• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Merk-logo proper krijgen.

turboke

Detailing addict
16 sep 2010
170
62
Hey iedereen. Het probleem dat me ondertussen vreselijk irritant maakt, is het Peugeot-logo, een leeuw met diverse plaatsjes, waar vuil zich ophoopt, en dat ik maar niet proper krijg...:s . Ik heb al geprobeerd met APC, dat aanbrengen met een fijn borsteltje, en vervolgens afspoelen met een massa water, maar nog steeds blijven er restjes zitten, in het krulletje van de staart bvb, en ook in de "muil" van het beest. Iemand een idee hoe dit op te lossen ?
BILD0849.jpg
 
Thx voor het snelle antwoord Paulus, die foams on a stick heb ik liggen, ik kan het inderdaad eens proberen met de Monello Finale, of mss Professional Polish ?
 
Die stoute leeuw e :D
Ik poets tussen zen tanden etc soms eens licht met de mothers details brushes om wax en polijstrestjes te verwijderen "waar ik niet met wattenstaafje tussen kan"
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Detail_Brushes_2st__156200_100580
Mooie rcz btw

Edit : foam on a stick hielp niet bij mij jammer genoeg , ik dacht me te herinneren dat deze vanvoor aan de punt zijn afgesmolten dit geeft een bolletje in de foam ter dikte van een wattestaafje dus was iets te dik voor zen muil :p maar voor de rest als Pdb zegt , zijn het handige dingen
 
Wil lukken Steven, deze borsteltjes heb ik ook al een tijdje liggen, maar daar nog niet aan gedacht...:weetniet , zal jouw tip, net als de andere tips, eens uitproberen !! Tja, aangezien jij ook Peugeotrijder bent, heb je wss hetzelfde probleem (gehad)...:D
 
Het meest ideale is het demonteren van het logo, maar dat moet dan natuurlijk wel kunnen. Lukt dat niet, dan idd met wattenstaafje, borsteltjes en sponsjes aan de slag. Ik heb goede ervaringen met de Meguairs Triple Duty Detail Brush.

 
Het logo valt niet te verwijderen, dus dat is een probleem, net als de borsteltjes, die staan blijkbaar niet meer in het aanbod van CC. Ik zal het moeten redden met de borsteltjes die ik heb, maar het ziet er al redelijk goed uit !
 
Hoezo valt het logo niet te verwijderen? Voor zover ik weet kan er bij de Peugeot alle logo's verwijderd worden aangezien deze met dubbelzijdig tape vastzitten.


Ik verwijder de logo's en gebruik daarna de HPX HSA dubbelzijdig tape om de logo's weer terug te plaatsen.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Potverdorie, ik dacht dat het niet te verwijderen was !! Dan zal ik dat toch eens moeten proberen, dat zal de properste oplossing zijn. Hoe verwijder je dan juist het logo, zonder kans op beschadigingen rondom ? Enne, bedankt Nicknameless, jij hebt wss de beste oplossing !!:)^ Schiet me net te binnen, verwarmen met een fohn, en vervolgens met een visdraadje achter langs ?
 
- Verwarmen met een haarföhn
- visdraadje achterlangs halen of je kan het logo al weghalen door de verwarmde stickerlijm
- oude restanten verwijderen met stickerverwijderaar.
- goed schoonmaken
- logo terugplakken.

Appeltje eitje. ;)
 
Thx a lot Nicknameless, ik ga dat eens proberen op een vrije dag, en laat je zeker weten hoe het afliep !
 
LB zei:
Ik heb goede ervaringen met de Meguairs Triple Duty Detail Brush.

Ik ook ! Maar wees erg zuinig op dat borsteltje aangezien deze niet meer gemaakt wordt en ook niet meer is te verkrijgen..
 
Maar....Ik vind hem nogal aan de stugge kant voor dit klusje.... Ik gebruik hem nog geregeld maar niet op mijn lak.
 
Wereldborstel, evenals de slide-lock brush van Meg's.
Gelukkig beide nog flink op voorraad liggen.

On-topic:

Logo verwijderen geeft idd het beste resultaat maar is niet altijd mogelijk.
Indien het logo niet kan/mag worden verwijderd gebruik ik meestal de stoommachine icm de re-usable detailingsticks van Meg's. Eerst even de randjes inwerken met APC (4:1) icm een zachte kwast (slide lock bijv.) en dan de stoommachine erover.
 
Bij mijn Seat Ibiza heb ik alle lettertjes en dergelijke eraf gehaald.
Heel gemakkelijk om zuiver te maken dan :)^
 
Met een wattenstaafje en Eraser kom je ook heel ver. APC is vaak niet sterk genoeg bij heel oude aangekoekte zooi.
 
Heel veel succes ermee, en ik hoop dat je je logo terug recht gehangen krijgt(mss een idee om VOORAF met tape een hoek rond het logo te maken,zodat je weet waar het juist zat/positie...
anders ga je van een vuil logo dat je blijkbaar mateloos irriteert (ik ken het gevoel TOTAAL niet, rijd met een ford dus das een mooi rond logo he :D ) naar een scheef logo...Dat harder iriteert :-b

**edit** apc hoor ik genoeg vallen, maar al eens met ipa geprobeerd? gewoon een vluchtig idee :ja