• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes Benz A170 Elegance 2005

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.546
173
44
Doetinchem
Mijn vader heeft een aantal weken zijn BMW 320D ingeruild voor een Mercedes A170, deze moest er natuurlijk aan geloven om vertroeteld te worden.. :D bij aanschaf zag hij er zo uit..

a170.jpg


Gisterochtend 0m 8.00 uur naar Haaksbergen gereden en daar aangekomen was had mijn vader de auto al gewassen en was al begonnen met het kleien. Omdat er bij bijna alle Mercedessen roestvorming waar te nemen is, ook bij deze wagen, is het bestuurdersportier en de achterklep vervangen bij de MB dealer in Hengelo (OV)

Na het kleien konden we de staat van de lak eens goed bekijken, het viel allemaal heel erg mee, slechts een enkele swirl en voor de rest niets bijzonder. Een plekje van uitgebeter vogelpoep ontsierde de rechterflank, maar die was niet bestand tegen het wolletje en Mezzo op de rotary :-b

Ik ben begonnen met de rotary en een oranje Kompressor pad met Mezzo, dit bleek ruim voldoende resultaat te boeken, nagelopen met de DAP en een witte Kompressor met Finale voor de afwerking, maar eerlijk gezegd merkte ik geen verschil, ik zag geen polijstbanen, dit kan natuurlijk aan de kleur liggen óf aan mijn vaste hand :)^

De voorpartij heb ik behandeld met de rotary en de DAP, de rest van de auto heb ik gedaan met de rotary en een witte Kompressor tesamen met Mezzo. Nadat het polijstwerk klaar was heb ik de auto afgenomen met IPA en daarna in de zon gezet, samen hebben we gekeken naar polijstbanen of hologrammen, maar die waren er niet te zien. De laatste keer dat ik de Passat heb gepolijst, ook met een witte Kompressor en Mezzo op de rotary, zag ik ook geen hologrammen...

Tussentijds heeft mijn vader de wielen allemaal gedemonteerd en schoongemaakt met Meguiars WB en CarPro Iron X en na het schoonmaken de wielen in de Poorboys Natty's Red gezet, bandjes voorzien van Poorboys Bold 'n Bright gel

Vanwege het sheeting effect gekozen om de 10 ml C-Quartz te gebruiken op de voorzijde, achterzijde en het dak van de Benz, de zijkanten zijn behandeld met Dodo Juice Rainforest Rub :cool:

Overzichtje gebruikte producten:

- Wassen met Poorboys World Super Slick & Suds icm washmitt
- Drogen met Delerium
- Kleien met Bilt Hamber en DJ Basics clay en Dodo Juice Born Slippy
- Rotary icm oranje Kompressor en Mezzo
- DAP900 icm witte Kompressor en Finale
- DAP900 icm witte Kompressor en Mezzo
- IPA wipedown
- C-Quartz 10 ml
- Dodo Juice Rainforest Rub
- CarPro PERL voor het kunststof
- Meguiars Wheel Brightener
- CarPro Iron X
- Poorboys Natty's Red

Tijdens het afnemen van de C-Quartz en Dodo Juice heeft mijn vader het interieur nog even opgefrist, daarna zijn de ramen nog schoongemaakt met Autotaal gladsreiniger, tot slot nog wat foto's gemaakt het eindresultaat

P1000150.jpg

P1000153.jpg

P1000154.jpg

P1000155.jpg

P1000157.jpg

P1000149.jpg

P1000148.jpg

P1000147.jpg

P1000151.jpg
 
Weer een BMW eruit in de Quincy familie.....]-0 :klap


Maar goed , nette detail weer!
 
Ik ben geen fan van dit type wagen maar deze is best wel erg mooi moet ik zeggen.

Mooi resultaat trouwens ziet er goed uit.:)^
 
is ook niet mijn auto, maar restultaat mag er zijn... maar waarom dat bmw logo op de versnellingspook?
 
@Emiel, scherp gezien :ja mijn vader heeft een handicap waardoor hij zijn rechterarm beperkt kan gebruiken, hij kan hem bijvoorbeeld niet meer buigen deze versnellingspook is speciaal op maat gemaakt voor mijn vader en voorkomt dat zijn hand er vanaf glijd, het BMW logo dateert nog van zijn vorige auto, hij wil er nog wel een Mercedes logo op zien te krijgen, als iemand ideeen heeft ;)
 
Dat ziet er weer prachtig uit Quincy! Ja vader is er vast en zeker zeer content mee :ja Vind zijn grotere broertje de B Klasse wel erg mooi. Interieur vind ik wel fantastisch.

Belachelijk hoe die Benzen anno 2011 nog steeds roesten, vind dat alles behalve premium! De 106 van mijn vrouw haar vriendin van '93 zit geen roest aan carrosserie. Ik heb vorig jaar bij een CLK van 2 jaar oud twee krassen verwijderd, en bij deze zaten ook al roestblaasjes op de wielkast felsrand en onderzijde portier :eyes: :no
 
Ziet er weer goed uit en denk dat je pa er ook goed tevreden mee mag zijn :party:

Paulus de Boskabouter zei:
Belachelijk hoe die Benzen anno 2011 nog steeds roesten, vind dat alles behalve premium!
Sommige Audi modellen roesten ook nog steeds....
 
SkyBuMp zei:
Sommige Audi modellen roesten ook nog steeds....

De A3 8L, A4 B5 voor zover ik weet van de moderne Audi's. De oudere modellen willen ondanks de zink behandeling ook roesten; de 80, 90, 100, Coupe uit de jaren '80 en '90.
 
Prachtig resultaat was het poetsen waard !
Ivm met roesten audi mijn Vorige wagen (audi a3 8P) roeste al na 1 jaar maar hebben ze geen probleem van gemaakt en direct hersteld ...
Dit heeft me niet tegengehouden om terug een audi te kopen ...