Microfiber (microvezel) samenstelling 80/20 tegenover 70/30

Discussie in 'Pads en doeken' gestart door Tim, 29 jun 2008.

1. Tim

Tim Master of Bling
    Medewerker

Leuk bevonden:
    1.273
    Ik vond een aardig artikel over 70/30 microfiber tegenover 80/20 microfiber. In het kort komt het erop neer dat de verhouding je echt niet alles vertelt. En dat de labels om bepaalde redenen onjuiste informatie vertellen. :s

Als de labels wel kloppen en de kwaliteit is identiek, dan is een 80/20 doek beter voor het drogen van auto's dan een 70/30 doek.

2. nicknameless

nicknameless Detailing guru

Leuk bevonden:
    3.024
    Ik heb toevallig 3 80% - 20% doeken gekocht. Er staat ook duidelijk op de verpakking dat deze doek geschikt is om te drogen.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De doeken heb ik gekocht om waxen e.d. uit te poetsen.
    Uiteraard deze doek vanmiddag gelijk geprobeerd. Ik heb een laagje M21 aangebracht, 30 minuten laten curen. Met de doek zonder veel kracht het resisu kunnen verwijderen.

De structuur van deze cheep ass doek is precies hetzelfde als een Cobra Deluxe Jr. microfiber doek terwijl deze bestaat uit 70% - 30%

Patrick

3. Tim

Tim Master of Bling
    Medewerker

Leuk bevonden:
    1.273
    Wie weet hebben we hier ook een label 'foutje' te pakken dan :)

4. nicknameless

nicknameless Detailing guru

Leuk bevonden:
    3.024
    Als ik het niet vergeet, neem ik er wel eentje mee 5 juli. Dag des oordeels zeg maar :D

Patrick

5. iggy

iggy Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    die vezels worden ook gesplitst, en daar zit ook een groot verschil in.

het is niet alleen de samenstelling van het doekje maar ook de splitsing van de vezels

http://www.greenspeed.info/content.asp?id=3

hier staat daar wat info over

hoe beter gesplitst, hoe beter de opname van het doekje

6. Sven S8

Sven S8 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Merk wel verschil tussen de doeken hoor...

De (kleine) Action doekjes houden zich niet geweldig, die gebruik ik voor de 'mindere' klusjes. De Wibra 'dweilen' zijn lekker groot, moeten zich nog bewijzen. Tot dusver lijken ze niet slecht maar ook niet top...

De (geribbelde) Protech microvezeldoeken die ik van Tim heb zijn beter voor het uitpoetsen, deze pakken de restanten van een product beter op dan de andere goedkopere (dunnere/gladdere) doeken.

Cobra en Poorboy's DMT zijn erg fijn, met name voor de laatste laagjes, als glaze, sealant en Wax.