Dit weekend stond er een detail gepland voor een Mercedes a klasse. Het was al een bewogen week met een flinke brand voor mijn huis waardoor mijn eigen auto onder het as zat.
En mijn triggergun van de Ava stuk ging. En mijn wasspullen niet thuis had. Waardoor ik de auto alleen kon afspoelen voordat de as aankoekte op de lak.
Ik werd van te voren al gewaarschuwd dat de lak van de a klasse lak lastig te corrigeren is en dat heb ik geweten.
Ondanks dat de auto slechts 38k had gelopen, was de auto in een enorm slecht staat.
Bij aanvang lijkt de auto best prima.
De eerste fout was mijn planning, waar ik eerder deze zomer makkelijk na het eten een auto prepareerde voor het polijsten was het nu veel te snel donker. Wat resulteerde in het wassen van een auto met kunstlicht. Dat is geen pretje.
Toen ontstond een volgend probleem. Mijn droogdoek was ineens gestopt met water opnemen. Wellicht kwam dat door de brand van begin deze week en niet volledig kon wassen voor de droogdoek over mijn auto en die van de buurman ging
Diepe zucht toch nog drogen met andere mf doeken. Het kleien viel reuze mee omdat er amper vervuiling op zat.
Door naar het polijsten wat duidelijk nodig was.
Wat weer een mysterie was, waren de pluisjes die bleven hangen op de lak na het afnemen van het polijstmiddel. Het was een weekend vol vragen . Ook werd duidelijk dat ik vond dat er te weinig correctie te behalen was met een rode menzerna pad en 400 van menzerna. Uiteindelijk ervoor gekozen om meerdere schaakborden op de auto te zetten om toch die bite te krijgen die ik wilde.
Zoals ik al zei was de lak behoorlijk slecht behandeld. Hieronder een 50/50
Vreemd genoeg zag ik geen verschil als ik met een gele pad en 2400 erover ging. Dus heb de auto in zijn geheel afgemaakt en daarna in de fusso coat gezet. Na een weekend vol tegenslagen verwarring en frustratie toch een mooi eindresultaat kunnen maken.
De hoogglans velgen zaten nog vol met swirls, maar die hoefde niet van de eigenaar.
En mijn triggergun van de Ava stuk ging. En mijn wasspullen niet thuis had. Waardoor ik de auto alleen kon afspoelen voordat de as aankoekte op de lak.
Ik werd van te voren al gewaarschuwd dat de lak van de a klasse lak lastig te corrigeren is en dat heb ik geweten.
Ondanks dat de auto slechts 38k had gelopen, was de auto in een enorm slecht staat.
Bij aanvang lijkt de auto best prima.
De eerste fout was mijn planning, waar ik eerder deze zomer makkelijk na het eten een auto prepareerde voor het polijsten was het nu veel te snel donker. Wat resulteerde in het wassen van een auto met kunstlicht. Dat is geen pretje.
Toen ontstond een volgend probleem. Mijn droogdoek was ineens gestopt met water opnemen. Wellicht kwam dat door de brand van begin deze week en niet volledig kon wassen voor de droogdoek over mijn auto en die van de buurman ging
Diepe zucht toch nog drogen met andere mf doeken. Het kleien viel reuze mee omdat er amper vervuiling op zat.
Door naar het polijsten wat duidelijk nodig was.
Wat weer een mysterie was, waren de pluisjes die bleven hangen op de lak na het afnemen van het polijstmiddel. Het was een weekend vol vragen . Ook werd duidelijk dat ik vond dat er te weinig correctie te behalen was met een rode menzerna pad en 400 van menzerna. Uiteindelijk ervoor gekozen om meerdere schaakborden op de auto te zetten om toch die bite te krijgen die ik wilde.
Zoals ik al zei was de lak behoorlijk slecht behandeld. Hieronder een 50/50
Vreemd genoeg zag ik geen verschil als ik met een gele pad en 2400 erover ging. Dus heb de auto in zijn geheel afgemaakt en daarna in de fusso coat gezet. Na een weekend vol tegenslagen verwarring en frustratie toch een mooi eindresultaat kunnen maken.
De hoogglans velgen zaten nog vol met swirls, maar die hoefde niet van de eigenaar.
Bijlagen
Laatst bewerkt: