Laatst nog een leuke detail voor een vriend gedaan; een GL350 CDI die klaargemaakt moest worden voor verkoop.
We hadden slechts 1 dag de tijd en gezien de enorme lap lak moest het dus vooruit gaan. De eigenaar had de wagen al netjes gewassen en gekleid. Dus ik kon onmiddellijk beginnen:
-Nalopen met Poorboys Spray & Wipe
-Kunststof delen aftapen
-Inspecteren van de panelen; enorm veel was krassen en de achterklep stond enorm dof. Het leek wel op mislukte overspray. Enkele plekjes die waren bijgewerkt met de lakstift en wat krassen moesten ook aangepakt worden.
-De volledige linker kan van de achterklep gewetsand; 2000 – 2500 – 3000 grid.
-Ook verschillende krassen werden met schuurpapier aangepakt
-De lak bleek zeer hard te zijn, Monello Mezzo & Veloce deden haast niets. Megs M105 op de kleine paarse wollen pad kreeg de waskrasjes weg. Dus deze combinatie heb ik voor de hele wagen gebruikt.
Deze combo gaf ook een opvallend goede finish.
-Ontvetten met Gyon Prep
-Laagje Megs NXT 2.0
-Uitbuffen en nalopen met PB Spray & Wipe
-Kunststoffen & banden heeft de eigenaar later zelf gedaan.
Hier een paar foto’s;
Voor
Algemene staat van de lak
Krassen op de linker deur
Doffe achterklep
Krassen op de voorbumper
"Touch ups"
Wetsanden
Nog meer sanden
Achterklep sanden
Kofferklep na 2 hits wol - M105
Bumper na
Na het waxen
Polijsten gaf 90% correctie, voldoende gezien we slechts 1 dag hadden
Touch up na
Linker deur na
Beading
Met bandendressing
De eigenaar die al de kosten van het mogelijke spuitwerk in zijn achterhoofd had, was natuurlijk zeer tevreden.
De eerste persoon die naar de wagen kwam kijken heeft hem gelijk gekocht!
We hadden slechts 1 dag de tijd en gezien de enorme lap lak moest het dus vooruit gaan. De eigenaar had de wagen al netjes gewassen en gekleid. Dus ik kon onmiddellijk beginnen:
-Nalopen met Poorboys Spray & Wipe
-Kunststof delen aftapen
-Inspecteren van de panelen; enorm veel was krassen en de achterklep stond enorm dof. Het leek wel op mislukte overspray. Enkele plekjes die waren bijgewerkt met de lakstift en wat krassen moesten ook aangepakt worden.
-De volledige linker kan van de achterklep gewetsand; 2000 – 2500 – 3000 grid.
-Ook verschillende krassen werden met schuurpapier aangepakt
-De lak bleek zeer hard te zijn, Monello Mezzo & Veloce deden haast niets. Megs M105 op de kleine paarse wollen pad kreeg de waskrasjes weg. Dus deze combinatie heb ik voor de hele wagen gebruikt.
Deze combo gaf ook een opvallend goede finish.
-Ontvetten met Gyon Prep
-Laagje Megs NXT 2.0
-Uitbuffen en nalopen met PB Spray & Wipe
-Kunststoffen & banden heeft de eigenaar later zelf gedaan.
Hier een paar foto’s;
Voor
Algemene staat van de lak
Krassen op de linker deur
Doffe achterklep
Krassen op de voorbumper
"Touch ups"
Wetsanden
Nog meer sanden
Achterklep sanden
Kofferklep na 2 hits wol - M105
Bumper na
Na het waxen
Polijsten gaf 90% correctie, voldoende gezien we slechts 1 dag hadden
Touch up na
Linker deur na
Beading
Met bandendressing
De eigenaar die al de kosten van het mogelijke spuitwerk in zijn achterhoofd had, was natuurlijk zeer tevreden.
De eerste persoon die naar de wagen kwam kijken heeft hem gelijk gekocht!