• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mercedes W220 smaragd schwarz

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Zaterdag een mooie mercedes W220 smaragd schwarz onder handen genomen.
Deze stond al een tijdje op de planning en eindelijk was het dan zover.
De auto bij aankomst

DSC_0679.webp

DSC_0681.webp

De auto was door de eigenaar al gewassen op de vrijdag, maar omdat er hier en daar nog wat zand tussen wat kieren zat, de auto nogmaals gewassen en uiteraard gekleid.
Hier geen foto’s van omdat dat bij iedereen al wel bekend is.

Na het kleien een lak inspectie

Een kras op het achterscherm, moeilijk in beeld te brengen maar deze was diep en liep door naar achteren
DSC_0683.webp

Een beschadigde sierstrip
DSC_0684.webp

De diepe kras heb ik tevens gebruikt als test object en hierbij werd al snel duidelijk dat er wol nodig was om een goede correctie te behalen.
Zoals gezegd waar nodig het wol gebruikt en op veel plaatsen de excenter met een oranje pad gebruikt.

Na 2 hits met wol was de kras op de achterzijde verdwenen

DSC_0688.webp

Nadat ik een rondje had gemaakt met de eerste polijstbewerking kwam de eigenaar er zelf ook bij om het een en ander te leren.
Ik ben zelf verder gegaan met de rotary em eem meguiars solo polishing pad voorzien van Mezzo en de eigenaar kwam er met de dap en finale achteraan

DSC_0689.webp

Na de final de auto gevoed met blackhole en de smaragdzwarte mercedes voelde zich er wel bij

DSC_0692.webp

Het plakband verwijdert en de polijstresten uit alle kieren weggehaald en toen de auto nog voorzien van een laagje collinite.

DSC_0695.webp

DSC_0696.webp

De bandjes in de bold&bright en de trims in de bumper en trim care van autoglym.

DSC_0700.webp

DSC_0697.webp

Het was een gezellige dag waarbij de eigenaar weer een stuk verder is in het wereldje van het detailen. De auto zag er in werkelijkheid nog mooier uit dan op de foto’s

DSC_0694.webp

Bedankt weer voor het lezen!

Die Corvette komt mij wel bekend voor, is hij van eigenaar verhuisd?
Strakke detail weer en ditto resultaat. Binnenkort maar weer eens wat met z'n 2en aanpakken, dat mis ik wel een beetje.

de mercedes is verlaagd,
de corvette is van eigenaar gewisseld en ja we moeten weer eens wat aanpakken samen.
echter eerst je rug op orde, gezondheid is veel belangrijker!

iedereen bedankt voor de mooie reacties!

Mooie resultaat zoals een Merc hoort te zijn!,^^

Als jullie dat eens doen en het geen probleem is kom ik graag kijken ( als de tijd het toelaat natuurlijk ) en jullie het
goed vinden! Het is om de hoek en vind het altijd leerzaam om naar andere te kijken + is gezellig toch!

cruiser zei:
de mercedes is verlaagd,
de corvette is van eigenaar gewisseld en ja we moeten weer eens wat aanpakken samen.
echter eerst je rug op orde, gezondheid is veel belangrijker!

iedereen bedankt voor de mooie reacties!