• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes E220D

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
62
Tijdje terug vraagt een collega om zijn vader's mercedes eens onder handen te nemen als verjaardagscadeau.
Vandaag is het dan zo ver en bij de eerste rondgang vastgesteld dat deze vol swirls en krassen staat:-/
Frederik was zo goed om mij zo goed mogelijk te helpen daar ik drie weken geleden een operatie had aan mijn rechterschouder.
Daarbij is hij zelf benieuwd naar "de andere manier"van autopoetsen...
Dan maar aan de slag zeker.
Eerst wagen gewassen met twee emmer methode,Mothers Wax California Gold Car Wash als shampoo(ruikt deze toch lekker).
'The Bone' Spons en Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt .
Bij afspoelen vastgesteld dat er kompleet geen waxlaag aanwezig is8-o
Daarna met Meguiars klei de vervuiling verwijderd.
tijdens het kleien als lub enkele producten gebruikt waaronder Meguiars Quik Detailer , Poorboys World Spray and Wipe en Mothers Wax California Gold Showtime Detailer Spray waarvan de laatste het aangenaamste verwerkt.
Volgende stap was het verwijderen van de swirls en krassen met behulp van meneer DAP500:jippie
Begonnen met de orange pad met Poorboys World SSR2 en deze gaf weinig resultaat(harde lak!) en uiteindelijk verder gegaan met Green Heavy pad in combi met Ultimate Compound.
Misschien toch eens investeren in Monello-producten met de tegenwoordig harde lakken...
Vervolgens Poorboys World White Diamond(nog geen black diamond in bezit) aangebracht met Lake Country Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator.
Man wat is die White diamond gemakkelijk spul.
Als laatste stap Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 aangebracht met Lake Country rode pad.
De wielen heb ik aangepakt met APC(1 op 5) en gereinigd met Meguiars NXT Generation All Metal Polysh.
De bandjes heb ik met Mothers Wax Tire Shine behandeld.
Ik weet dat het een hele boterham is en nu enkele foto's....
26april2010MercedesE220D11.webp

26april2010MercedesE220D2.webp

26april2010MercedesE220D3.webp

26april2010MercedesE220D8.webp

Frederik stond toch even te kijken bij zijn eerste kennismaking met klei.....
26april2010MercedesE220D15.webp

Vervuiling van een stukje motorkap....
en enkele afterfoto's
26april2010MercedesE220D16.webp

26april2010MercedesE220D22.webp

26april2010MercedesE220D24.webp

26april2010MercedesE220D26.webp

26april2010MercedesE220D32.webp

hier nog een mooie reflectiefoto
26april2010MercedesE220D28.webp

Prachtig resultaat! Monello is inderdaad een goede investering voor dit soort lakken. Je vader was vast blij met zijn weer bijna nieuwe Benz.

Het was Frederik zijn vader:-"
En hij heeft me al gemaild dat hij super tevreden is!
Die Bens had nog nooit een plukje wax gezien.....