• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn (1st) 206cc project

Nick Bakker

Detailing guru
5 mei 2018
944
158
25
Muntendam
Hoihoi,

Voor het eerst mijn auto polijsten, in mijn opzicht en wat ik op het forum lees voor iedereen doodeng, maar, spullen besteld

6c264bf6d26871c7cfd5d5cd48ca94af.jpg


Dit was/is mijn auto voor het wassen/kleien
IMG_3368.JPG


Het is alleen de motorkap omdat ik niet veel tijd had en ik graag wou proberen,
b5fc5d75a2670a35ccc852475de80730.jpg

Dit zijn de krassen (swirls heten ze volgens mij) die er in zitten, word er bijna duizelig van...
eerst geprobeerd met PB SSR1, leuk, maar vond het resultaat niet goed genoeg, dus dan maar met de SSR2.5.
ed4ebcfb132c60c349dbef685bb4a662.jpg

Daar is dit het resultaat van, ben er nog steeds niet echt tevreden mee, misschien volgende keer een extra hit?
Niet op de steenslag letten... word er verdrietig van als ik er naar kijk, iemand daar nog een tip voor?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Je hebt na de SSR2,5 nog wel afgebouwd met SSR1? Ik zie wel wat verbetering, maar eerlijk gezegd nogal beperkt naar wat je zou mogen verwachten. Nu kan het zijn dat de polijstmiddelen van Poorboys niet lekker werken op jouw lak, maar er kan ook iets mankeren aan je manier van werken.

Overigens voor een goed vergelijk had een foto na wassen/kleien en vóór polijsten wel handig geweest, dan kun je beter inschatten wat het effect van het polijsten is geweest.
 
Hey Nick! :D

Leuk begin zo, toch?

Het lijkt er inderdaad op dat er weinig verbeterd is. De kalkvlekken op de eerste kan je wegdenken en dan zou je de tweede foto hebben. :D

Als ik het vooroordeel mag trekken dat je Pug een niet al te harde lak zal hebben en je met het polijstmiddel dan wel wat zou kunnen bereiken, dan ga ik er stiekem van uit dat je handmatig hebt gewerkt en nog niet helemaal zoals het zou moeten. :p


Dus dan de vraag; Je hebt SSR gebruikt, maar wat nog meer? :D
 
Je hebt na de SSR2,5 nog wel afgebouwd met SSR1? Ik zie wel wat verbetering, maar eerlijk gezegd nogal beperkt naar wat je zou mogen verwachten. Nu kan het zijn dat de polijstmiddelen van Poorboys niet lekker werken op jouw lak, maar er kan ook iets mankeren aan je manier van werken.

Overigens voor een goed vergelijk had een foto na wassen/kleien en vóór polijsten wel handig geweest, dan kun je beter inschatten wat het effect van het polijsten is geweest.

Nee, ik heb de SSR2.5 afgebouwd met perfect polish, en klopt, maar in de enthousiasme natuurlijk de foto vergeten...
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Hey Nick! :D

Leuk begin zo, toch?

Het lijkt er inderdaad op dat er weinig verbeterd is. De kalkvlekken op de eerste kan je wegdenken en dan zou je de tweede foto hebben. :D

Als ik het vooroordeel mag trekken dat je Pug een niet al te harde lak zal hebben en je met het polijstmiddel dan wel wat zou kunnen bereiken, dan ga ik er stiekem van uit dat je handmatig hebt gewerkt en nog niet helemaal zoals het zou moeten. :p


Dus dan de vraag; Je hebt SSR gebruikt, maar wat nog meer? :D

Nou, je zit wel wat krasvermindering, (vind ik althans) ik heb een D/A poloshirt gebruikt met een medium polishing pad, perfect polish met een soft pad gebruikt

Ik snap dus niet hoe die kalkvlekken er komen, we hebben een waterontharder, dan zou dat niet mogen toch?
 
Je moet rustig werken en het polijstmiddel een paar minuten inwerken. Met de oranje pad zul je waarschijnlijk meerdere malen met ssr2.5 dit moeten doen. Dan zal het resultaat beter worden.
 
Ik zie het probleem al. Je hebt een poloshirt gebruikt. Dit had minimaal een T-shirt moeten zijn. :p

Ik probeer met je mee te denken; Een medium pad met wat? En ''Perfect Polish'' met een zachte pad?

Naja, water met kalk op de auto laten opdrogen zal vaak kalkvlekken geven. Misschien onthard je ontharder niet zo best meer? NO IDEA. :p
 
Ik zie het probleem al. Je hebt een poloshirt gebruikt. Dit had minimaal een T-shirt moeten zijn. :p

Ik probeer met je mee te denken; Een medium pad met wat? En ''Perfect Polish'' met een zachte pad?

Naja, water met kalk op de auto laten opdrogen zal vaak kalkvlekken geven. Misschien onthard je ontharder niet zo best meer? NO IDEA. :p

Sorry, mijn fout wou even te snel, SSR2.5 met een medium pad en inderdaad perfect polish met een soft pad

Ik heb het gevoel dat het zeepresten zijn die op mijn auto blijven hangen omdat er echt 0,0 poets op zit, schaam me er dood voor... maak geen gebruik van HD dus zit niet veel kracht achter ook al zou ik zeggen dat het niet zou kunnen... verder in het huis hebben we ook nergens last van kalk...
 
Ik zie het probleem al. Je hebt een poloshirt gebruikt. Dit had minimaal een T-shirt moeten zijn. :p

Ik probeer met je mee te denken; Een medium pad met wat? En ''Perfect Polish'' met een zachte pad?

Naja, water met kalk op de auto laten opdrogen zal vaak kalkvlekken geven. Misschien onthard je ontharder niet zo best meer? NO IDEA. :p

Ik zit nu even terug te kijken, hoe kon je zien dat ik een polo (blouse) aan had?
 
Ik kan je zelfs vertellen welke kleur je shirt had en de opdruk, maar dat doe ik niet. :D

Ben benieuwd of het dit weekend beter voor je uitpakt met polijsten. Let us know!
 
Ik kan je zelfs vertellen welke kleur je shirt had en de opdruk, maar dat doe ik niet. :D

Ben benieuwd of het dit weekend beter voor je uitpakt met polijsten. Let us know!

Nu word ik een beetje bang... maar, denk dat je eerste indruk ook klopt ja, maar dat kan je natuurlijk zien door mijn fenomenaal gepoetste auto
Zo snel als ik tijd heb ga ik updates posten!
 
na een aantal uren aan het polijsten geweest te zijn en een stuk rustiger aan gedaan te hebben,
natuurlijk eerst opnieuw wassen-kleien...
ziet het er aardig goed uit, foto´s volgen zodra ik goed licht heb, heb me dak en motorkap nu gedaan met eerst 2 hits SSR2.5, 1 hit SSR1 , 1Hit black hole en 1 Hit EX-seallant, en het resultaat is plrachtig, de ronde waskrassen (swirls of hollogrammen, weet het nog steeds niet) zijn er volledig uit, heb nu alleen nog wat krasjes die dieper liggen... ben bang dat ik daar een cut compound voor nodig ga hebben...
foto's komen zodra ik beter belichting heb :)
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Moet ik trouwens na de EX-seallant ook nog een poets gebruiken of is dat (extra) luxe? Ik wil met mijn volgende bestelling natty's blue van pb mee bestellen aangezien die redelijk goed bevalt als ik het zo lees, maar momenteel heb ik er niks op gesmeerd :p