• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Mercedes A AMG binnen/buiten

Wouter_BMW

Detailing guru
3 sep 2016
720
153
37
Harlingen
Maandag met een collega zijn nieuwe aanwinst eens even aangepakt.
Een Mercedes A-klasse met AMG pakket. Sjieke donkergrijze lak en een prachtig interieur waar ik als BMW fanaat zelfs toch een klein beetje warm van werd.
Aangezien de auto altijd buiten staat en de collega ook veel reist wilde hij een redelijke bescherming op de auto. Gezien de beschikbare tijd was een coating niet haalbaar, dus gekozen om deze auto ook in de Waxaddict Quartz te zetten.

Thuis begonnen met het vier stappen wassen:
- Foamen met Arctico Magico
- Wassen met Non-Ferro
- Wassen met Tar en Glue remover
- Wassen met dreft

IMG_5241.jpg


IMG_5242.jpg


Zoals verwacht mag worden van een recent afgeleverde auto zag hij er redelijk uit. De velgen waren wel goed smerig zoals te zien met het gebruik van de Non-Ferro. Alles was er echter nog wel goed af te krijgen.
Op naar de garage, die een brug beschikbaar stelde ondanks het feit dat het geen BMW was:p

Hier de auto gespoeld na het ritje naar de garage toe, vervolgens kleien met PB Elastic Clay/S&W 1:1
Een testspot gedaan na de lakinspectie: S30 op wit was voldoende. Er waren geen grote krassen/schades en een ronde S30 was voldoende om de lak voor te bereiden op de wax.

IMG_5246.jpg
IMG_5250.jpg
IMG_5255.jpg

Bovenstaand het resultaat van het rondje S30.
Hierna de handel ontvet met Prep en de Quartz aangebracht. Dit is de vijfde of zesde auto die ik hiermee behandel en om op de discussie laatst terug te komen, wat een top wax. Inmiddels gewend aan de verwerking en die is echt heerlijk.
Buitenom de kunststof delen gevoed met Natural look en de banden in de Gyeon Tire. Velgen in de Autoglym Alloy Wheel Sealant gezet. Ramen binnen/buiten behandeld met Turtle Wax Clearvue Glass Polish.
IMG_5274.jpg
IMG_5276.jpg
IMG_5278.jpg


Van binnen met Gyeon Glass aan de gang geweest, Autoglym Interior Cleaner en Leather Balm, en nog wat Natural Look.
Al met al een zeer tevreden eigenaar en voor mij best leuk om eens vreemd te gaan en een Mercedes aan te pakken!:grinning:
IMG_5275.jpg
 
@Micha D. Ja klopt helemaal! AMG pakketje, van buiten en binnen, maar niet onder kap;) Maakt deze auto wel helemaal af in mijn ogen, ten opzichte van de vele 'lease' uitvoeringen die je tegenkomt!
 
Goede vraag!

Twee redenen: S40 heb ik niet in mijn collectie. Daarnaast is het een demo met een kleine 10dkm op de klok. Door de dealer liefdevol door de wasstraat gehaald, waardoor er wel enkele lichte krasjes aanwezig waren die we zo weg konden krijgen.
 
Ziet er weer top uit.
Natural Look op de trims aan de buitenkant, gaat dat goed? Regent dat er niet gelijk weer af?
 
  • Leuk
Reactions: Juffer1
@wamske ; dat valt mee. Ik heb dat ooit eens geprobeerd omdat men er nogal vanuit gaat dat het niks is voor buiten. Als je het niet te dik aanbrengt en dan goed nawrijft valt het mij ontzettend mee, het blijft zeker een paar weken zichtbaar aanwezig.
 
  • Leuk
Reactions: wamske
Zeer mooie auto, jammer dat er geen coating op kon.
De Quartz zal vast zijn werk doen de komende maanden.
Half lederen stoeltjes met stof of alcantara blijft ik toch een zwak voor hebben, zeer nice.
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW