadium alsmede de binnenkant.
het chroomwerk nog even nagelopen met de traditionele middelen en de bandjes in de instant tyre spray van AG gezet.
vandaag vertelde hij dat hij onderweg was aangehouden, omdat iemand hem wou vertellen dat hij een prachtige wagen had!
mijn rug doet opeens wat minder zeer:-b
bedankt voor het lezen