• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes Sprinter (2013)

RoyBa

Detailing guru
13 jan 2019
109
105
Kampen
Hallo Medepoetsers,

Paar weken geleden mocht ik deze Sprinter opknappen en zelf vond ik het een vrij geslaagd project. Echter was het wel een flinke klus om deze bus weer toonbaar te krijgen. De lak had al enige tijd geen wax of shampoo meer gezien. Het interieur was smerig en uitgeleefd de ramen waren vettig. Aangezien foto's meer vertellen dan 1000 woorden heb ik een aantal voor en na foto's gemaakt.

IMG_7946.jpg

IMG_7945.jpg


IMG_7955.jpg

IMG_7956.jpg



IMG_7941.jpg

IMG_7957.jpg
 
Bedankt voor jullie reactie's... inderdaad een behoorlijke lap met polijst werk. Anderzijds werkt het wel lekker door zonder al te veel vouwen/vormen die personen auto's dan weer wel hebben. Ik heb de Sprinter gepolijst met een Roterende Flex in combinatie met een lamsvel/schapenvacht Pad. Als Polish heb ik de Riwax Px lijn gebruikt. Vervolgens is de bus excentrisch na gepolijst om de poetsbanen weg te poetsen.

Erg leuke klus om deze bus te mogen aanpakken.
 
@Dyan Blezer De lak inderdaad wel. Het staal daaronder in tegen. :laughing:
Bij veel bussen is het staal gewoon snel aan het roesten. Dat komt ook omdat werkbussen in het algemeen slecht gewassen worden.
Klopt zeer zeker vooral de oudere MB bussen kennen het probleem goed. Maar dit zou na bouwjaar 2008 moeten zijn opgelost. Maar zoals je al zegt het bijna niet wassen van bussen is een probleem. Maar ook het lomp ermee omgaan. Binnekort een Sprinter 519 onderhanden nemen van een familie lid.
 
  • Leuk
Reactions: Timo84