• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Mercedes GL350 CDI

Valvetronic

Detailing addict
9 jul 2013
59
65
Laatst nog een leuke detail voor een vriend gedaan; een GL350 CDI die klaargemaakt moest worden voor verkoop.
We hadden slechts 1 dag de tijd en gezien de enorme lap lak moest het dus vooruit gaan. De eigenaar had de wagen al netjes gewassen en gekleid. Dus ik kon onmiddellijk beginnen:

-Nalopen met Poorboys Spray & Wipe
-Kunststof delen aftapen
-Inspecteren van de panelen; enorm veel was krassen en de achterklep stond enorm dof. Het leek wel op mislukte overspray. Enkele plekjes die waren bijgewerkt met de lakstift en wat krassen moesten ook aangepakt worden.
-De volledige linker kan van de achterklep gewetsand; 2000 – 2500 – 3000 grid.
-Ook verschillende krassen werden met schuurpapier aangepakt
-De lak bleek zeer hard te zijn, Monello Mezzo & Veloce deden haast niets. Megs M105 op de kleine paarse wollen pad kreeg de waskrasjes weg. Dus deze combinatie heb ik voor de hele wagen gebruikt.
Deze combo gaf ook een opvallend goede finish.
-Ontvetten met Gyon Prep
-Laagje Megs NXT 2.0
-Uitbuffen en nalopen met PB Spray & Wipe
-Kunststoffen & banden heeft de eigenaar later zelf gedaan.


Hier een paar foto’s;

IMG_2010_zps7irbe2xr.webp

Voor

IMG_2031_zps2wljdi7q.webp

Algemene staat van de lak

IMG_2015_zpshgko0qk2.webp

Krassen op de linker deur

IMG_2019_zpsx0innldf.webp

Doffe achterklep

IMG_2029_zps0hjihmes.webp

Krassen op de voorbumper

IMG_2018_zpssqwjb2qt.webp

"Touch ups"

IMG_2043_zps4winqir4.webp

Wetsanden

IMG_2044_zpsfegzyomd.webp

Nog meer sanden

IMG_2036_zpslh2twrfx.webp

Achterklep sanden

IMG_2061_zpshgfnc3tp.webp

Kofferklep na 2 hits wol - M105

IMG_2058_zpskh0tn5aw.webp

Bumper na

IMG_2056_zpslcj79mqv.webp

Na het waxen

IMG_2054_zpssbcxrjc7.webp

Polijsten gaf 90% correctie, voldoende gezien we slechts 1 dag hadden

IMG_2047_zpsbg2l0rba.webp

Touch up na

IMG_2046_zpsqdtx4yl1.webp

Linker deur na

DSC_0258_zpsikuvxgc0.webp

Beading

DSC_0247_zpsgf56kc7i.webp

Met bandendressing

DSC_0245_zps7hir5qs1.webp



De eigenaar die al de kosten van het mogelijke spuitwerk in zijn achterhoofd had, was natuurlijk zeer tevreden.
De eerste persoon die naar de wagen kwam kijken heeft hem gelijk gekocht!
 
Detailers letten op de kleine details! ;)
Deze detail is van in februari. Lukt nog prima zo bij lage buitentemperaturen. Enkel de wax moet langer drogen.
 
Ziet er 110% beter uit.
Was dit de auto van een steengroeve baas.
Wat een swirls en krassen zeg....

Knap staaltje werk

Ik denk dat deze wagen in het begin van zijn leven vaak naar de "Super Soft Hand Carwash" geweest is.

Dat is idd een eeg grote auto. Ziet er weer goed uit zo

Welke machines heb je gebruikt?

Vroeger gebruikte ik de rotary voor erg harde lakken zoals deze. Maar sinds ik de M105 ontdekt heb, werk ik veel liever met de DAP900.
Zeker in combinatie met kleinere wollen pads heb je een goede & controleerbare correctie. Je moet misschien wel een hit meer doen, maar de finish is ook duidelijk beter als met de rotary. En je haalt minder materiaal weg. Diepere krassen kan je steeds nog wetsanden.
 
Ik heb laatst ook microvezel cutting pads gebruikt (echter niet van Megs).
Geven idd een goede correctie maar ik voel minder snel aan wanneer ze 'vol' zitten en ik ze moet uitspoelen.
 
Super resultaat!
Hopelijk gaat de nieuwe eigenaar beter met deze auto om.

De vorige eigenaar heeft deze wagen echt wel gekoesterd. Deze GL was ietwat verwaarloosd gekocht op 25000 km uit een faillissement en vervolgens mechanisch en optisch 100% in orde gezet. Wat was- en parkeerschade wil niet zeggen dat er niet goed mee om wordt gegaan. ;)
 
De vorige eigenaar heeft deze wagen echt wel gekoesterd. Deze GL was ietwat verwaarloosd gekocht op 25000 km uit een faillissement en vervolgens mechanisch en optisch 100% in orde gezet. Wat was- en parkeerschade wil niet zeggen dat er niet goed mee om wordt gegaan. ;)
Ik bedoelde het ook niet rot hoor. Wellicht was mijn antwoord wat kort door de bocht.
Ik zou zelf alleen eerder een detailer als jou hebben ingeschakeld zodat ik zelf in een mooie auto rijd ipv as bij verkoop de auto er goed uit laten zien.
Technisch goed onderhouden vind ik sowieso een must, al is het maar voor de veiligheid van jezelf en anderen.