• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn 84´er Volkswagen golf 1 Cabrio GLI White Daily/rProject

wessel97

Detailing chief
14 dec 2014
39
75
ik heb er al eerder een soort van topic over aangemaakt, maar dat was meer een voorstel topic, dus hier het echte topic van mijn golf 1 cabrio. Heb de cabrio dus 2 jaar geleden gekocht, ergens achter in een oude schuur verstopt achter de strooibalen, campers en caravan's. potentie had de auto zeker maar dat was er van de buitenkant niet aan af te zien:

even snel wat specs van de. auto:

Merk: Volkswagen
model: Golf mk1 Cabriolet
motor: 1.8 Dx 82kw (112pk)
uitvoering: White Edition
Km. stand: 38.547

20130911_212507.jpg


20130911_211805.jpg


20130911_212004.jpg


20130912_185055.jpg


20131017_182552.jpg


20131017_182323.jpg


20131017_182418.jpg


maar.. als autoliefhebber zie je daar vaak toch doorheen, en dat (probleem) had ik dus ook. ik wilde. hem perse hebben, dusja.. daar stond ik dan als 16 jarige met nog niet eens een rijbewijs maar wel een auto, ik had hem eigenlijk al gekocht voordat ik überhaupt plek had om hem neer te zetten.

is uiteindelijk allemaal goedgekomen, ik had eigenlijk meteen alles eraf gehaald en verkocht wat ik niet meer nodig had en binnen no-time had ik de auto eigenlijk gekocht voor de helft van wat ik betaald heb. na hèèl veel tijd en werkt is dit het resultaat tot nu toe (hij is nog steeds niet af). ik heb ondertussen wel m'n rijbewijs en aangezien de auto uit België kwam moest er eerst een kenteken op, dat heb ik vorige week gedaan. ik hoop dat deze week ergens het kenteken binnenkomt, dan kan die gekeurd worden en kan ik er hopelijk volgende week eindelijk mee rijden.

DSC026681.JPG


3_231909.jpg


56.jpg


DSC026701.JPG


DSC026751.JPG


DSC026761.JPG


8_344636.jpg


20150215_145459.jpg


20150402_160439.jpg


20140716_183459.jpg


5_874635.jpg


3_663828.jpg


feedback, tips en meningen zijn overigens gewoon welkom!

de reden dat ik er nu een topic over aanmaak is omdat ik (eindelijk) kan beginnen met het poetsen. ik moet hem nog een keer helemaal grondig doen, maar dan heb ik het meer over plekjes bijschuren, en plekjes nog bijlakken. nu wil ik hem ook grondig onder handen nemen maar voor bijlakken en schuren wil ik toch graag even de tijd nemen en daar heb ik nu niet echt het geduld meer voor omdat ik te graag wil rijden.

ik heb een tijdje geleden al een hele hoop spullen aangeschaft vooral van poorboys en een paar dingen van monello. nu heb ik twee weken terug een Dap500 aangeschaft, ben benieuwd of ik er heel erg aan zal moeten wennen aangezien ik normaal gesproken met een rotary werk.

anyways, zodra ik begin met poetsen dinsdag zal ik er weer wat bij posten van de voorruitgang

grtz wessel
 
Mooi projectje man! Vooral respect omdat je de wagen op je 16 al gekocht hebt en hem hebt weten om te toveren van een schroothoop tot een pareltje!! aangezien je ervaring hebt met rotary zal de DAP zeker geen probleem voor je mogen zijn!
 
Die is al aardig opgeknapt Wessel. :heart:
Begrijp ik goed dat je een 1.8 dieselblok er in hebt liggen? Gezien het motorblok en ook het dashboardkastje is dit volgens mij een exemplaar uit de tijd van de Golf II (die nooit als cabrio is geleverd). De echte Golf I had óf een open dashboardkastje, of de luxere uitvoering had een platte kunststofklep die met wat kunststof scharniertjes in dat gat werd gebouwd, al dan niet afsluitbaar met sleutel.

Heb je de strip (met chroomrandje) op de flanken nu definitief verwijderd? De bumpers zijn van de L-uitvoeringen van 1978 en eerder, vanaf 1979 had je die grote kunststofkappen op de bumpers (en geen zichtbaar metaal meer op de bumper). Allemaal een kwestie van smaak en niet zo belangrijk. Wat ik niet zou willen die omhoogstaande uitlaat onder de achterbumper: regenwater loopt zo je einddemper in, en behalve het doorroesten, als er water in de einddemper staat en je start, moet er niet net iemand in witte kleding zich achter de auto bevinden. :yum

Ik zie dat je alles onder de bumpers en de dorpels ook wit hebt gespoten, op zich wel mooi als het netjes blijft. Vroeger werd dat vaak gewoon zwart gehouden en dik in de tectyl gezet. Ik heb zelf een '79-er en een '81-er Golf gehad, dus ken er wel iets van.
 
inderdaad een 'tijdje' afwezig geweest haha, ben momenteel ook niet meer in het bezit van de auto (al 2 jaar niet meer).

maar om cordoba's vragen toch even te beantwoorden:

- Er lag geen dieselblok in, de Cabrio was voorzien van een 1.8-8v Gti blok met 112pk (het was ook een originele GLI met andere woorden de Cabriolet gti) Hij is van '84 dus inderdaad uit de tijd van de golf 2.

- de strips op de zijkant waren niet verwijderd, ik heb de originele (dat waren van die lelijke met dat dikke rubber eromheen) vervangen door sierlijsten van de types voor '78. Bumpers kwamen inderdaad ook van een 78'er of eerder. Het waren nog originele ook helemaal compleet en in perfecte staat. Is goud geld waard nu, evenals het stuurtje wat erin zat. Niet dat die dingen toen wel goedkoop waren maar toch..

- De uitlaat heb ik nooit problemen mee gehad, ik had gewoon een klein gaatje aan het begin van het sierstuk geboord, zo kon het water er meteen weer uitlopen. Is bij mij altijd gewoon goed gegaan en heeft nooit problemen veroorzaakt.

- De Dorpels stonden ook wel echt dik in de tectyl hoor haha, maar hier heb ik gewoon kleur overheen laten spuiten. De auto was overigens ook echt kei en keihard.

De auto rijd nu ergens in België rond. Ik heb destijds een S3 uit 1999 gekocht met de gedachte de golf erbij te houden, maar uiteindelijk deed ik er niks meer mee en vond ik dat ik er beter iemand anders blij mee kon maken.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba