• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mezelf voorstellen met audi a6 c7 en opel corsa d gsi

Audi_a6

Detailing rookie
15 aug 2020
5
15
beste

ikzelf ben al enkele jaren fanatieke tuner en wil me verder verdiepen in het correct wassen en af en toe polieren ook.
nu het volgende:
- de audi heeft enkele doffe plekjes en lijmrestjes van een wrap, dit is een zwarte lak genaamd fantoomzwart
- de corsa is net aangekocht is casablancaweiss en zou toch wel eens gepolijst mogen worden aangezien deze al 11 jaar oud is.

ik hoop hier heel wat tips en tricks te krijgen. Zelf heb ik net een excentrische polijstmachine gekocht met enkele pads en menzerna middels erbij ( dit is volledig nieuw voor mij dus alle tips welkom )
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Allereerst welkom! Foto’s worden altijd gewaardeerd, vooral ook van eventuele lakdefecten ;)
[/QUOTE

Dit zijn de 2 wagens, momenteel geen foto's van de lakdefecten
 

Bijlagen

  • origineel.jpg
    origineel.jpg
    85,1 KB · Weergaven: 0
  • 20200731_140416.jpg
    20200731_140416.jpg
    361,5 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Reactions: Quincy en Alex_G
Welkom! Gewoon rustig inlezen en klein maar fijn beginnen met een paar spulletje, langzamerhand schaf je meer aan, zo het ik het ook gedaan.
 
  • Leuk
Reactions: Audi_a6
Welkom! Gewoon rustig inlezen en klein maar fijn beginnen met een paar spulletje, langzamerhand schaf je meer aan, zo het ik het ook gedaan.
Is ook de bedoeling hoor, zit nu met meguiars wash and wax, en quick detailer van autoglanz voor het einde maar al de andere stappen nog nooit gedaan... daar is het nu wel eens tijd voor
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok
Is ook de bedoeling hoor, zit nu met meguiars wash and wax, en quick detailer van autoglanz voor het einde maar al de andere stappen nog nooit gedaan... daar is het nu wel eens tijd voor

Meguiars wash and wax gebruik ik nog steeds! vindt het hele fijn shampoo. Ook de Gold Class.
 
  • Leuk
Reactions: Audi_a6
Ik ben ook enthousiast over de Meguairs GoldClass shampo. Is samen met de Tire Dressign wel m’n enige product van Maguairs.
 
Meguiars wash and wax gebruik ik nog steeds! vindt het hele fijn shampoo. Ook de Gold Class.
Verder gebruik ik de kenotek ph neutral wheel cleaner, en ben er nog niet uit welke wheel cleaner alsook voor mn lederen interieur te onderhouden weet ik nog niet goed welke producten
 
Tip voor de Corsa (maar misschien al bekend): check even de lak bij de wielkasten bij de aansluiting met de bumper. In het verleden zijn er Corsa's van dit type geweest waarbij de bumper tegen het plaatwerk aanschuurde, met lichte corrosie tot gevolg. Geldt overigens niet voor alle Corsa's: ik heb er zelf 2 gehad (bj 2008 en bj 2012) en beide hadden het niet. Is een constructiefout.

Daarnaast: check op corrosie van de motorkap. Er is een terugroepactie van Opel geweest om de afwatering te corrigeren: bij eerdere types bleef het water staan in de rand waarbij de bovenplaat en binnenplaat aan elkaar gelast zijn (de rand bij de grill). Gevolg: corrosie. Er is een terugroepactie geweest zo'n 8 jaar geleden, waarbij door de dealer afwateringgaatjes in de binnenplaat werden geboord, zodat eventueelwater weg kan lopen. Uiteraard werd die plek ook direct ook getectyleerd.