Donderdag stond er een G op de menu en dat beloofde een hele klus te worden.....
Woensdag was mijn laatste dag van de avonddienst maar die liep door omstandigheden een beetje uit en hierdoor lag ik pas om 03.00 in mijn "nest".
De G was al voor de deur gedropt en in het donker kon ik dus nog niet zien in welke staat hij was.
Daar er serieus wat plaatwerk verwacht werd kreeg ik een aanbod van kris(minieken) of hij niet een handje kon toesteken en dat was echt welkom.:ja
Om 07.30 mijn "nest" uit,een tas thee en een boterhammetje en we konden aan de slag.
Tegen dat ik al het gerief klaar had gezet was minieken ook van de partij.
hij had zijn Nilfisk bij en stelde voor om de G eerst te foamen.
Een trapje kwam van pas.....
Nadat de foam zijn werk had gedaan werd deze verwijderd en kon de wasbeurt beginnen.
Bij de wasbeurt werd Mothers Wax California Gold Car Wash gebruikt met de 2emmer-methode(Dus 4 emmers....)
Hier en daar zag je dat dit een "echte terreinwagen" was....:-&
Na de wasbeurt deed men het licht uit en draaide men de kraan open.
God besliste dat de G een extra spoelbeurt nodig had....en de emmers werden terug gevuld...
Minieken kon het niet laten en spoelde het slijk even weg.
De G werd binnen gereden om te beginnen met de kleibeurt en dan pas merk je hoe groot zo'n ding is:roll
Bij het kleien werd citrusbling en Dodo Juice Born Slippy clay lube gebruikt in combi met Dodo Juice Gentle Grey paint putty .
De vervuiling viel al bij al nog mee maar deze G is dan ook maar een jaartje jong
Dan werden alle kunstofdelen ingepakt met 3M tape.
Dit was zeker nodig op de zijkanten daar deze echt van pure rubber zijn.
Terug buiten kon ik enkele beeldjes schieten van de krassen en swirls die op de G stonden.
De meeste "beschadigingen" kwamen van het terrein rijden en zijn waarschijnlijk veroorzaakt door struiken en takken.
Na het kleien kwam het "DAP"werk aan de beurt.
Een testspot met witte pad en mezzo gaf geen goed resultaat en na wat zoeken moesten we starten we met gele pad met Forza.
Dan hebben we als eindpas gekozen voor finale op een witte pad.
Na het polijsten hebben we de G getrakteerd op een laagje Black hole en hierover hebben we een laag EXP gezet.
Het interieur had ook een stevige beurt nodig want dit hing vol "Schotse" aarde.
het interieur werd helemaal gestofzuigd , hier en daar met APC+ ingespoten en opnieuw gestofzuigd.
De kunststof delen werden behandeld met spray&wipe(verhouding 1 op 5)
Het lederen salon werd gereinigd met Mothers Wax Leather Cleaner en behandeld met leatherstuff van PB.
De ruiten kregen een beurt met Meguiars NXT Generation Glass Cleaner
Hier enkele pics van de matjes...verdere foto's van interieur "voor" heb ik niet want de klok tikte aardig weg!
De kleinste passagier had ook een propere stoel nodig...denk ik toch.....
Hier enkele foto's van het interieur na de poetsbeurt.
Na de foto's heb ik hier en daar nog enkele correcties aan gebracht.(de foto's geven meer vrij dan nodig is....)
Dan nog enkele afters van deze mooie G
En dat hij voor 4X4 gebruikt wordt.....is wel zeker...denk ik.
Dan nog enkele reflectie-foto's
Het zijn geen traditionele zoals een nicknamelessje omdat de eigenaar stond te wachten....
En de wieltjes......De wielkasten waren proper gemaakt maar ik heb ze niet behandeld daar ik de G nog moest terug brengen(+/- 10km in slecht weer....)
Al vast bedankt voor jullie geduld(plaatjes kijken....)
En ook nog eens bedankt aan Minieken om te komen helpen.
Alleen had ik dit monster niet klaar gekregen op een dag.
Woensdag was mijn laatste dag van de avonddienst maar die liep door omstandigheden een beetje uit en hierdoor lag ik pas om 03.00 in mijn "nest".
De G was al voor de deur gedropt en in het donker kon ik dus nog niet zien in welke staat hij was.
Daar er serieus wat plaatwerk verwacht werd kreeg ik een aanbod van kris(minieken) of hij niet een handje kon toesteken en dat was echt welkom.:ja
Om 07.30 mijn "nest" uit,een tas thee en een boterhammetje en we konden aan de slag.
Tegen dat ik al het gerief klaar had gezet was minieken ook van de partij.
hij had zijn Nilfisk bij en stelde voor om de G eerst te foamen.
Een trapje kwam van pas.....
Nadat de foam zijn werk had gedaan werd deze verwijderd en kon de wasbeurt beginnen.
Bij de wasbeurt werd Mothers Wax California Gold Car Wash gebruikt met de 2emmer-methode(Dus 4 emmers....)
Hier en daar zag je dat dit een "echte terreinwagen" was....:-&
Na de wasbeurt deed men het licht uit en draaide men de kraan open.
God besliste dat de G een extra spoelbeurt nodig had....en de emmers werden terug gevuld...
Minieken kon het niet laten en spoelde het slijk even weg.
De G werd binnen gereden om te beginnen met de kleibeurt en dan pas merk je hoe groot zo'n ding is:roll
Bij het kleien werd citrusbling en Dodo Juice Born Slippy clay lube gebruikt in combi met Dodo Juice Gentle Grey paint putty .
De vervuiling viel al bij al nog mee maar deze G is dan ook maar een jaartje jong
Dan werden alle kunstofdelen ingepakt met 3M tape.
Dit was zeker nodig op de zijkanten daar deze echt van pure rubber zijn.
Terug buiten kon ik enkele beeldjes schieten van de krassen en swirls die op de G stonden.
De meeste "beschadigingen" kwamen van het terrein rijden en zijn waarschijnlijk veroorzaakt door struiken en takken.
Na het kleien kwam het "DAP"werk aan de beurt.
Een testspot met witte pad en mezzo gaf geen goed resultaat en na wat zoeken moesten we starten we met gele pad met Forza.
Dan hebben we als eindpas gekozen voor finale op een witte pad.
Na het polijsten hebben we de G getrakteerd op een laagje Black hole en hierover hebben we een laag EXP gezet.
Het interieur had ook een stevige beurt nodig want dit hing vol "Schotse" aarde.
het interieur werd helemaal gestofzuigd , hier en daar met APC+ ingespoten en opnieuw gestofzuigd.
De kunststof delen werden behandeld met spray&wipe(verhouding 1 op 5)
Het lederen salon werd gereinigd met Mothers Wax Leather Cleaner en behandeld met leatherstuff van PB.
De ruiten kregen een beurt met Meguiars NXT Generation Glass Cleaner
Hier enkele pics van de matjes...verdere foto's van interieur "voor" heb ik niet want de klok tikte aardig weg!
De kleinste passagier had ook een propere stoel nodig...denk ik toch.....
Hier enkele foto's van het interieur na de poetsbeurt.
Na de foto's heb ik hier en daar nog enkele correcties aan gebracht.(de foto's geven meer vrij dan nodig is....)
Dan nog enkele afters van deze mooie G
En dat hij voor 4X4 gebruikt wordt.....is wel zeker...denk ik.
Dan nog enkele reflectie-foto's
Het zijn geen traditionele zoals een nicknamelessje omdat de eigenaar stond te wachten....
En de wieltjes......De wielkasten waren proper gemaakt maar ik heb ze niet behandeld daar ik de G nog moest terug brengen(+/- 10km in slecht weer....)
Al vast bedankt voor jullie geduld(plaatjes kijken....)
En ook nog eens bedankt aan Minieken om te komen helpen.
Alleen had ik dit monster niet klaar gekregen op een dag.