• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MF Pads

GenderNeutraleLak

Detailing addict
11 sep 2017
83
63
Hallo allemaal

Zijn er hier ook mensen die vooral MF pads gebruiken in plaats van foam?
Bij de koop van mijn rupes15 zaten er twee meguiars mf cutting pads + D300/D301 dus proberen ga ik het sowieso. D301 ga ik echter niet gebruiken, liever afschalen met foam en daarna een propere wax.
Gelezen dat mf sneller correctie geeft op de hardere lakken. Wel gebruikt het meer product ivm de 1e keer primen en moet de pad per sectie schoongemaakt worden. Ook zijn de meguiars pads aardig duur. Nadelen dus.
Nu schijnt het wel dat schoonmaken aardig rap gaat met werklucht dus een compressortje zou geen overbodige luxe zijn.

Heb aardig wat topics doorgespit op autogeek en carclean maar een paar zaken bevinden zich nog een beetje in grijs gebied.
- Hoe staat het gebruik van Mf op een 15mm/21mm uitslag tegenover rotary+foam? Heeft daar iemand ervaring mee?
- Meguiars mf zijn best prijzig (€40 voor 2), worden er hier andere goedkopere pads gebruikt die zich aan meguiars meten?
- MF cutting vs Spiderpad? Enigszins gelijkwaardig aan correctiekracht of wint de Mf? Bij gelijkwaardig zou de spider de MF een beetje buitenspel zetten onder aan de streep imo.

Helaas ivm het weer kan ik niet het een en ander testen en jullie ervaringen met MF zou me wellicht een onnodige aankoop kunnen besparen.

Thx!

Groeten GNL
 
Hoe staat het gebruik van Mf op een 15mm/21mm uitslag tegenover rotary+foam?
Hetgeen wat ik als theorie in mijn hoofd heb wat dit betreft; Een MF-pad werkt doordat de vezels slaan op de lak. Bij een excentrische beweging word er meer ''geslagen'' op de lak dan bij enkel een roterende beweging. (Ik dacht ook dat MF-pads bedoeld waren voor D/A's)

Correct me if I am wrong, please. :D

Meguiars mf zijn best prijzig (€40 voor 2), worden er hier andere goedkopere pads gebruikt die zich aan meguiars meten?
Ik heb na de aanschaf van een BF21 ook MF-pads gekocht om te proberen. Dit was met name door bovenstaand verhaal. (Meer uitslag = meer slaan = meer de functie benutten) Echter vind ik het primen en schoonmaken maar wat omslachtig en liet ik het hee MF-pad-idee al snel vallen. Maar, ik kreeg niet veel meer correctie in vergelijking met mijn Foampads van Country en ik denk dus dat ik gewoon niet goed bezgi ben geweest met de MF-pads c.q. ik haalde er vermoedelijk niet uit wat er in zat. P

MF cutting vs Spiderpad? Enigszins gelijkwaardig aan correctiekracht of wint de Mf? Bij gelijkwaardig zou de spider de MF een beetje buitenspel zetten onder aan de streep imo.
Mijn visie hierbij is dat ALS de correctiekacht geljk zou zijn, je ook in de overweging moet meenemen dat een spiderpad flink op z'n lazer krijgt en al snel slijtage heeft, waar de MF-pad een stuk duurzamer is. (Duurzaamheid vond ik erg aantrekkelijk)

Helaas ivm het weer kan ik niet het een en ander testen en jullie ervaringen met MF zou me wellicht een onnodige aankoop kunnen besparen.
Testen is altijd goed, natuurlijk! Wat iemand ruk vind kan jij geweldig vinden.:p Ik dacht te herinneren dat @PeterS met MF-pads werkte, maar weet dit niet zeker.
 
  • Leuk
Reactions: GenderNeutraleLak
Ja heb jouw topic ook een keer of twee doorgelezen, PeterS is inderdaad zover de enige (waarvan ik weet) die voornamelijk met MF werkt. Heb ook gelezen dat MF vooral gemaakt is voor de DA

Met een borsteltje de pads elke sectie weer schoonmaken is veel werk en maakt het ook niet zo aantrekkelijk voor me, maar heb wat filmpjes gezien hoe men dit doet met werklucht/compressor and dat leek echt heel handig en snel. Als je die 1 in de buurt hebt staan verkort je de tijd aanzienlijk. Onder aan de streep zou dat wellicht niet veel meer tijd kosten dan met foam omdat je deze per paneel ook even onder de kraan moet houden. (Heb geen padwasher)
Dat zou 1 groot nadeel weghalen.
Mf schijnt inderdaad ook aardig duurzaam te zijn ja.
 
Hehe ja.. wellicht ooit:D

Eerst maar eens hier en daar een finishing touch + paar pads (even het topic afwachten) en een BB20 dan vind ik het wel even goed geweest totdat ik weer een paar auto's heb kunnen detailen.:yum

 
Ik gebruik regelmatig MF pads op mijn Rupes. Dingen corrigeren heerlijk op zwaar gehavende lakken. Of ze beter corrigeren dan spiderpads of grove foam vind ik lastig te zeggen. Ligt heel erg aan de soort lak.

Ik vind de Meguiar's de beste MF pads. Heb ze van meerdere merken geprobeerd, maar geen corrigeert zo fijn als de Meg's en ze gaan eeuwig mee (10 a 15 auto's). Dat is voor mij dan ook het grote voordeel (en compenseert de prijs) tov. een grove foampad die je na 1 a 2 auto's weg kunt gooien.
 
Nice nice. 10-15 auto's is echt netjes. Maakt zeker een en ander goed dan.
Maak je ze schoon met lucht of een borsteltje?
Hoop ergens dat goed gebruik van deze pads het gat groot genoeg verkleint qua correctietijd dat ik een rotary nooit nodig ga hebben. Maarja op het moment nog niet echt een idee hoe goed MF nu eigenlijk corrigeert.
Krijg er niet veel over gevonden op internet.
 
Hmmm... Zo is de vergelijking ook niet helemaal eerlijk. Ik heb namelijk sinds 02-2016 een BF21 met zes Lak Country Foam pads. Ik ben inmiddels 23 auto's (Full exterior) en een zooitje panelen (lokaal polijsten) verder met deze zelfde zes pads. :p De compound-pads lopen wel aardig aan hun eind, gok ik zo, want de OpenCell structuur word een beetje... furry. :D

Probeer het gewoon eens uit, is mijn advies. :p You hate it or you love it. ;)
 
  • Leuk
Reactions: GenderNeutraleLak
Heb aardig wat topics doorgespit op autogeek en carclean maar een paar zaken bevinden zich nog een beetje in grijs gebied.
- Hoe staat het gebruik van Mf op een 15mm/21mm uitslag tegenover rotary+foam? Heeft daar iemand ervaring mee?
- Meguiars mf zijn best prijzig (€40 voor 2), worden er hier andere goedkopere pads gebruikt die zich aan meguiars meten?
- MF cutting vs Spiderpad? Enigszins gelijkwaardig aan correctiekracht of wint de Mf? Bij gelijkwaardig zou de spider de MF een beetje buitenspel zetten onder aan de streep imo.
Groeten GNL
Mf cutting vs spiderpad gaar qua correctie vrij gelijk op alleen vind ik spiderpads veel lekkerder werken.
Nadeel van de spiderpad kan zijn= dat het een harde pad is welke in holle/bolle panelen zich lastig aanpast en dus gebruik ik ze dan op de Duetto of mini en dat gaat super.
Megs/Flexipads mf cutting pads zijn vrij dun en dan heb je ook minder aanpassingsvermogen van de pad op bv holle panelen. Buff&Shine mf cutting pads zijn daar een stuk beter in omdat ze wat dikker zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: GenderNeutraleLak
Mijn ervaring is dat het leuk corrigeert, maar te omslachtig is.

Je spendeert gewoon te veel tijd aan het schoon maken... misschien dat een compressor dit weghaalt, dat weet ik niet.

De comment van meer pads is wel grappig, want dan kost het ook verschrikkelijk veel product als je constant aan het primen bent.

Als de Pads toch je kant op komen, moet je het gewoon lekker proberen en zien wat jij er van vind.

Het is niet mijn ding, maar kan goed jouw ding wel zijn.

De vraag of het vergelijkbaar is met een Rotary op foam is een moeilijke, want welke foam bedoel je? Ik gebruik spiderpads roterend, en dat corrigeert wel een heel stuk beter.
 
Ik heb er een tijdje mee gewerkt voordat ik een rotary had. Wel heb ik alleen de Meguair’s pads geprobeerd, heb deze nog. De levensduur (mits je ze goed behandeld) is gewoon erg goed.

Ik heb de MF pads toen gebruikt op mijn Flex VRG (geforceerde D/A) dit met een goede compound haalde soms met een stap alles eruit, uit een keramische Mercedes lak. De correctie zat dus zeker goed.

Ik had/heb geen compressor dus maakte het schoon met een borsteltje. Ik denk dat als je een compressor hebt dit wel erg makkelijk is. Daarbij kan je met een goedkope compressor al uit de voeten om je pads uit te blazen.

Sinds ik een rotary heb gebruik ik ze niet meer eigenlijk. Laatst nog eens geprobeerd/getest op de nieuwe Flex XFE maar de handeling met een borsteltje duurt mij te lang tegenover rotray, foam en een padwasher. Daarbij heb je rotary en wol wat als de brandweer gaat. Daar kan bij niets tegen op vind ik.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
De vraag of het vergelijkbaar is met een Rotary op foam is een moeilijke, want welke foam bedoel je? Ik gebruik spiderpads roterend, en dat corrigeert wel een heel stuk beter.

De meer gebruikelijke pads zoals bijvoorbeeld raffini geel of scholl paars.

Sinds ik een rotary heb gebruik ik ze niet meer eigenlijk. Laatst nog eens geprobeerd/getest op de nieuwe Flex XFE maar de handeling met een borsteltje duurt mij te lang tegenover rotray, foam en een padwasher. Daarbij heb je rotary en wol wat als de brandweer gaat. Daar kan bij niets tegen op vind ik.

Een goedkoop compressortje bij de cranenbroek heb je al voor 55 euro dus zal deze combinatie over een tijdje zeker proberen.
Een rotary is helaas voor mij nog geen optie. Op vlakke delen denk ik dat ik geen ongelukken maak en helemaal niet wanneer ik de randjes afplak maar verticale lage delen is wat meer de kunst haha. Wat meer ervaring nodig.

Dank voor alle reacties/ervaringen!
 
Ik ben ook wel eens met een DA door de lak gegaan op een randje van een bumper hoor ;)

Het “gevaar” van een Rotary word wel heel erg overdreven over het algemeen hoor.. maar dat is een ander topic!

Het beste gereedschap is gezond verstand.

En ook een paarse pad corrigeert beter roterend.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en tembaco
De meer gebruikelijke pads zoals bijvoorbeeld raffini geel of scholl paars.
Een goedkoop compressortje bij de cranenbroek heb je al voor 55 euro dus zal deze combinatie over een tijdje zeker proberen.
Een rotary is helaas voor mij nog geen optie. Op vlakke delen denk ik dat ik geen ongelukken maak en helemaal niet wanneer ik de randjes afplak maar verticale lage delen is wat meer de kunst haha. Wat meer ervaring nodig.
Dank voor alle reacties/ervaringen!
Ikzelf zou ipv een compressor echt willen aanraden om een padwasher aan te schaffen ,met een compressor krijg je een pad wel wat schoner maar lang niet zo schoon als met een padwasher. Met een beetje geduld kom je er vanzelf wel 1 tegen voor rond de 100e. Ook geen geklooi meer met uitwassen onder een kraan enz na een dag flink polijsten.
 
Ik vind de Meguiar's de beste MF pads. Heb ze van meerdere merken geprobeerd, maar geen corrigeert zo fijn als de Meg's en ze gaan eeuwig mee (10 a 15 auto's).
Volledig eens met deze uitleg.
Waar je vooral op moet letten is dat je niet te veel compound gebruikt, je kan hier gerust meerdere panelen mee doen zonder steeds te moeten uitblazen of schoonmaken.
Ik spuit ze uit met perslucht, telkens wanneer ze beginnen te stoffen zeg maar.
Qua correctie zijn ze super, ik heb nog paar enkele keren de xtra cuttings moeten nemen.
Ik gebruik enkel de 5" pads op de rupes 21 (Mark II)
Qua compounds heb ik Megs M105, M205 en de D300
 
@PeterS - Ah ok! Ik heb ook een BP van de BF15 liggen om op de BF21 te zetten, maar had vernomen dat de BF21 dan niet zo lekker zou lopen. Nooit geprobeerd, want krijg de BP niet eens van de machine af. :p MUURVAST dat ding. :D
 
@PeterS - Ah ok! Ik heb ook een BP van de BF15 liggen om op de BF21 te zetten, maar had vernomen dat de BF21 dan niet zo lekker zou lopen. Nooit geprobeerd, want krijg de BP niet eens van de machine af. :p MUURVAST dat ding. :D
Gaat prima = iets minder balans in de machine maar valt echt prima mee te werken.