• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes-Benz 609 D (1990)

RoyBa

Detailing guru
13 jan 2019
109
105
Kampen
Hallo medepoetsers,

Zoals ik in een eerdere post al beschreef ben ik hier op het forum een poosje niet actief geweest. Desondanks heb ik niet stilgezeten en lekker gepoetst wat moet je tenslotte anders in je vrije tijd in deze periode.

Enfin, Een kameraad van mij is verhuisd en is voor een andere werkgever gaan werken.. in het verleden heb ik al eens zijn eigen auto aangepakt maar nu vroeg hij mij of ik het ook aandurfde om deze verweerde Mercedes truck aan te pakken. Het leek mij een leuke uitdaging dus 'Challenge accept'
Echter was de staat de van de Mercedes zacht gezegd slecht te noemen... de truck had rondom roestplekken, Deuken en diep verweerde lak. Maar ook dit mocht te pret niet drukken hij wilde enkel toonbaar langs de weg zitten en hem netjes bij gaan houden zodat die niet nog slechter word.

Leukste van dit soort klussen is het resultaat, Met een beetje liefde knapt zo'n voertuig enorm op.

Wat ik gedaan heb:
- Wassen met voorreiniger
- Velgen wassen met velgenzuur
- Graafmachine ook even gewassen (dan klopt het totaalplaatje)
- Gepolijst met compound
- Gepolijst met PX100 Polijstmiddel
- Gepolijst met PX200 Polijstmiddel
- PX300 hardwax aangebracht
- Velgen gespoten
- railing laadruimte gespoten

Dit leverde het volgende resultaat op:

IMG_6625.jpg

IMG_6626.jpg


IMG_6627.jpg

IMG_6628.jpg
IMG_6629.jpg

IMG_6635.jpg



IMG_6640.jpg


IMG_6644.jpg

IMG_6639.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen