• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn aller eerste X aan de slag... ben benieuwd wat her resultaat word...

bruce

Detailing rookie
19 feb 2013
9
0
Vandaag mijn eerste spulletjes aangeschaft om dit weekend maar eens mee aan de slag te gaan.
Word echt een probeer weekend waarbij ik eigenlijk totaal open sta voor het resultaat en de manier van werken met de gekochte producten.
Er zullen ongetwijfeld nog vele betere manieren en producten te koop zijn, maar laat ik eerst maar eens zien wat deze nieuwe "hobby" mij uiteindelijk gaat brengen...

Aangeschaft:

Mequiars:

-Quik Clay system
-Paint Cleaner
-Polish
-Carnauba Wax
-Glass Cleaner
-Interior Detailer

Daarnaast had ik nog een fles staan van Mequiars Ultimate Compound, maar weet niet of ik deze tijdens het stappen plan wat ik voor ogen heb nodig heb of ga gebruiken.
De Hydro Shine van Auto Magic staat ook nog op de "to do"list, maar weet eigenlijk niet in welke stap ik die het beste kan gebruiken... dus mocht je suggesties hebben....
Hoop dat ik iets heb aangeschaft waarmee ik aan de slag kan, ik sta uiteraard open voor suggesties en op of aanmerkingen (heb een dikke huid dus kom maar op)

Rij trouwens een Audi A4 avant uit 2004, zwart.... (autolakken zijn ook allemaal verschillend dus ook daarin valt vast veel winst te halen met het juiste product.)

Greetzzzz

Hahahahaha ja dat klopt idd, helemaal vergeten erbij te zetten!
Heb een shampoo van Valma(?) volgens mij, dus ook het wassen gaat gebeuren uiteraard!
Zoals ik al aangaf, word een weekendje proberen, om zo wat techniek op te doen, uiteindelijk ben ik gewoon een enorme leek op dit gebied, eens zien wat het gaat worden...
Zal ook wat foto's maken om zo een wat duidelijker beeld te scheppen van hoe de auto er nu bij staat en wat er van geworden is na een rondje "proberen"....
Dit zal hopelijk ook wat meer suggesties opleveren dan alleen maar wat producten kopen en opnoemen op dit forum.
Kwam op het idee om de auto eens flink op te knappen na het zien van wat hele mooie foto's op het internet van soortgelijke modellen die er wel enorm mooi bij stonden, ik ben erg benieuwd of ik ooit in de buurt ga komen met een soortgelijk resultaat.

Mocht je Valma Wash & shine gebruiken let dan heel erg goed op de dosering !
Die Valma is namelijk erg goed om je waxlaag te strippen ;)

Kijk! fijn om te weten, ik zal idd goed opletten met de dosering.
Zou idd zonde zijn om alles voor niks te doen..
Met betrekking tot de laksoort op Audi, is het gene wat ik heb aangeschaft nog een beetje intressant?
heb morgen de beschikking over een poetsmachine, maar kan dit natuurlijk ook met de hand aanbrengen zoals aangegeven op de verpakking.
Zoals ik al aangaf, het word echt een probeer weekend waarbij ik het meer als ervaring opdoen zie...

Ik mis in de middelenlijst op het eerste gezicht een voeding voor je lak (die breng je aan tussen de polijststap en de waxstap, om een diepere glans te krijgen. (ik ben niet zo thuis in de Meguiars produkten, dus misschien vergis ik me)

Als je de beschikking heb over een poetsmachine, neem ik aan dat je ook de beschikking hebt over verschillende pads voor de verschillende producten. Handpads voor de plaatsen waar je met de machine niet bijkomt zijn ook wel handig, en tape om kale kunststofdelen af te plakken, voorkomt ook veel ergernis achteraf.

Ik ben er gemakshalve van uitgegaan, dat je voor het wassen en drogen de juiste spullen hebt, en weet hoe je die moet gebruiken en dat je de beschikking hebt over verschillende groftes van polijstmiddel.