• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI - 2013

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.533
223
41
Gouda
Vandaag op het programma een MB Sprinter. Ze weegt 2,3 ton! leeg, gevuld 2,9 ton. Ik ben alleen maar auto's gewend maar wat zit hier een vierkante meters op zeg. Een dikke dame zeg maar.

Planning voor vandaag wassen, kleien en lime prime aanbrengen. Morgen waxen, dressen en interieur.

Genoeg gelul, hier de foto's vooraf :

IMG_20160723_091815.jpg

IMG_20160723_091835.jpg

IMG_20160723_091849.jpg
 
Zaterdag :

8:30 Fris en ... Uhm, neeh sodeju eerst koffie en wakker worden. Vanwege tijd maar lekker vroeg beginnen. En de werkplaats is 60 km rijden dus was veel eerder al onderweg.

Ben begonnen met de velgen.
hierboven was alles vooraf te zien dus er is werk zat. Eerst afspoelen.
Ingespoten met Mellow Yellow om in te werken. Beetje kwasten om los te maken. Daarna nog 3x met Ferrous Dueller. Er zitten ook wat beschadigingen op maar we doen geen correctie :worried:
Wielen reinigen met Tuf Shine Tire Cleaner en een borstel.

Resultaat :
IMG_20160723_155505.jpg


Foamen met Apple iFoam :
IMG_20160723_101033.jpg


Na het afspoelen kiertjes, rails, rubbers en tankdop gereinigd met Total Wipe Out.
De voorkant en spiegels ingespoten met Tar & Glue Remover.

De hele dame gewassen met de MF spons, MF washmitt en Born to be Mild. Heerlijk om te werken met die shampoo. Na het wassen een test gedaan met Ferrous Dueller en Crudzilla om de grove ruwheid zien te verwijderen zonder de klei te verzadigen maar dit mocht niet baten op een manier waardoor het geld technisch uit kan een liter Ferrous Dueller en/of Crudzilla te gebruiken.

Kleien :
IMG_20160723_123937.jpg


En dit is niet de hele bus, geen motorkap, nee alleen de bestuurders deur. 2 hele clay bar's van 55 gram erdoorheen.

Waar werken we mee :
IMG_20160723_140210.jpg

Foto gemaakt met verlichting van de Faro.
IMG_20160723_140241.jpg

Flits van de telefoon.

Er zitten zat krasjes in, maar hij werd de 6x wel gewassen met een krasvrije borstel. En inderdaad de borstel had geen krasjes, die zag eruit als nieuw.

We zijn geen lak correctie van plan, dus de DAP met een witte pad en Lime Prime Plus. Net dat extra korreltje voor een beetje extra reiniging. Ik ga niet de dame rond in stappen maar etappes. Vandaag de voorkant, linker zijkant en achterkant afgekregen. Na de LP+ een laagje Blue Velvet. De trim gevoed met Tyre & Trim. De ramen ook erg goed gereinigd. Eerst Clearly Menthol dan Glass Polish en weer Clearly Menthol, de achter ramen ook in de Rain Repellent gedaan.
IMG_20160723_155348.jpg

IMG_20160723_192445.jpg


Broodje Dönor met Friet en een frisje in de tussentijd gehad en toen was het alweer 20:00. 11 uur doorwerken heeft zich beloont.

Morgen de rechter zijkant en de cabine o_O

Oant Moarn...

Edit : Al dat witte op de motorkap is steenslag. De dame vangt echt alles op wat er maar rond dwarrelt. Hier had ik heel graag een snelle bijtipping gedaan maar er was geen lak en zondag is ze weer weg. Iets voor een volgende keer.
 
Laatst bewerkt:
Zondag.

Vandaag de rechter zijkant afgemaakt met Lime Prime Plus en Blue Velvet.
Ook hier een beetje Tyre & Trim dressing aanbrengen.

Het eindresultaat exterieur :sweat::sweat::sweat:

IMG_20160724_124907.jpg


IMG_20160724_124923.jpg


IMG_20160724_124941.jpg



Het interieur :
Kolere wat een vuil. Van de :scream::scream: ben ik vergeten foto's te maken maar in 3 jaar tijd, 120.000 km en een zeer vies beroep (monteur spuit apparatuur) is de cabine nooit gereinigd.

De Total Wipe Out en kwastjes en borstels gepakt en raggen maar.
Raampjes reinigen met Clearly Menthol en nadien geheel even afnemen met Detailing Spray.
Voor het lekkere een lucht verfrissertje Born to be Mild gesprayd op het dakhemel en vloermatten.

IMG_20160724_125051.jpg


IMG_20160724_125007.jpg


IMG_20160724_125036.jpg


Sorry voor de nek pijn. Ik ken ze niet draaien...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ries
Er zijn enkele afspraken gemaakt.

Vanwege maar 2 dagen, moet zondag om 18:00 klaar staan, doen we geen lak correctie, en aangezien de auto in 3 jaar 6x is gewassen wil ik liever aandacht schenken aan vervuiling aanpakken.

Het dak gaat niet gebeuren gezien dit ding 2,7 mtr hoog is en ik er met mijn 2 meter nooit bij kan en niemand dit ziet.

Het interieur moet zwaar gereinigd worden wat ook veel tijd kost.

het is lastig op foto te zetten maar dit gevaarte heeft me al 2 clay bar's gekost. Echt zwaar vervuilt.
 
  • Leuk
Reactions: Ripley
Een keer extra foamen en pre-washen, had dat van invloed kunnen zijn denk je? Heb je de bus ook met een mf spons of washmitt gewassen? Misschien een overbodige vraag, maar ik zag het niet staan in de tekst:blush:

Er bestaan geen overbodige vragen. Ik heb de tekst aangepast.

Er zat een soort spuitnevel of iets dergelijks op. Ferrous Dueller reageerde er niet op en het zat best wel vast.
Het is een werkbus die vaak op locatie staat in de werkruimte, waarschijnlijk iets van de spuiterij....

+1 Mario.

Zorg dat de auto schoner wordt door te wassen met hulpmiddelen, gebruik Prewash daarna Foam of zelfs een Iron remover
daarna nog een keer met de hand wassen. Kleien gaat dan sneller en kost je minder klei.

Ook hier bedankt voor het advies. Ik had het wel geprobeerd maar mocht niet baten. Soms is het niet anders....
Weer een excuus iets nieuws te kopen.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio