• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Metropolitan air force blaster sidekick.

Steven130690

Detailing chief
1 sep 2016
239
85
33
Hallo medecleaners,

Binnenkort (volgende week) gaan mijn winterwielen in de gyeon rim gezet worden. Als ze klaar zijn wil ik ze ook netjes houden en dacht ik er aan om de metropolitan air force blaster sidekick aan te schaffen.

De air force blaster 4 hp heb ik ook gezien in het assortiment van carclean, maar ik vind de prijs aan de hoge kant i.v.m. de air force blaster sidekick (kan dit toestel meer of is het gewoon sterker door de hogere hp)? Zouden jullie de 4hp versie aanraden boven de 1.3 hp versie?

Ook zal hij gebruikt worden voor andere taken. Iemand met het toestel in zijn/haar bezit mag gerust zijn/haar bevindingen over het toestel posten.

Ik wou deze air force blaster gebruiken voor de volgende taken:

*Wielen drogen na wassen en afspuiten.
*Kiertjes droogblazen na het gebruik van mijn droogdoek (mm dry me crazy).
*Motorcompartiment droogblazen .
*Binnendeuren droogblazen???

Ik heb nog de volgende vragen waar ik niet meteen een antwoord op kan terugvinden:

* Hoe warm is de lucht die geblazen word uit het toestel (lauw, warm...)?
* Is het toestel voldoende sterk om de binnendeuren droog te blazen? Ik gebruik hier nu de mm drying diamond voor.
* Kan het toestel ook gebruikt worden voor het motorcompartiment droog te blazen (zonder iets te beschadigen)...
* Is het toestel voldoende krachtig om (snel) velgen droog te blazen, of is een droogdoek nog altijd sneller? Ik heb via youtube al eens gekeken naar filmpjes, maar ik kan hier niet uit opmaken of het nu echt snel en goed gaat met dit apparaat

Greetz
 
De Sidekick kan je prima gebruiken voor alles wat je opnoemt. De 4 hp versie is inderdaad alleen wat krachtiger en hij heeft een lange slang zodat je niet zo snel een lamme arm krijgt. De lucht die eruit komt is lauw, zeker niet zo warm als bijvoorbeeld bij een föhn.

Als de auto goede beading en sheeting heeft dan kan je met de Sidekick zelfs een hele auto drogen, al duurt dat misschien iets langer dan met een doek. Voor de wielen vind ik het eigenlijk een must, omdat het simpelweg niet mogelijk is om de meeste wielen te drogen met alleen een doek vanwege de lastige plekjes (zoals de gaten voor de wielbouten) waar je met een doek niet bij komt.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Zou je ipv de 4hp versie dan niet meteen de Vac 'n blo kopen? Heb je ook een bijzonder sterke en nauwkeurige stofzuiger voor vier tientjes meer.

Geloof dat de temperatuur zo'n 20-25 graden verhoogd wordt. Dus zeg bij 20 graden buiten zo'n 40-45 graden output.
 
* Hoe warm is de lucht die geblazen word uit het toestel (lauw, warm...)?

Het wordt lekker warm, niet heet, zeker niet koud....

* Is het toestel voldoende sterk om de binnendeuren droog te blazen? Ik gebruik hier nu de mm drying diamond voor.

Je gaat versteld staan hoeveel lucht dat dingetje verplaatst. Echt een heerlijk apparaatje.

* Kan het toestel ook gebruikt worden voor het motorcompartiment droog te blazen (zonder iets te beschadigen)...

Je krijgt er 2 opzetstukken bij. Een harde kunststof breedmond en een rubber opzettuit welke dus geen beschadigingen kan maken.

* Is het toestel voldoende krachtig om (snel) velgen droog te blazen, of is een droogdoek nog altijd sneller? Ik heb via youtube al eens gekeken naar filmpjes, maar ik kan hier niet uit opmaken of het nu echt snel en goed gaat met dit apparaat

Sneller is een relatieve term. Ik blaas de velgen en banden droog met dit apparaatje en voor mijn gevoel gaat dit best snel, en ik sta niet bekend om mijn geduld..... ;)

Het is echt een heerlijk apparaatje en waar jij hem voor wilt gebruiken is de sidekick echt ideaal. Ik vindt de 4+4 pk meer ervoor om de hele auto droog te blazen, iets wat je absoluut niet lukt met de sidekick.
 
Als je wat meer geduld hebt lukt dat ook hoor ;)
+1 gaat prima hoor, auto in een lsp, afgespoeld met open slang en dan gaat dat gemakkelijk, gebruik het vaak op deze manier.

Zowel bij de E46 touring als de Fabia Als de Motor en de Fietsen.
 
Ik heb het ook regelmatig gedaan met een Saab 9-3 station. Wel gebruik ik een doek om het water op te vangen dat uit de kieren en naden komt.
 
Nog één vraagje: Ik zie dat er foam filters beschikbaar zijn voor de 4 hp en 8 hp versie, maar voor de sidekick niet? Heeft de sidekick deze filters dan niet nodig of heeft deze gewoon helemaal geen filter binnenin?


De Sidekick kan je prima gebruiken voor alles wat je opnoemt. De 4 hp versie is inderdaad alleen wat krachtiger en hij heeft een lange slang zodat je niet zo snel een lamme arm krijgt. De lucht die eruit komt is lauw, zeker niet zo warm als bijvoorbeeld bij een föhn.

Als de auto goede beading en sheeting heeft dan kan je met de Sidekick zelfs een hele auto drogen, al duurt dat misschien iets langer dan met een doek. Voor de wielen vind ik het eigenlijk een must, omdat het simpelweg niet mogelijk is om de meeste wielen te drogen met alleen een doek vanwege de lastige plekjes (zoals de gaten voor de wielbouten) waar je met een doek niet bij komt.

Prima, het is niet bedoelt voor de hele auto. Dus enkel de zaken die in de 1e post heb opgenoemd. Bedankt voor je reactie

Zou je ipv de 4hp versie dan niet meteen de Vac 'n blo kopen? Heb je ook een bijzonder sterke en nauwkeurige stofzuiger voor vier tientjes meer.

Geloof dat de temperatuur zo'n 20-25 graden verhoogd wordt. Dus zeg bij 20 graden buiten zo'n 40-45 graden output.

Waarschijnlijk ga ik voor de 1.3 hp. Wel een goede tip om meteen de vac'n blo te kopen als je kiest voor de 4 hp. Ik had nog niet gezien dat het prijsverschil zo klein is.

En de blaastemperatuur lijkt me dan ook wel prima als deze met 20 word verhoogd.

Het is echt een heerlijk apparaatje en waar jij hem voor wilt gebruiken is de sidekick echt ideaal. Ik vindt de 4+4 pk meer ervoor om de hele auto droog te blazen, iets wat je absoluut niet lukt met de sidekick.

Bedankt voor je info, heel duidelijk.
 
Ik moet wel opmerken dat ik de vac 'n blo alleen maar gebruik als ik 'm toch nodig heb om te stofzuigen (wat ik niet heel vaak hoef te doen) en als ik ga polijsten, bij de reguliere wasbeurt kan ik me voorstellen dat de kleine 1.3hp variant veel makkelijker is en je die dus snel even pakt.