• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn allereerste polijstactie op mijn ( bijna ) nieuwe auto

Marcelca

Detailing chief
2 jan 2017
114
100
55
Almere, Flevoland, Nederland
Na veel vragen gesteld te hebben op het forum heb ik vandaag voor het eerst mijn auto gepolijst, de auto is ongeveer 3 maanden oud en op het eerste gezicht zag die er ook erg mooi en goed uit, alleen als je met je neus erop ging staan kon je toch wat inperfecties zien en als je dan gepolijst hebt zie je toch dat het beter kan

wat heb ik vandaag gedaan:
- gewassen
- volledige auto kleien
- testspot gedaan op de motorkap en bleek dat ik met mezzo en witte pad al genoeg resultaat had ( de hele kleine swirls verdwenen al )
- polijsten witte pad met mezzo
- paar plekjes gedaan met oranje pad en mezzo omdat ik hier en daar een krasje niet helemaal weg kreeg
- polijsten zwarte pad met finale
- onvetten met nanolex EX
- in de wax met collinite 915
- banden behandeld met meguiars tire protection gel
- ramen reinigen met nanolex glass reiniger
- auto uitgezogen en interieur stofvrij gemaakt

het was een behoorlijk werk en ben van 9:00-17:30 bezig geweest ( weinig rust genomen, maar vond het ook leuk want je ziet behoorlijk resultaat )

hieronder een paar foto`s, 1 foto van de auto voordat ik begon en de andere van het resultaat

DSC_0292_zpsri3tjdzd.webp

DSC_0295_zpsad1kchp6.webp

DSC_0298_zps9sdxrsdp.webp

DSC_0300_zpsgyxtuwlo.webp

Ziet er strak uit man! Veel diepere kleur. Mooie kleur ook! Tof dat je de stap toch hebt aangedurft om lekker machinaal te werk te gaan.

• Leuk
Reacties: Marcelca
Zag er vooral tegenop om de machine erop te zetten, als je een aanzet, denk je wat een geweld, maar als je een op de lak zet merk je dat het heel soepel gaat en de machine absoluut niet met je aan de loop gaat, gaat eigenlijk heel smooth....

Heb toevallig de citroen C3 van mijn schoonmoeder hier staan, deze word gebruikt door mijn dochter omdat hun 7 weken op vakantie zijn, denk erover om deze ook te doen, is toch wel leuk.

en een leuk bedankje dat mijn dochter ( heeft net haar rijbewijs ) deze 2 jaar oude auto 7 weken mag gebruiken

• Leuk
Reacties: Tonny
Toevallig van de week precies zo'n Megane met Duitse plaat zien rijden. Nu heb ik wel een lichte voorkeur voor blauw, maar dit diepe blauw is toch wel enorm gaaf!
Op jouw foto's een schitterende diepe kleur. Erg mooi resultaat!

• Leuk
Reacties: Marcelca
Schitterend resultaat! En wat een heerlijke kleur....
Veel veilige kilometers gewenst met je z.g.a.n. auto!