Dit weekend stond er een Mercedes Benz C180 Elegance gepland voor een exterior detail.
De auto werd op vrijdagmiddag al neergezet door de eigenaar, in dit geval de pastoor van de kerk. Wij hebben op de zaak in de kelder een kerk....
De pastoor kijkt altijd zijn ogen uit als ik weer eens een detail doe en ditmaal vroeg hij of ik zijn auto wilde doen.
Op zaterdagochtend vroeg begonnen. Zoals altijd eerst foamen.
Aan de velgen niet al te veel tijd en aandacht besteed aangezien het velgbed compleet zwart was en niet meer schoon te krijgen was doordat alles was ingebrand en ingevreten.
Ze zeggen dat al het goede van boven komt, nou, niets is minder waar, er komt niet alleen goeds van boven getuige de vervuiling van de klei. Dit was het resultaat van een kwart motorkap...
Na het kleien en drogen van de auto, kon deze het polijstpaleis in. Daar werd de lak verder geinspecteerd.
Aangezien we hier te maken hebben met een Duitse lak en dat deze er om bekend staan knetterhard te zijn, meteen maar met grover geschut ingezet.
In eerste instantie wat testspots gedaan met een Scholl paarse pad, Spiderpad en S3, echter zonder goed resultaat. Daarna de rotary weer eens van stal gehaald.
Zo hey! Halleluja, dat gaf de correctie waar ik naar op zoek was. Enkele voor en na foto's.
Niet helemaal weg, maar prima zo.
Nog wat bewegend materiaal:
Begint al ergens op te lijken. Echter hoefde het geen 100% strak resultaat. Quote: "als ie maar weer netjes is en glimt, dat vind ik het prima".
Hier en daar zit nog een diepere kras en wat hardnekkige swirls.
Halverwege de 1ste dag breng ik een eerste laagje banden dressing aan, zo kan dit lekker diep in de banden trekken. Aan het einde van de detail, volgt een 2de laagje voor optimale standtijd.
Gedane stappen:
- foamen
- wassen Valetpro shampoo
- kleien Dodo Juice SN + PB Spray&Wipe
- rotary + woolpad + C**P* F***r
- DAP900 + paarse Scholl pad + Scholl S3
- Rupes Bigfoot 15 + Zwarte pad + C**p** R*****t
- ontvetten Nanolex EX
- wax Soft99 F7
- ramen Valetpro glass cleaner
- banden Gyeon Tyre Dressing
- ...
De auto werd op vrijdagmiddag al neergezet door de eigenaar, in dit geval de pastoor van de kerk. Wij hebben op de zaak in de kelder een kerk....
De pastoor kijkt altijd zijn ogen uit als ik weer eens een detail doe en ditmaal vroeg hij of ik zijn auto wilde doen.
Op zaterdagochtend vroeg begonnen. Zoals altijd eerst foamen.
Aan de velgen niet al te veel tijd en aandacht besteed aangezien het velgbed compleet zwart was en niet meer schoon te krijgen was doordat alles was ingebrand en ingevreten.
Ze zeggen dat al het goede van boven komt, nou, niets is minder waar, er komt niet alleen goeds van boven getuige de vervuiling van de klei. Dit was het resultaat van een kwart motorkap...
Na het kleien en drogen van de auto, kon deze het polijstpaleis in. Daar werd de lak verder geinspecteerd.
Aangezien we hier te maken hebben met een Duitse lak en dat deze er om bekend staan knetterhard te zijn, meteen maar met grover geschut ingezet.
In eerste instantie wat testspots gedaan met een Scholl paarse pad, Spiderpad en S3, echter zonder goed resultaat. Daarna de rotary weer eens van stal gehaald.
Zo hey! Halleluja, dat gaf de correctie waar ik naar op zoek was. Enkele voor en na foto's.
Niet helemaal weg, maar prima zo.
Nog wat bewegend materiaal:
Begint al ergens op te lijken. Echter hoefde het geen 100% strak resultaat. Quote: "als ie maar weer netjes is en glimt, dat vind ik het prima".
Hier en daar zit nog een diepere kras en wat hardnekkige swirls.
Halverwege de 1ste dag breng ik een eerste laagje banden dressing aan, zo kan dit lekker diep in de banden trekken. Aan het einde van de detail, volgt een 2de laagje voor optimale standtijd.
Gedane stappen:
- foamen
- wassen Valetpro shampoo
- kleien Dodo Juice SN + PB Spray&Wipe
- rotary + woolpad + C**P* F***r
- DAP900 + paarse Scholl pad + Scholl S3
- Rupes Bigfoot 15 + Zwarte pad + C**p** R*****t
- ontvetten Nanolex EX
- wax Soft99 F7
- ramen Valetpro glass cleaner
- banden Gyeon Tyre Dressing
- ...