• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mezelf even voorstellen

Roelr

Detailing addict
14 jan 2019
21
55
Oosterhout NB
Hallo mede auto liefhebbers!

Mijn naam is Roel 33 jaar en ik ben eigenaar van een Citroën C4 1.4 16V Berline uit 2005
De vorige eigenaar was de eigenaar van een Citroën garage en heeft de auto dus goed onderhouden. Voornamelijk technisch.
Koplampen zijn na 14 jaar nog steeds als nieuw..
Lak was wel al jaren een beetje aan verzorging toe.

Ik heb al vanaf kleins af aan al een affiniteit met auto's en met het poetsen ervan.
Op dat moment dat ik bezig ben voel ik me in een andere wereld..

Na afgelopen maanden in een Burn Out te hebben gezeten kwam ik erachter dat ik al jaren niet echt meer een HELE leuke hobby heb.
Ik ben in mijn burn out filmpjes gaan kijken en informatie gaan zoeken naar mogelijkheden die passen in mijn budget en wat ik wil doen.
Ik kwam al gauw bij carclean uit.
Ondanks je het via het internet kunt bestellen ben ik er langs gegaan.
1.5 uur ongeveer rijden maar zo kom ik er wel achter of t de moeite waard is.
En dat is het zeker!

Fijne service en een hoop informatie erbij.

Ik heb afgelopen week voor het eerst de voorkant van mijn auto gepolijst en gewaxt. Heb er 4 uur overgedaan om alle stappen correct voor de 1e keer uit te voeren.
Maar ben zo blij met het resultaat dat ik ook het DETAILING virus heb gekregen.

Ik wil nu alleen nog maar meer!!

Hoop hier nog meer antwoorden en ervaring op te kunnen doen en mijn verhalen en ervaringen te kunnen delen.
 

Bijlagen

  • 20190111_121626.jpg
    20190111_121626.jpg
    207,8 KB · Weergaven: 134
  • 20190110_123614.jpg
    20190110_123614.jpg
    221,4 KB · Weergaven: 152
Welkom op het forum Roel.
Fijn om te lezen dat je weer iets gevonden hebt waar je plezier in hebt. Velen hier vinden dat het detailen een rustgevend effect heeft.
Het zou mooi zijn als dit je een beetje op de goede weg helpt om van je Burn Out af te komen.
Ik zou het een eer vinden als de detailing-hobby en wij op dit forum daar een bijdrage aan zouden kunnen leveren. :)
 
  • Leuk
Reactions: Roelr
Roel, welkom op het forum. Ik zit sinds 15 december op het forum en heb me intussen goed ingelezen. Jij hebt in elk geval al geen problemen
met polijsten en ik moet dat allemaal nog onder de knie zien te krijgen,maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken en anders ga ik hulp
vragen vanuit het forum.Fijn dat ook jij er zo veel plezier in hebt.
 
  • Leuk
Reactions: Roelr
Hoi Roel, welkom en wat fijn voor je dat je je draai kunt vinden in het detailen! Hier is zoveel ervaring dat je nooit lang hoeft te wachten op een vraag hoe verder.
Uiteraard zijn wij altijd benieuwd naar foto’s van jouw eerste resultaten :)
Veel succes en blijf vooral lekker poetsen!
 
  • Leuk
Reactions: Roelr
Hey Roel. Hartstikke goed dat je nu een doel hebt gevonden waar je lekker tekeer kunt gaan. Ik merk dat ik zelf goed mijn aandacht bij net dat ene paneel houd, dat werkt feitelijk niet anders dan mindfullness. Voordeel is dat je daarna je prestatie kan aanschouwen. Veel plezier met je nieuwe hobby. Wees wel bewust dat een burn-out langer duurt dan je denkt en voelt. Als je denkt dat je weer de oude bent, neem dan nog wat extra tijd voor jezelf.
 
Ik heb gisteren een nieuwe eerste ervaring opgedaan..

Heb schade aan de zijkant opgelopen vanwege gladheid.
Spatbord - passagier deur voor en achter.

Balen want de auto was nog maar kort geleden gepolijst...

Maar 1x nat schuren en opvullen en weg polijsten.

Voor 98% lak schade weg kunnen poetsen!! En dat voor de 1e keer....

Aanschouw zelf.. comments zijn altijd welkom!

Van begin tot eind 4 foto's....
 

Bijlagen

  • 20190123_120339.jpg
    20190123_120339.jpg
    151,4 KB · Weergaven: 130
  • 20190123_131928.jpg
    20190123_131928.jpg
    182,7 KB · Weergaven: 126
  • 20190123_162120.jpg
    20190123_162120.jpg
    138,7 KB · Weergaven: 90
  • 20190123_163810.jpg
    20190123_163810.jpg
    207,8 KB · Weergaven: 101
Netjes herstelt zo! Pas wel op met schuren op de randjes want als het mis gaat dan gaat het vaak daar mis.
 
  • Leuk
Reactions: Roelr