• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Alfa 146

Patrick dw

Detailing trainee
9 jan 2018
19
25
27
Eerst een beetje info over de auto, het is een alfa 146 1.8 twin spark met 144 pk uit 2000, 173dkm op de teller.
Heb de auto een full detail gegeven en hem gebruikt om te oefenen met de recent aangeschafte rupes lhr19es.

De auto voor we begonnen.
Icv0NY8.jpg

ZTahgUS.jpg


Begonnen met wassen doormiddel van de 2 bucket methode, geen snowfoam gebruikt dit keer was veel te koud buiten haha. toen de auto gekleid met born to be slippy en monello klei wat wel echt nodig was, dit was na een stukje van 50x50.
cg4rmC5.jpg


Toen de lak geïnspecteerd, zaten veel defecten. na een hit met de 21 met een mf pad en m105 wat niet genoeg correctie gaf. dus toen de lhr 19 eens geprobeerd eerst met de rupes blauwe pad en rupes rotary copound, wat ik niet lekker vond werken dus toen scholl s3 erbij gepakt wat wel het gewenste rusulaat gaf.
kreeg de defecten lastig op de foto, dus als jullie daar tips voor hebben hoor ik dat graag.
6YUkfkD.jpg

PjvRTJR.jpg

Ks6IhpJ.jpg


De vorige eigenaar heeft ook ooit eens ergens tegen aangezeten. leek eerst heel heftig maar heb het er voor een groot gedeelte toch uit weten te krijgen.
90PGlNJ.jpg

7Vua1f4.jpg


Toen ik heel de auto gedaan had met de rotary hem gefinished met de 21 gele rupes pad en m205.
hZqT6pH.jpg

6nUus9Z.jpg

7hXXYkv.jpg

Ixsz7KB.jpg


Toen was het tijd voor het kiezen van een bescherming. Heb gekozen voor Wax Addict candy gloss, een lastig aan te brengen wax maar wat heeft hij toch een mooie wetlook!
rQUTgKP.jpg


Vervolgens de banden voorzien van gyeon tire, Heb niks met de velgen gedaan omdat ik binnenkort toch een ander setje wil.
XBzTHjV.jpg


En toen was het tijd voor het eindresultaat. van het interieur en de enginebay heb ik helaas geen foto's gemaakt.

izX2FVy.jpg

lds8oxn.jpg

nljOjo8.jpg

KEeMM2W.jpg

nSrQo1W.jpg

dDcKE4j.jpg

o1WZ9bj.jpg

tZJp0l3.jpg

5SLb7Sj.jpg

HGuvR4l.jpg

rHEcK03.jpg


Dit was hem dan. Heb een zeer goede correctie weten te behalen.
Ik zal jullie verder op de hoogte houden van de veranderingen aan de auto.
Als jullie vragen, opmerkingen of tips hebben zijn die altijd welkom.

Patrick
 
Laatst bewerkt:
dus toen de lhr 19 eens geprobeerd eerst met de rupes blauwe pad en rupes rotary copound, wat ik niet lekker vond werken dus toen scholl s3 erbij gepakt wat wel het gewenste rusulaat gaf.




Toen ik heel de auto gedaan had met de rotary hem gefinished met de 21 gele rupes pad en m205.

Als ik dit zo lees lijkt het wel een hele grote stap om van roterend met Rupes blauw en S3 meteen te gaan finishen.

Ik zou daar toch een medium stap tussen doen.
 
Erg mooi geworden.
Wat vindt je lastig in het aanbrengen van CandyGloss dan? Ik vindt m erg makkelijk aanbrengen, het uitbuffen kan wat lastiger zijn maar daarvoor is de tip : veel schone doeken, erg vaak keren met die doeken ook ;)
 
Heerlijk zo'n " oude" Alfa! Heb zelf een 145 met de 1.6 boxer motor gehad in de kleur Alfa rood, als ik dit interieur weer zie denk ik : waarom heb ik die ooit weggedaan...mooi resultaat en mooie kleur ook!
 
Als ik dit zo lees lijkt het wel een hele grote stap om van roterend met Rupes blauw en S3 meteen te gaan finishen.

Ik zou daar toch een medium stap tussen doen.

Ik kreeg met m205 alle hologrammen er met gemak uit en vond de glans ook goed dus zag het nut niet om er een stap tussen te doen.

Erg mooi geworden.
Wat vindt je lastig in het aanbrengen van CandyGloss dan? Ik vindt m erg makkelijk aanbrengen, het uitbuffen kan wat lastiger zijn maar daarvoor is de tip : veel schone doeken, erg vaak keren met die doeken ook ;)

Meeste waxen die ik heb kan ik heel de auto in de wax zetten en dan Afnemen, maar dat hoef je bij Candy gloss niet te proberen. Dus moest eeen maniertje vinden dat het wel ging. Doe nu 2 panelen in de wax zetten dan de eerste afnemen en een volgend paneel in de wax zetten dan de 2e afnemen enz. En heb ook gemerkt dat als je hem iets te dik aanbrengt het lastig is om af te nemen.

Patrick
 
Ik kreeg met m205 alle hologrammen er met gemak uit en vond de glans ook goed dus zag het nut niet om er een stap tussen te doen.

In dat geval betwijfel ik of de eerste stap zo grof had gemoeten.

Kan zijn dat die MF pads het niet lekker deden, en je met een foam pad en een lichter middel wel een mooi resultaat had kunnen boeken.

Dat is ook de ervaring die ik met Alfa heb, uitzonderingen daar gelaten.

Het resultaat is goed, en daar gaat het uiteindelijk om.
 
Dat had gekund inderdaad, maar had de Rotary net gekocht dus wou hem graag testen en wat ervaring opdoen met de machine. En dat doe ik liever op mijn eigen auto dan op de auto of boot van een ander.
 
Dat is een goede mindset.

Al hoef je met een Rotary ook niet perse zwaar te polijsten, ook op de Rotary kan een medium combi.

Is de 19 wel goed bevallen?
 
De 19 is top bevallen! Had ook al een Rotary van riwax maar dat is maar een onhandig zwaar ding.
En gebruikte hem eigenlijk niet daardoor, vandaar de 19 gekocht. Het voelt gewoon dat je een 21 in je handen hebt . Hij is net zo stil voor mijn gevoel en veel zwaarder. Kan ook heel langzaam draaien wat ook wel van pas komt langs randen enzo.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Mooi geworden. Samenstelling van blauw en het interieur vind ik wel mooi. Schade RA ook heel netjes kunnen bewerken.

Al een keuze kunnen maken kwa wielen? Origineel Alfa of iets anders?
 
Ze zijn bij Alfa niet zuinig geweest met de metallic zeg, mooi geworden!

Alfa heeft vaak hele mooie lakken. Helaas alleen wel vaak erg krasgevoelig. Daar staat tegenover dat je er makkelijk heel veel uitpolijst. Zoals eigenlijk ook op deze mooi te zien is...
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
De 19 is top bevallen! Had ook al een Rotary van riwax maar dat is maar een onhandig zwaar ding.
En gebruikte hem eigenlijk niet daardoor, vandaar de 19 gekocht. Het voelt gewoon dat je een 21 in je handen hebt . Hij is net zo stil voor mijn gevoel en veel zwaarder. Kan ook heel langzaam draaien wat ook wel van pas komt langs randen enzo.
Is de 19 zwaarder als een 21?
Heb jij toevallig eens een vergelijk kunnen maken tussen een 18 en 19?
Mooi resultaat hoor!
 
@Ric325i de 19 is zelfs lichter als ik rupes mag geloven 2.2 kg vs 2.6 van de 21. Ik heb de 18 nooit gebruikt dus heb geen vergelijking met die machine helaas.

Patrick