• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes CLA 45 AMG

Matsu

Detailing guru
2 aug 2018
416
153
49
België
Deze staat de komende dagen op het programma voor een full detailing en coating. Flink wat swirls en ingebakken vliegen. Ook nog een vogelstront die ingetrokken is.
20210714_163440.jpg
20210714_163453.jpg20210714_163530.jpg20210714_163559.jpg20210714_163736.jpg
 
Stappen:
Gewassen met optimum no rinse.
Poor boys ironizer.
Kleien met onr lubricant.
Rondje prep.
Eerste stap polijsten met Monello Veloce en paarse microfiber pad (2 passes) + 1 pas met gele foam pad.
Tweede stap met Monello Mezzo en oranje foam pad ( 2 passes)
Derde stap met Monello Finish en witte foampad.
Nog een rondje prep.
Eerste laag coating en na controle op high spots een tweede laag op zowel koetswerk, plastic, lichten en wielen.
Plastic delen onder de motorkap gevoed en beschermd met 303 airospace.
Op de ramen clearview gezet.
Gyeon Tire op de bandjes als laatste.
Toch voor 95% goed gekregen maar om de 100% te halen zou ik moeten wet sanden en dat had de klant er niet voor over. Hij was wel super enthousiast over het resultaat, had nooit verwacht dat het zo goed zou uitkomen. Moet zeggen dat de glans echt zot is met die coating erop.
Normaal gebruik ik geen Monello meer om te polijsten maar mijn voorraad spray polisch was bijna op en is voorlopig niet leverbaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Mooi resultaat, verbaast me dat je met Veloce aan de slag moest.

Heb onlangs ook een Mercedes gedaan, en met de combi Menzerna 2200/2400 en als finish de 3800 had ik het gewenste resultaat.
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Hier ook de eerste keer dat ik zo heb moeten door polijsten, in het verleden was twee staps ruim voldoende bij mercedes. Je zou haast beginnen denken dat ze bij de AMG versie andere sterkere lak gebruiken :laughing:
De passes heb ik super traag gedaan voor maximale werking, bijna five by fives, maar toch nog zover moeten gaan.
 
Flinke klus! Mooi resultaat! Staat weer heer-lijk te glimmen zo in het zonnetje.

Mercedes gebruikt bij sommige lakken (vooral bij black metallic) de zogenaamde "Ceramicclear". Je raadt het al, een steenharde lak dus!
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Die staat er weer netjes bij! Wat een mooie wagen, maar dan ben ik wel bevooroordeeld! Erg herkenbaar die metallic zwarte lak. De ex-SLK van mijn schoonloeder had eenzelfde lak en daar was met een DAP niet door heen te komen. Hopelijk wordt ie van nu af aan wat beter onderhouden?
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Heerlijk om te zien een flinke klus maar hij is echt heel mooi geworden, zwart blijft toch wel de dankbaarste kleur.
 
  • Leuk
Reactions: Matsu