Hierbij een write-up van een wagen die ik een tijdje geleden onder handen mocht nemen.
De eigenaar van deze wagen houdt er wel van om hem schoon te houden.
Echter, vanwege gezondheidsredenen en chronisch tijdgebrek (zoals hij het zelf omschreef), komt dat meer dan eens neer op een tripje krasstraat...
Deze prachtige, luxe reiswagen stond voor een full detail.
Na een eerdere inspectie, waaruit al opgemaakt werd dat het een flinke klus ging worden, werd de wagen om stipt 8u 'smorgens afgeleverd.
Op dat moment was onderstaand te zien aan de buitenkant:
Overzichtje
Krasstraatje
Nooit schoongemaakt..?!
Ook nog wat TLC nodig...
Stappenplan was als volgt:
- Alle naden/kieren/rubbers/trims met Meg's APC 1:4 en diverse kwasten
- Banden/wielkasten met Meg's SD 1:4 en Mothers Tire Brush
- Velgen met Autobrite Brite Gel en diverse borstels
- Afspuiten met HD
- Foamen met Magifoam, 10-15min laten hangen
- Afspuiten met HD
- Wassen met 2 emmers, 2 mitts en hoge dosis Autobrite Citrus Pearl (wax strippen)
Wagen naar binnen voor het kleien met Dodo Juice Born Slippy en Basics of Bling Clay
Resultaat na dit stukkie voorscherm:
Nog nooit klei gezien volgens mij.....
Na enkele testspots uitgekomen op de volgende stappen:
- Meg's M105 op Oranje met de Festool Shinex
- 3M Ultra fine (gele dop) op wit met de Shinex
- 3M Ultra Fina (blauwe dop) op zwart met de Shinex
Enkele voor/tijdens/na's
Na de polijststappen (inmiddels laat in de avond...!) de wagen afgenomen met IPA 1:2 en in de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0
In de tussentijd de koplampen en achterlichten met M105 en Meg's burgundy spotpad, nabewerkt met M205 en gele meg's polishing spotpad,
vervolgens ook IPA 1:2 en in de Wolfgang Plastic Surface Sealant.
Daarna de DGPS 3.0 uitgepoetst en lekker binnen uit laten dampen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volgende dag begon met het interieur...
Prachtig creme leder met notenhouten inleg!
Dat "creme" was echter ver te zoeken, getuige volgende foto's
Onder ander licht:
Leder behandelt met Wolfgang's Cleaner en daarna de conditioner, vloermatten en kofferbak tapijt met de extractor.
De uitlaatpijpjes waren ooit mooi chrome...
Beetje Mothers Mag&Alu polish (met het handje...) doet wonderen
Vervolgens:
- Ramen gedaan met Meg's Prof. Glass Cleaner,
- Trims met PB Trim Restorer
- Banden met Mothers Reflections Tire Shine
- Velgen in de PB Wheel Sealant
- Instaplijsten en gelakte delen van de deuren en achterklep in de Reload
- Lakwerk afgetopt met een heerlijk laagje Fuzion
Resulteert in het volgende resultaat:
Bedankt voor het lezen en tot de volgende..!
De eigenaar van deze wagen houdt er wel van om hem schoon te houden.
Echter, vanwege gezondheidsredenen en chronisch tijdgebrek (zoals hij het zelf omschreef), komt dat meer dan eens neer op een tripje krasstraat...
Deze prachtige, luxe reiswagen stond voor een full detail.
Na een eerdere inspectie, waaruit al opgemaakt werd dat het een flinke klus ging worden, werd de wagen om stipt 8u 'smorgens afgeleverd.
Op dat moment was onderstaand te zien aan de buitenkant:
Overzichtje
Krasstraatje
Nooit schoongemaakt..?!
Ook nog wat TLC nodig...
Stappenplan was als volgt:
- Alle naden/kieren/rubbers/trims met Meg's APC 1:4 en diverse kwasten
- Banden/wielkasten met Meg's SD 1:4 en Mothers Tire Brush
- Velgen met Autobrite Brite Gel en diverse borstels
- Afspuiten met HD
- Foamen met Magifoam, 10-15min laten hangen
- Afspuiten met HD
- Wassen met 2 emmers, 2 mitts en hoge dosis Autobrite Citrus Pearl (wax strippen)
Wagen naar binnen voor het kleien met Dodo Juice Born Slippy en Basics of Bling Clay
Resultaat na dit stukkie voorscherm:
Nog nooit klei gezien volgens mij.....
Na enkele testspots uitgekomen op de volgende stappen:
- Meg's M105 op Oranje met de Festool Shinex
- 3M Ultra fine (gele dop) op wit met de Shinex
- 3M Ultra Fina (blauwe dop) op zwart met de Shinex
Enkele voor/tijdens/na's
Na de polijststappen (inmiddels laat in de avond...!) de wagen afgenomen met IPA 1:2 en in de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0
In de tussentijd de koplampen en achterlichten met M105 en Meg's burgundy spotpad, nabewerkt met M205 en gele meg's polishing spotpad,
vervolgens ook IPA 1:2 en in de Wolfgang Plastic Surface Sealant.
Daarna de DGPS 3.0 uitgepoetst en lekker binnen uit laten dampen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volgende dag begon met het interieur...
Prachtig creme leder met notenhouten inleg!
Dat "creme" was echter ver te zoeken, getuige volgende foto's
Onder ander licht:
Leder behandelt met Wolfgang's Cleaner en daarna de conditioner, vloermatten en kofferbak tapijt met de extractor.
De uitlaatpijpjes waren ooit mooi chrome...
Beetje Mothers Mag&Alu polish (met het handje...) doet wonderen
Vervolgens:
- Ramen gedaan met Meg's Prof. Glass Cleaner,
- Trims met PB Trim Restorer
- Banden met Mothers Reflections Tire Shine
- Velgen in de PB Wheel Sealant
- Instaplijsten en gelakte delen van de deuren en achterklep in de Reload
- Lakwerk afgetopt met een heerlijk laagje Fuzion
Resulteert in het volgende resultaat:
Bedankt voor het lezen en tot de volgende..!