Dinsdag avond en gister overdag heb ik me bezig gehouden met een Mercedes C-Klasse.
De eigenaar heeft de auto (bj 2008) zo'n jaar in bezit en de auto was een detail nodig.
Vooraf een paar foto's ontvangen en dat beloofde wat. Toen de auto voor kwam rijden vielen de swirls meteen op.
Het is een zwarte unilak, auto zat daadwerkelijk geheel onder de krasjes / swirls wat erg veel glans verhulde.
Als eerst de nummerplaten gedemonteerd en de wielen gewassen met een goedkope Aktion shampoo.
Ze daarna ingespoten met Non-Ferro en inlaten werken.
Ondertussen de auto goed gewassen met Super Slick & Suds van Poorboy's World en de Monello Washmitt.
Velgen en banden weer geborsteld met de EZ Detail Brush en afgespoten.
Hierbij heb ik het gelaten, de aandacht moest naar de lak.
Daarna de auto gekleid met de Monello Clay bar. Geen vervuiling aan bovenzijde, alleen de dorpel hadden veel
teer e.d. wat is heb verwijderd. Aanvullend nog met Valet Pro Citrus Tar & Glue remover rondgeweest en verder gekleid.
Toen opnieuw gewassen met PB's SS&S, naar binnen gereden en afgeplakt.
Het was even zoeken naar de juiste combi bij deze auto.
Het dak als eerst gedaan met 2 hits Mezzo op groen en ik was er tevreden mee.
De motorkap en voor- + achterbumper 1 hit Veloce op geel, daarna Mezzo op oranje.
De rest van de wagen 1 hit Mezzo op oranje en 1 hit Mezzo op groen.
Daarna gefinisht met Scholl S40 op de witte pad, PoorBoys Black Hole op de zwarte pad en als laatste mijn nieuwe
wax aangebroken, de Collinite 915 Marque d'Elegance. (ruikt lekker!), en aangebracht met de kleine witte foampad van Monello.
Als laatst de banden nog in de Meguirs Tyre Gel en de rubbers in de Auto Finesse Trim revive.
Al met al ben ik wel tevreden met het eindresultaat, maar had gehoopt wat meer krasjes te kunnen verwijderen.
Krasjes die je met andere lakken wel weg zou krijgen wilden gewoon niet geheld vertrekken.
Het grote spinnenweb swirls dat alle glans verborg is weg, auto glanst weer mooi nu.
Hier nog een aantal eindfoto's:
De eigenaar heeft de auto (bj 2008) zo'n jaar in bezit en de auto was een detail nodig.
Vooraf een paar foto's ontvangen en dat beloofde wat. Toen de auto voor kwam rijden vielen de swirls meteen op.
Het is een zwarte unilak, auto zat daadwerkelijk geheel onder de krasjes / swirls wat erg veel glans verhulde.
Als eerst de nummerplaten gedemonteerd en de wielen gewassen met een goedkope Aktion shampoo.
Ze daarna ingespoten met Non-Ferro en inlaten werken.
Ondertussen de auto goed gewassen met Super Slick & Suds van Poorboy's World en de Monello Washmitt.
Velgen en banden weer geborsteld met de EZ Detail Brush en afgespoten.
Hierbij heb ik het gelaten, de aandacht moest naar de lak.
Daarna de auto gekleid met de Monello Clay bar. Geen vervuiling aan bovenzijde, alleen de dorpel hadden veel
teer e.d. wat is heb verwijderd. Aanvullend nog met Valet Pro Citrus Tar & Glue remover rondgeweest en verder gekleid.
Toen opnieuw gewassen met PB's SS&S, naar binnen gereden en afgeplakt.
Het was even zoeken naar de juiste combi bij deze auto.
Het dak als eerst gedaan met 2 hits Mezzo op groen en ik was er tevreden mee.
De motorkap en voor- + achterbumper 1 hit Veloce op geel, daarna Mezzo op oranje.
De rest van de wagen 1 hit Mezzo op oranje en 1 hit Mezzo op groen.
Daarna gefinisht met Scholl S40 op de witte pad, PoorBoys Black Hole op de zwarte pad en als laatste mijn nieuwe
wax aangebroken, de Collinite 915 Marque d'Elegance. (ruikt lekker!), en aangebracht met de kleine witte foampad van Monello.
Als laatst de banden nog in de Meguirs Tyre Gel en de rubbers in de Auto Finesse Trim revive.
Al met al ben ik wel tevreden met het eindresultaat, maar had gehoopt wat meer krasjes te kunnen verwijderen.
Krasjes die je met andere lakken wel weg zou krijgen wilden gewoon niet geheld vertrekken.
Het grote spinnenweb swirls dat alle glans verborg is weg, auto glanst weer mooi nu.
Hier nog een aantal eindfoto's: