• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Metalen garagebox als detailruimte

kv1980

Detailing addict
7 feb 2014
74
60
Hallo,

Ik heb sinds kort een dubbele metalen garagebox die ik ga gebruiken enerzijds voor mijn wagen te stallen en anderzijds als detailruimte (hobbymatig).
Het dak en dubbele garagepoort zijn geisoleerd maar de wanden echter niet.Nu heb ik af en toe last van condensatie op de wanden.Aangezien het dak geïsoleerd is druipt er geen water van bovenaf op auto of goederen in de garage,het zijn enkel de metalen wanden die vochtig zijn.
Nu is mijn vraag of dit kwaad kan voor de polijstmachines en detailproductjes die ik in de garage wil houden.Nogmaals er druipt niks rechtstreeks op de goederen maar ik heb al eens gelezen dat roestvorming ook kan optreden zonder dat iets echt 'nat' wordt...(te maken met relatieve luchtvochtigheid).
Mijn detailproducties bewaar ik wel allemaal in een plastic bak (met deksel) en de polijstmachines in de meegeleverde opbergzakken en dit alles gaat dan nog eens in een metalen kast.
In de periode dat het vriest zou ik wel alles binnenshuis gaan bewaren (ik detail dan toch niet) maar voor de rest van het jaar zou ik toch alles in de garage willen bewaren.

Iemand ervaring met deze situatie?
Alvast bedankt voor jullie mening.
 
Zoals je zelf aangeeft is relatieve vochtigheid (damp in de lucht) het belangrijkste om in de gaten te houden
Dat geldt ook voor geïsoleerde ruimten, de machines zijn intern niet heel gevoelig maar bevatten slijpsel en dat roest snel
Vergelijk het met de remschijven na een wasbeurt, dat effect

Dus denk aan ventileren van de ruimte en het afgesloten wegleggen van de apparatuur.

Gelukkig detailen de meeste van ons met droog weer
Dan hoef je je niet druk te maken over condens in een kunststof box
Let wel op met vochtvreters, die bevatten soms zout en daar houdt je apparatuur niet van
Voor een middelgrote opbergbox is een kant voldoende als vochtbuffer

Regelmatig de apparaten gebruiken is het beste "onderhoud"
 
Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er als je in een vochtige ruimte detailproducten verzamelt in een plastic bak en die vervolgens afsluit? Precies je sluit het vocht op bij de producten :oops: Als je een vochtvreter, bakje met rijst of iets dergelijks bij de producten in de plastic box stopt, dan zal het meevallen, maar anders heeft die plastic box weinig zin. Eerlijk gezegd zou ik kijken hoe ik het vochtgehalte in de ruimte naar beneden kan krijgen, dat is ook beter voor je auto.
 
Houd er rekening mee dat het in de herfst en winter een erg vochtige ruimte zal worden.

Ik heb in een soort gelijke garage eens een auto gestald en had altijd last van vocht in de motorruimte en aangekoekte roestvorming op de remschijven.