• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Microfiber Madness

Er zijn er 3.

jr 40x40
65x40
xl

Juist. Ik was verkeerd. Ik heb dus niet beide de 65x40 en de XL, maar de 40x40 of Junior, en de 100x65 of XL.
Ik heb ze trouwens allebei vandaag nog gebruikt. De Junior is zeer handig, de XL is wat zwaar, groot en lomp. Als je opteert voor een grote doek, is de Auto Finesse Aqua Deluxe Drying Towel (70x50) misschien interessanter dan de Dry Me Crazy XL. Neemt ook zeer goed op en is groot genoeg om snel te gaan op een grote auto.

Maar indien je een droogdoek van Microfiber Madness wil proberen, kan ik wel de Waverider wafeldoek aanraden. Die gebruik ik ook graag. Klein, en ook veel lichter dan die Dry Me Crazy. Plezant om mee te werken.

En inderdaad, Crazy Pile, Summit, Yellow Fellow, Incredimitt, -pad en -sponge, allemaal topproducten.
En niet te vergeten : de Waxing Moon Deluxe.
 
Heb ook de incredimitt en spons, ben er zeer tevreden over! Als ik weer eens wat nodig heb kijk ik weer bij mm!
 
  • Leuk
Reactions: Mrkawa
Ik heb een nieuw setje (veel te dure) velgen gekocht, dus heb ik mezelf ook maar getrakteerd op een legertje nieuwe spulletjes om mijn velgen schoon te houden. Setje mooie wielen heb je mooi schoonmaak spul voor nodig toch?

Ik had al een Incredipad en die beviel super. Daarom na wat twijfelen dus ook maar een incredibrush + droogsok en een incridmitt met duim gekocht. Zal zsm. een reviewtje van deze producten maken.
 
Daarom na wat twijfelen dus ook maar een incredibrush + droogsok en een incridmitt met duim gekocht. Zal zsm. een reviewtje van deze producten maken.

Ik heb dezelfde producten voor mijn vlegen. incredibrush flat + droogsok en de grijze incredimitt met duim. Op mijn profielfoto kan je zien dat de velgen zich goed lenen voor het gebruik van de de incredibrush flat. De droogsok gebruik ik niet meer bij deze velgen omdat ik het nut er niet van inzag na een tijd. De velgen aan de binnenzijde drogen snel en bij mij kan je de binnenzijde van de velg amper zien. Bij mijn wintervelgen gebruik ik deze wel nog omdat deze velgen meer 'open' zijn waardoor je het velgbed wel goed kan zien.

De incredimitt met duim vind ik wel geweldig. Neemt voldoende water op en de duim is handig bij spaakvelgen daar je ook echt aan de achterzijde van de spaak kan geraken door je handschoen er rond te klemmen.

Ik ben zeer tevreden van deze producten (kwaliteit en duurzaam). Ik heb veel materiaal van Microfiber Madness om de wagen te onderhouden.
 
  • Leuk
Reactions: EJ2NH503P
@Steven130690 : Ik heb onderstaande velgen gekocht. Zoals je ziet is het bed goed te zien door de spaken en op de satijnglans polished afwerking zie je kalkvlekken volgens mij heel duidelijk. Zal ze dus echt moeten gaan drogen.

5_D24_D81_A_5460_48_EA_8_B51_F63_D0_EADC797.jpg
 
Deze lijken een beetje op mijn wintervelgen en dan is drogen aan de binnenzijde inderdaad wel aangewezen. Je zou ook iets als een monello droogdoek kunnen gebruiken voor de binnenzijde. Ik zeg dit omdat ik merk dat het wisselen van overtrek (poets overtrek naar droog overtrek) op de incredibrush niet heel makkelijk gaat als deze nat is is (nogal een gevecht soms :). Je moet er redelijk wat krachtopzetten om te wisselen van overtrek.

Zelf maak ik nu gebruik van een metropolitan sidekick blower waardoor ik de velgen droog blaas. Hierdoor ook minder kans op waskrassen op de velgen (mijn zwarte hoogglans velgen zijn op dat gebied een ramp). En hierdoor moet ik ook niet meer tussendoor van overtrek wisselen op de incredibrush.
 
Jan haalt de woorden uit mijn mond!

Een kleine blaster is echt ideaal voor dit soort dingetjes
 
@EJ2NH503P Meer als power genoeg in de 1.3 versie. Ik gebruik deze voor de velgen, binnendeuren, kiertjes tussen bumper en achterklep droog te blazen. De 4 en 8 hp versie zijn meer voor de hele wagen droog te blazen...Het kost wat, maar ik vind de 1.3 hp versie zijn geld waard (waar ik het voor gebruik).
 
Voor velgen is 'ie meer dan goed genoeg die Sidekick. Ik droog ook wel eens m'n hele auto ermee, maar dan heb ik op het eind een redelijk lamme arm omdat je dan dat ding in de lucht moet houden en bij de andere blasters hoef je alleen de slang vast te houden. Dat is de reden waarom ik er over nadenk m'n Sidekick te verkopen en een van z'n grote broertjes te kopen.
 
Ik heb voor mijn sidekick er een originele slang voor gekocht (50/60 cm ongeveer) scheelt enorm veel zodat het lamme arm gevoel eigenlijk niet meer aanwezig is.
Ik kan geen merkbaar verschil in blaaskracht ontdekken.
Mijn motor, velgen en auto’s droog ik er al een hele tijd mee...ik vind hem top!
 
  • Leuk
Reactions: Jansen