• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes GL 320

Paddy

Detailing rookie
29 mei 2013
24
0
Al een tijdje had ik mezelf voorgenomen eindelijk eens een Show-off te maken. Een goede vriend van me was jarig geweest en gaat eind van de maand trouwen dus een goede gelegeneheid zijn dikke Mercedes eens onder handen te nemen, en hier gelijk een mooie showoff van te maken.

De auto ziet af en toe eens de wasstraat en wordt gebruikt als bedrijfswagen om delen van blokhutten of hout hiervoor te vervoeren, ook als het net pas gezaagd is. Verder wordt de auto behoorlijk gebruikt, mogen de hond en kind ook lekker mee etc. Geen wonder dat de auto flinke gebruikssporen vertoonde.

Een voor mij bijkomend voordeel: mijn vriend heeft een grote bedrijfshal en ik kon daar zaterdag en zondag naar hartelust lekker aan de gang gaan. Daarnaast een schitterende industriële hogedrukreiniger met warm water.

Helaas viel mijn idee om er een mooie show-off van te maken gedeeltelijk in het water. De batterijen van mijn camera waren leeg en geen reserve meegenomen, dan maar (veel minder dan gepland) foto's gemaakt met het mobieltje.

Gevolgde stappen:
-Foamen met Gloria FM 10 en Valetpro Advanced Neutral Snowfoam
-Gewassen met overgedoseerde rode Sonax shampoo
-Vliegroest behandeling met Valet Pro Dragons Breath
-Gekleid met Monello klei en Valet Pro Medium klei. De laatste pakte net nog iets meer vuil van de lak. Als glijmiddel een schrale oplossing (1:20)
Optimum no Rinse.
-Auto geïnspecteerd, behoorlijk wat krassen en swirls. Testspot gemaakt en uiteindelijk uitgekomen op de Menzerna FG400 als 1e stap met daarna een rondje Menzerna FF4000. Ik denk dat ze vergelijkbaar zijn met Mezzo en Finale. De tussenstap met de 2500 heb ik getest maar bracht niet veel verschil, dus deze laten zitten i.v.m. de tijd. Gebruikte pads op mijn Excenter waren de oranje en witte high gloss pads van Lake Country. Deze zijn iets dikker door een zachte tussenlaag, en daarom beter voor beginners zoals ik.

-Hierna de auto in de Dodo juice Purple Haze, even laten curen en na de swipetest afgenomen met de Peluche Verde.

Benodigde tijd (was een flinke lap staal) ongeveer 16 uur.

Enkele plaatjes, helaas niet van vooraf en tussenstappen:

Ik weet dat je een fifty fifty eigenlijk niet zo mag maken, toch stiekem gedaan omdat het er spectaculair uitziet en kwam gelukkig allemaal goed:

01fiftyfifty.webp

01kontje1.webp

01kontje2.webp

01motorkap.webp

01zijkant.webp

01kringen.webp

Laatste foto laat hetgene zien waar ik niet zo tevreden over ben en ik nog wil nabehandelen. Heb het met de PB Profesional Polish geprobeerd en met Menzerna pasta, maar niet echt een fijn oppervlak om te behandelen. Tips hiervoor zijn meer dan welkom.

Binnenkort de auto nog van binnen doen mét nieuwe batterijen in de camera.

Bedankt voor het lezen.

Wat een auto !!

Ziet er prima uit hoor :ja

De dorpel ziet idd wel af zo te zien..........misschien eens proberen of je een soort van tamponneerborstel kan vinden die zacht maar tegelijk stug genoeg is om het vuil rond de zwarte dopjes weg te krijgen ?? ( en ach , het is beneden en valt heus niet zo op als ze de glimmende lak zien ! )

Mooie detailklus. Ziet er weer netjes uit. Zo'n opstap lijkt me lastig, heb je een metalpolish geprobeerd?

Ik heb de Menzerna Polishing Cream Rosa gebruikt en de Poorboys World Professional Polish (mijn favoriet voor metaal/chroom normaal gesproken). Ik denk dat ze beide te mild zijn voor dit probleem, daarnaast is het door de opstaande nopjes een lastig oppervlak. Geprobeerd met een witte pad, maar "pakt" niet lekker, ook een microfiber applicator is te groot. Verfkwasten al wel geprobeerd, tamponneerkwast nog niet. Enige dat enigszins gaat (en dat wordt een tijdrovende klus) is met mijn vinger in een microfiberdoekje. Daarna gaan de kringen niet echt weg. Moet het denk ik nog maar eens proberen met een wat sterkere metalpolish denk ik. Het lijkt wel of de kringen er een beetje "in" zitten. Dan helpt niks meer natuurlijk, maar niet geschoten is altijd mis.

De eigenaar van de wagen is overigens meer dan tevreden, had niet gedacht dat dit resultaat mogelijk was.