• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mezelf even kort voorstellen

zamot1891

Detailing rookie
26 sep 2019
7
15
42
schelle
Goedemorgen,

Mijn naam is Tom, 37 jaar en woonachtig te Schelle. (Antwerpen, Belgie)
Ik rijd met een witte mercedes CLA schooting brake sinds +- juli dit jaar
Na een tijdje dit forum te hebben bekeken, rondgesnuffeld en stukken gelezen te hebben ook maar eens besloten om een account aan te maken daar ik mij verder wil verdiepen in het goed reinigen van mijn auto want op wit zie je nu echt eens alles.

Vorige week mijn eerste bestelling geplaatst omdat ik toch wel serieus veel last heb van harsvlekjes over gans de auto.
Met te poetsen gaat het er niet af. Als ik de auto nat maken en dan met mijn vingernagel over de vlekjes ga dan zijn ze zo weg.
Dus nu ff proberen met Non Ferro, alleen nog uitzoeken hoe ik het best te werk ga

MVG Tom
 
welkom,

Hoeft niet perse hars te zijn, kan bijv. ook vliegenpoep zijn (zie je goed op witte auto), maar ook andere stoffen zijn met een nagel van de lak te verwijderen, zoals teer etc.
Wassen en daarna goed beschermen, heeft het minste kans dat je er "ellende"' door krijgt.
 
welkom,

Hoeft niet perse hars te zijn, kan bijv. ook vliegenpoep zijn (zie je goed op witte auto), maar ook andere stoffen zijn met een nagel van de lak te verwijderen, zoals teer etc.
Wassen en daarna goed beschermen, heeft het minste kans dat je er "ellende"' door krijgt.

Het is vooral op het dak, de motorkap en aan de zijflanken + koffer enkel bovenaan.
 

Bijlagen

  • IMG_5181.jpg
    IMG_5181.jpg
    51,1 KB · Weergaven: 98
Tipje @zamot1891 plak een stukje tape naast een van de plekken. Het is nu wat lastig te zien, omdat de camera verkeerd scherp stelt.
Zoals ik het nu kan zien nl. lijkt het nl. geen hars of teer, maar ik zie niet goed wat ik eigenlijk zie.
 
  • Leuk
Reactions: zamot1891
Welkom op het forum, Tom
Met een witte auto zal je toch wellicht aan een klein arsenaal met bijvoorbeeld ijzer-, hars- en teerverwijderaar mogen denken. Alles met beleid gebruikt (zoals bijv. Non Ferro niet in de volle zon en niet in laten drogen) dan kan het nooit kwaad en merk je vanzelf wat werkt.
 
  • Leuk
Reactions: zamot1891
Ik was gisteren in de Mercedes garage voor een carrosserie herstelling. Plots kwamen de gele plekjes ter sprake, blijkbaar zijn niet alleen treinsporen, insecten of bomen een eventuele boosdoener maar blijkbaar hoogspanningslijnen ook. Er loopt een laagspanningslijn over onze woning en mss zou dat de oorzaak kunnen zijn dus toch maar eens de non-Ferro testen denk ik.
Zou dat idd een mogelijkheid kunnen zijn?
 
Als het ''gelig'' is omdat het roestplekjes zijn, dan is het zeker mogelijk. ;)

Zoals eerder al aangehaald, is een scala aan reinigingsproducten voor een witte auto nooit verkeerd. (Teer/Hars/IJzerdeeltjes/etc)