• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mezzo op dap 500 korrelt

awaces

Detailing addict
15 jul 2012
87
55
Beste carcleaners Ik ben vandaag een auto onder handen aan het nemen en neem nu even een lunchpauze. Echter merk ik op dat er enorm veel korrels aanwezig zijn tijdens het polijsten. Wat kan de oorzaak hiervoor zijn?

Veelal gebeurt dat als de pad in niet zo goede staat is, of dat de pad met de veel polijstmiddel is doordrenkt.
Maak de pad tussendoor goed schoon en gebruik deze opnieuw. Als het nog steeds korrelt dan is er niet goed geschud,
of je blijft teveel middel gebruiken.

Als Mezzo gaat korrelen dan is er iets mis met het product, je werkt in de volle zon, te lang doorwerken enz..zelf nog nooit meegemaakt. Wel dat de pad slijt(afbrokkelt) . Het verschil tussen afbrokkelende pad en korrelig polijstmiddel moet je kunnen zien en voelen.

Ik denk dat je de korrels bedoelt die vrijkomen als je polijstmiddel gaat gummen. Dat kan, dat verschijnsel komt voor als je te lang doorwerkt, het paneel te warm is, je pad te verzadigd is, te grote stukken in één keer wilt doen, enz. (kortom, alles wat hierboven ook al genoemd is haha).

Finale is veel olieachtiger en korrelt daardoor inderdaad stukken minder. Je kan er ook veel langer mee doorwerken.