• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes GLA

Nick1407

Detailing guru
9 jul 2017
1.914
173
Averbode
Twee weken geleden heb ik een GLA onder handen genomen. Het doel was om de wagen een opfrisbeurt te geven.
De wagen was een goed jaar oud en had nog geen bescherming gezien.
De wagen kwam zaterdag om 10u bij me toe.
Er was maar 1 addertje onder het gras...
De volgende middag moest ie klaar zijn!

De persoon in kwestie had al laten weten dat ze de fijne krasjes in de lak storend vond.
Er zou dus gepolijst moeten worden!
Zo kwam de wagen bij me toe:
a91b46ce2240748187a3233682df97ce.jpg

474a1b3a2f44d7aafcc25dc90014ef9f.jpg

Eerst maar eens werk maken van de wielen. Zoals jullie zien heb ik voor de wielen ook een spoelemmer voorzien. Geen overbodige luxe, zo bleek.
1c6fa7545bf2582b065ad4727fa17c8a.jpg

38580de05155fe4c7db848bd73798e37.jpg

Na:
441019b0c3d523fd2f39e9015c6e70de.jpg

Dan maar foamen met Avalanche in de aangeraden verhouding:
39f36069efad3155ce4e88e264f67fa9.jpg

Het foam een aantal minuten laten afdruipen en dan met de HD afgespoten. Wassen wederom met 2 emmer methode met de AF lather op de gebruikelijke wijze. Na het wassen maar direct kleien met Meguiars mild clay en AF glide. De klei heb ik regelmatig wat zachter gemaakt door deze even in warm water te dompelen. Imo ook veel beter voor de lak:
393d2957cc31806a87f2252b09751e55.jpg

Dan nog eens afgespoeld, gedroogd en in de garage gereden om de boel af te tapen (nogal veel trim)
14485f7de8690325c2f29d144deadd2b.jpg

Na een een inspectie van de lak een paar krasjes gevonden. Verder vooral waskrasjes.
ccaec731ccad8b788b71dd340592a5a6.jpg

Na een paar testspots toch maar met Scholl S3 op de paarse pad aan de slag gegaan.
De lak was echt hard als beton
Nadien afgeschaald naar S30 op de oranje pad.
7u later heb ik de wagen buiten gereden voor een rondje wassen en drogen. Het was toen 22u.
De wagen weer in de garage gereden en begonnen met AF Rejuvenate om de lak voor te bereiden op de wax. Dit op zowel de lak als de velgen.
9a9e3648d1438c7bc44b26f79da44650.jpg

Eerst op de velgen de AF mint Rim wax aangebracht. Wat een lekkere geur heeft dit spul zeg!
c314d59ad86c43884b08fdc2e68069c9.jpg

Dan nog 1 laag aangebracht van AF temptation wax en de banden in de Meguiars endurance tyre gel gezet alvorens rond 3u30 m’n bed op te zoeken. Zo krijgt de tyre gel keurig de tijd om in te trekken.
Om 9u terug opgestaan om verder te doen met de 2e laag wax, alsook nog een rondje Rim wax.
De details doen het hem:
ae9ec0f5177f40cbeaef4c1c4c4ec03e.jpg

De banden werden nog schoongeveegd om het residu aan tyre gel te verwijderen.
De trim nog op de valreep in de AF Revive gezet.
De zwarte plastic trim overal rondom de wagen zijn mooi opgeknapt
e20511f3baa1bbc0d5153d33fda595ea.jpg

98be6956cad4b131c95a8ebf7d056642.jpg

alsook op de achterlichten (hier heb ik geen foto van)
Al bij al een dankbare klus met een mooi opgeknapt resultaat, maar toch serieus doorwerken. De klant in kwestie was heel blij met het geleverde resultaat!
f39e0b10b098a2ec2fe44203df421b99.jpg

66666ab8bbd2b71c2b7f9fb43bad75a1.jpg

0c27d6bdad5702959cd61fa469df88e1.jpg
.
 
Laatst bewerkt:
Dat was zeker doorwerken om tot dit resultaat te komen. Mooie detail, leuk verslag om te lezen ook.
Alleen die kleur..., ik geloof dat ik een andere kleur gekozen had.
Maar ja, smaken verschillen;)

Stond de wagen anders wel verbazend goed. Spijtig genoeg was er geen stralend zonnetje. Zat een mooie flake in de lak. Ik heb al veel GLA’s zien rijden, maar deze was toch bijzonder mooi uitgevoerd...
 
Ik was al een tijdje aan het wachten op deze show-off. Het resultaat mag er zeker zijn, super werk geleverd !
Die stijlen in de deuren zijn een ware hel. Ik heb dat hier op de GLA van de vrouw al mogen ondervinden. Knap werk geleverd daar, die glimmen als nooit tevoren. Ik kan het goed geloven dat de eigenaar tevreden was, dat zou ik ook zijn met zo een resultaat. Die bruine kleur is echt wel dankbaar om mee aan de slag te gaan. De schoonzus heeft een bruine A1 die ook al jaaaaren vraagt achter een full detail. Ze ziet er echter tegenop dat ze haar wagen twee dagen zal moeten missen...zucht...dan zijn we uitgepraat hé : unamused:
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Het leek mij passend om ook rond 03:30 uur te reageren op jouw post.
Mooi werk geleverd en ik denk ook dat deze kleur de auto een luxe uitstraling geeft. Mooie Kleur om te detailen.
Gefeliciteerd met het resultaat.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Ik was al een tijdje aan het wachten op deze show-off. Het resultaat mag er zeker zijn, super werk geleverd !
Die stijlen in de deuren zijn een ware hel. Ik heb dat hier op de GLA van de vrouw al mogen ondervinden. Knap werk geleverd daar, die glimmen als nooit tevoren. Ik kan het goed geloven dat de eigenaar tevreden was, dat zou ik ook zijn met zo een resultaat. Die bruine kleur is echt wel dankbaar om mee aan de slag te gaan. De schoonzus heeft een bruine A1 die ook al jaaaaren vraagt achter een full detail. Ze ziet er echter tegenop dat ze haar wagen twee dagen zal moeten missen...zucht...dan zijn we uitgepraat hé : unamused:

Hey Dany, die stijlen komen meer en meer voor op de huidige wagens. Ze zijn knap en geven cachet aan de wagen, maar ze zijn zo verdomd gevoelig voor swirls.

Het is idd knap lastig voor iemand om zijn wagen 2 dagen te moeten missen. Als je geen 2e wagen hebt ( bvb als single zijnde ) is dat niet makkelijk he. Dat houdt imo ook zo veel mensen tegen om dit te laten doen.

Dank jullie allemaal voor de complimenten.
 
Als MB liefhebber mooi om te zien, met een knap resultaat. Maar ik zie een gat in de markt komen. Overnight car detail service. Zonder gekheid, ik denk dat best veel mensen opkijken tegen 2 dagen de auto te moeten missen.
 
Good job! Snel gewerkt moet ik zeggen.
Mooie kleur!

Verder is het in mijn ogen echt maar dan ook echt een draak van een auto. poah wat lelijk. Maar dat is persoonlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en Altos
Mooi resultaat hoor! Ik vind de kleur dan weer wel wat hebben ;)

Heeft rejuvenate nog wel zin na polijsten met S3 en S30? Hoe heb je deze gebruikt, met de hand of met de machine/welke pads?
 
Ik vind het geen lelijke auto.. kleur vind ik ook best mooi. Alleen 18” is veeeeeeeeeeeel te klein voor deze wagen.

Is een lekker productief dagje geweest. En ge glans ziet er goed in. (Glimmen doet vettigheid)

Heb wel 2 vraagjes.

Heb je de velgen schoongemaakt met APC?

En heb je de velgen erop laten zitten voor de velgen wax?
 
Mooi resultaat hoor! Ik vind de kleur dan weer wel wat hebben ;)

Heeft rejuvenate nog wel zin na polijsten met S3 en S30? Hoe heb je deze gebruikt, met de hand of met de machine/welke pads?

Moeilijke vraag, maar ik wou gewoon de beste omstandigheden creëren voor de wax. Dus toch maar aangebracht. Ik heb deze met een MF pad handmatig aangebracht en afgenomen met mf doek. Zo stond het toch in de gebruiksaanwijzing.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Ik vind het geen lelijke auto.. kleur vind ik ook best mooi. Alleen 18” is veeeeeeeeeeeel te klein voor deze wagen.

Is een lekker productief dagje geweest. En ge glans ziet er goed in. (Glimmen doet vettigheid)

Heb wel 2 vraagjes.

Heb je de velgen schoongemaakt met APC?

En heb je de velgen erop laten zitten voor de velgen wax?

Hey Mickel, ik heb de velgen eerst ingesprayd met APC en direct nadien met de washandschoen en shampoo gewassen. Ik dacht dat dit het vuil makkelijker zou laten lossen.

De velgen heb ik er wegens tijdsgebrek alsook gebrek aan materiaal en plaats laten opzitten. Ik heb dan ook enkel de voorzijde kunnen behandelen.
 
Moeilijke vraag, maar ik wou gewoon de beste omstandigheden creëren voor de wax. Dus toch maar aangebracht. Ik heb deze met een MF pad handmatig aangebracht en afgenomen met mf doek. Zo stond het toch in de gebruiksaanwijzing.

Goed spul hoor, rejuvenate is een beetje hetzelfde als dodojuice lime prime, maar minder lekker ruikend. Zeker een mooie basis voor een wax, maar na polijsten en met zo weinig tijd had ik het denk ik achterwege gelaten;)

Des te meer credits voor jou dat je in zo'n krap tijdsbestek toch de moeite neemt voor de extra stap!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Goed spul hoor, rejuvenate is een beetje hetzelfde als dodojuice lime prime, maar minder lekker ruikend. Zeker een mooie basis voor een wax, maar na polijsten en met zo weinig tijd had ik het denk ik achterwege gelaten

Des te meer credits voor jou dat je in zo'n krap tijdsbestek toch de moeite neemt voor de extra stap!

Met de winter in aantocht kon het zeker geen kwaad
Ik heb andere dingen moeten laten vallen vanwege het krappe tijdsbestek. De velgen bvb zoals @Zluytr al aangaf.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z